Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 Hadde en hel helg uten barn her. Håpte å finne på noen kjekke ting med noen. Her sitter jeg. Gjorde ingenting i går. Sto opp kl 1730. Og bare var alene. Samme i dag sto opp 1530. Ingenting å stå opp til og ingen som bryr seg. Deprimert her.,, Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 dette velger du jo selv når du sover så lenge. Du kan faktisk bli deppa av og sove så mye også Anonymkode: 4c58c...333
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: dette velger du jo selv når du sover så lenge. Du kan faktisk bli deppa av og sove så mye også Anonymkode: 4c58c...333 Hadde ingen grunn til å stå opp. Ikke en tlf, ingen meld eller noe. Bare meg. Ble ikke bedre. Føler meg bare veldig alene, Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Kanskje du selv burde ta i intiativ? Å velte seg i selvmedlidenhet hjelper sjelden. Meld deg på et kurs eller en turgruppe. Ta en tur ut og se folk. Ta en joggetur. Ring noen selv! Anonymkode: 16add...8ac
the amazing spidermamma Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Men tok du initiativ til å gjøre noe med noen, da? Jeg er av og til hjemme uten barn, men hvis jeg har lyst til å finne på noe, så skjer det jo ikke av seg selv. Det kan jo godt hende at ikke en sjel ringer til meg eller tenker på meg. Men da må man ta litt grep sjøl, da...
soleia Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Er du deprimert frå før? Kan tyde på det når du ligg så lenge, og er så initiativlaus som du gjev inntrykk av her. I tilfelle bør du gjerne søkje hjelp for depresjonen. Eg har og hatt nokon barnlause dagar i sommar. Då kosa eg meg med å gå fjelltur, shoppe, binge watche seriar osv. Andre somrar eg har vore åleine, har eg sjekka ut om veninner var heime, og har vore litt sosial med dei. Det er sjelden folk berre ringjer på i sommarferien for å finne ut om du er ledig, du må nesten flagge at du er heime og interessert i å finne på noko.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, soleia skrev: Er du deprimert frå før? Kan tyde på det når du ligg så lenge, og er så initiativlaus som du gjev inntrykk av her. I tilfelle bør du gjerne søkje hjelp for depresjonen. Eg har og hatt nokon barnlause dagar i sommar. Då kosa eg meg med å gå fjelltur, shoppe, binge watche seriar osv. Andre somrar eg har vore åleine, har eg sjekka ut om veninner var heime, og har vore litt sosial med dei. Det er sjelden folk berre ringjer på i sommarferien for å finne ut om du er ledig, du må nesten flagge at du er heime og interessert i å finne på noko. Dette👆 Anonymkode: ffe2d...c25
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 Men du kan jo ikke velte deg i selvmedlidenhet sånn, ingen ønsker å tilbringe en flott sommerdag med deg da. Du må gi beskjed, ringe til venner, ta initiativ, komme deg ut. Ting blir bare verre av å være inne og særlig i sengen. Kroppen trenger dagslys, og mosjon, du må komme deg opp og ut. Du må treffe andre mennesker, folk som smiler til deg og sier hei er fantastisk når du trenger litt energi og glede. Ring legen på mandag om du trenger hjelp ut av hullet, kanskje må du medisineres en periode, eller gå til samtaler. Men du vet at ingenting blir bedre om du ikke selv gjør en innsats, og første bud er å komme seg ut av sengen og ut i frisk luft. Anonymkode: f228e...2db
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6 Skjønner at du har det tungt, men å sitte og selvmedlidende vente på at noen skal ta kontakt er jo bare dumt! Hvordan kan de rundt deg vite at du trenger sosial omgang da? Ingen som leser tankene dine. I morgen setter du på vekkerklokka på 9, står opp og gjør noe du liker. Gå tur, bak, les, ring en venn, be noen på middag, besøk noen. Mulighetene er uendelige. Anonymkode: 366b2...1c6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde ingen grunn til å stå opp. Ikke en tlf, ingen meld eller noe. Bare meg. Ble ikke bedre. Føler meg bare veldig alene, Anonymkode: 78e8d...4f6 Du må ta initiativ selv, vær frempå, inviter og planlegg mer for helgene dine enn å bare sove og sture! Eller snu på det; glad deg over å kunne sove alt for lenge og å ikke ha planer. Full avslapping! Det er jo deilig! løp deg en tur, så blir du gladere! Anonymkode: 56c90...777
soleia Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6 Det var leit å høyre! Men du har altså valgt ein nesten garantert metode for å bevise for deg sjølv at ingen bryr seg om deg, og at du ikkje er noko verd. Eg er iallfall veldig dårlig på å spontant kontakte folk, og no for tida er det mange som er vekkreist og, så no prøver eg iallfall ikkje. No tek du deg ein tur ut i det som mange stader i landet vårt er fint vær, og går deg ein tur for å lette litt på humøret Om du er så heldig å bu nær ein fjelltopp, så tilrår eg å ta deg ein tur opp på ein slik ein i løpet av helga, for då føler iallefall eg ofte at eg kjem ovanfor det vanlege livert, og kan sjå ned att på problema og det leie som ligg att langt der nede. Ynskjer deg ei god helg, og vil sende ein trøsteklem
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Selv hadde jeg ELSKET en helg helt alene... Spilt på PC'n, laget meg god mat, lest bok, sett en god film, gått litt i byen... Anonymkode: 61739...58a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6 Jeg vet at det er mange som bryr seg om meg, men det er lang tid mellom kontakt. Og aldri spontant en helg ut av det blå. Det tror jeg ingen av mine venner med barn opplever. Ta kontakt med venner! De blir sikkert glad for at du tar kontakt om de vet du har det vanskelig. Jeg hadde i hvert fall blitt med på noe😊 Hva liker du å gjøre? Se film, lese bok, gå tur, strikke, lage mat, trene, lage album, spille dataspill, gå på kino, gå på café og lese avis? Anonymkode: fb801...a4d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6 De fleste har helger fulle, Evt slapper av eller bruker tid til å gjøre klar til travle uker. Hvordan skal folk vite at du akkurat denne helgen har tid til å finne på noe? du må ta initiativ selv! Ta kontakt med ei venninne, vær ærlig å si at du har det litt tøft og håpet på en tur sammen. Jeg har veldig travle venninner som det kan gå uker mellom hver gang vi prates. Men dersom det er noe viktig så stiller de opp omtrent på timen. Nå er ingen tankelesere så alle er avhengig av at du faktisk sier noe selv. skriv ned hva som plager deg og bestill en tid hos fastlegen, gi han lappen du har skrevet. Anonymkode: cede3...6de
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 Min erfaring er at du må si fra til folk. Jeg er alene med barn og har svært sjelden en helg for meg selv. En periode savnet jeg å kunne gjøre noe med andre. Jeg måtte jo selv «annonsere» til folk jeg kjenner at jeg hadde barnefri til helgen og var tilgjengelig for sprell. Nå sier jeg ikke fra lenger da. Jeg trives med å ikke gjøre noe med andre de helgene jeg har fri. Går turer alene og tar en kopp te eller en kaffe til en bok eller svimer på Netflix om jeg finner noe interessant der Anonymkode: aed06...93d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. Anonymkode: 78e8d...4f6 Kanskje det er dette du trenger? En skikkelig deppehelg? Få ut alle følelser uten at andre er til stede, få sovet, hvilt og faktisk ikke gjort noe! Prøv å tenk positivt på helga! husk mye av det som er på sosiale media er bare fjas. Andre folk har det ikke så perfekt som bildene de legger ut. Se netflixserien «the circle USA», den viser godt hvordan de fleste holder på på sosiale media. Anonymkode: cede3...6de
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #19 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. Anonymkode: 78e8d...4f6 Synes du skal snakke med fastlegen din, kanskje du kan få henvisning til en psykolog. Klem ❤️ Anonymkode: 22bbb...718
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #20 Skrevet 8. august 2020 Takker for svar. Setter pris på. Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #21 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takker for svar. Setter pris på. Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. Anonymkode: 78e8d...4f6 Og redd for at tårene hadde komt. Gråter veldig lett. Anonymkode: 78e8d...4f6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #22 Skrevet 8. august 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takker for svar. Setter pris på. Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. Anonymkode: 78e8d...4f6 Jeg har gått jevnlig hos psykolog en periode, og fortalte henne om noen skikkelig drøye ting som rører seg oppe i hodet mitt. Min psykolog var fantastisk flink og hjelpsom. Hun fikk meg ikke til å føle meg gal, men tok det jeg fortalte på alvor og ga meg redskaper til å jobbe med de tankene - samme hvor gale de var. Jeg tror den yrkesgruppen har hørt det meste, for å si det sånn.. Anonymkode: aa6d9...c77
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #23 Skrevet 9. august 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. Anonymkode: 78e8d...4f6 Ja, jøss. For din verdi avgjøres jo av hvor mange som ringer og vil være venner akkurat den dagen (de ikke vet at) du har barnefri? Tror du må slutte å speile deg i andres bekreftelse og heller prøve å leve det livet du ønsker å leve. Anonymkode: 94ca8...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #24 Skrevet 9. august 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Og redd for at tårene hadde komt. Gråter veldig lett. Anonymkode: 78e8d...4f6 Det har de sett før. Betyr ikke noe. Anonymkode: 94ca8...4ed
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #25 Skrevet 9. august 2020 Sto opp 1630. Prøver på en tur, men sinnsstemningen er absolutt ikke bedre her 😢 Anonymkode: 78e8d...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå