Gå til innhold

Trist og lei i dag!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en hel helg uten barn her. Håpte å finne på noen kjekke ting med noen. Her sitter jeg. Gjorde ingenting i går. Sto opp kl 1730. Og bare var alene. Samme i dag sto opp 1530. Ingenting å stå opp til og ingen som bryr seg. Deprimert her.,,

Anonymkode: 78e8d...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette velger du jo selv når du sover så lenge. Du kan faktisk bli deppa av og sove så mye også

Anonymkode: 4c58c...333

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette velger du jo selv når du sover så lenge. Du kan faktisk bli deppa av og sove så mye også

Anonymkode: 4c58c...333

Hadde ingen grunn til å stå opp. Ikke en tlf, ingen meld eller noe. Bare meg. Ble ikke bedre. Føler meg bare veldig alene, 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skrevet

Kanskje du selv burde ta i intiativ? Å velte seg i selvmedlidenhet hjelper sjelden.

Meld deg på et kurs eller en turgruppe. Ta en tur ut og se folk. Ta en joggetur. Ring noen selv!

Anonymkode: 16add...8ac

Skrevet

Men tok du initiativ til å gjøre noe med noen, da? 

Jeg er av og til hjemme uten barn, men hvis jeg har lyst til å finne på noe, så skjer det jo ikke av seg selv. Det kan jo godt hende at ikke en sjel ringer til meg eller tenker på meg. Men da må man ta litt grep sjøl, da... 

Skrevet

Er du deprimert frå før?  Kan tyde på det når du ligg så lenge, og er så initiativlaus som du gjev inntrykk av her.  I tilfelle bør du gjerne søkje hjelp for depresjonen.  Eg har og hatt nokon barnlause dagar i sommar.  Då kosa eg meg med å gå fjelltur, shoppe, binge watche seriar osv.  Andre somrar eg har vore åleine, har eg sjekka ut om veninner var heime, og har vore litt sosial med dei.  Det er sjelden folk berre ringjer på i sommarferien for å finne ut om du er ledig, du må nesten flagge at du er heime og interessert i å finne på noko.

Skrevet
2 minutter siden, soleia skrev:

Er du deprimert frå før?  Kan tyde på det når du ligg så lenge, og er så initiativlaus som du gjev inntrykk av her.  I tilfelle bør du gjerne søkje hjelp for depresjonen.  Eg har og hatt nokon barnlause dagar i sommar.  Då kosa eg meg med å gå fjelltur, shoppe, binge watche seriar osv.  Andre somrar eg har vore åleine, har eg sjekka ut om veninner var heime, og har vore litt sosial med dei.  Det er sjelden folk berre ringjer på i sommarferien for å finne ut om du er ledig, du må nesten flagge at du er heime og interessert i å finne på noko.

Dette👆

Anonymkode: ffe2d...c25

Skrevet

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skrevet

Men du kan jo ikke velte deg i selvmedlidenhet sånn, ingen ønsker å tilbringe en flott sommerdag med deg da. 

Du må gi beskjed, ringe til venner, ta initiativ, komme deg ut. 

Ting blir bare verre av å være inne og særlig i sengen. Kroppen trenger dagslys, og mosjon, du må komme deg opp og ut. 

Du må treffe andre mennesker, folk som smiler til deg og sier hei er fantastisk når du trenger litt energi og glede. 

Ring legen på mandag om du trenger hjelp ut av hullet, kanskje må du medisineres en periode, eller gå til samtaler. Men du vet at ingenting blir bedre om du ikke selv gjør en innsats, og første bud er å komme seg ut av sengen og ut i frisk luft. 

Anonymkode: f228e...2db

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skjønner at du har det tungt, men å sitte og selvmedlidende vente på at noen skal ta kontakt er jo bare dumt! Hvordan kan de rundt deg vite at du trenger sosial omgang da? Ingen som leser tankene dine. 

I morgen setter du på vekkerklokka på 9, står opp og gjør noe du liker. Gå tur, bak, les, ring en venn, be noen på middag, besøk noen. Mulighetene er uendelige. 

Anonymkode: 366b2...1c6

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ingen grunn til å stå opp. Ikke en tlf, ingen meld eller noe. Bare meg. Ble ikke bedre. Føler meg bare veldig alene, 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Du må ta initiativ selv, vær frempå, inviter og planlegg mer for helgene dine enn å bare sove og sture! Eller snu på det; glad deg over å kunne sove alt for lenge og å ikke ha planer. Full avslapping! Det er jo deilig! 
løp deg en tur, så blir du gladere! 

Anonymkode: 56c90...777

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Det var leit å høyre! Men du har altså valgt ein nesten garantert metode for å bevise for deg sjølv at ingen bryr seg om deg, og at du ikkje er noko verd. Eg er iallfall veldig dårlig på å spontant kontakte folk, og no for tida er det mange som er vekkreist og, så no prøver eg iallfall ikkje. No tek du deg ein tur ut i det som mange stader i landet vårt er fint vær, og går deg ein tur for å lette litt på humøret :) 

Om du er så heldig å bu nær ein fjelltopp, så tilrår eg å ta deg ein tur opp på ein slik ein i løpet av helga, for då føler iallefall eg ofte at eg kjem ovanfor det vanlege livert, og kan sjå ned att på problema og det leie som ligg att langt der nede.

Ynskjer deg ei god helg, og vil sende ein trøsteklem :troest:

Skrevet

Selv hadde jeg ELSKET en helg helt alene... Spilt på PC'n, laget meg god mat, lest bok, sett en god film, gått litt i byen... 

Anonymkode: 61739...58a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Jeg vet at det er mange som bryr seg om meg, men det er lang tid mellom kontakt. Og aldri spontant en helg ut av det blå. Det tror jeg ingen av mine venner med barn opplever.

Ta kontakt med venner! De blir sikkert glad for at du tar kontakt om de vet du har det vanskelig. Jeg hadde i hvert fall blitt med på noe😊 

Hva liker du å gjøre? Se film, lese bok, gå tur, strikke, lage mat, trene, lage album, spille dataspill, gå på kino, gå på café og lese avis?

Anonymkode: fb801...a4d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

De fleste har helger fulle, Evt slapper av eller bruker tid til å gjøre klar til travle uker. Hvordan skal folk vite at du akkurat denne helgen har tid til å finne på noe?

 

du må ta initiativ selv! Ta kontakt med ei venninne, vær ærlig å si at du har det litt tøft og håpet på en tur sammen. Jeg har veldig travle venninner som det kan gå uker mellom hver gang vi prates. Men dersom det er noe viktig så stiller de opp omtrent på timen. Nå er ingen tankelesere så alle er avhengig av at du faktisk sier noe selv.

 

skriv ned hva som plager deg og bestill en tid hos fastlegen, gi han lappen du har skrevet.

Anonymkode: cede3...6de

Skrevet

Min erfaring er at du må si fra til folk. Jeg er alene med barn og har svært sjelden en helg for meg selv. En periode savnet jeg å kunne gjøre noe med andre. Jeg måtte jo selv «annonsere» til folk jeg kjenner at jeg hadde barnefri til helgen og var tilgjengelig for sprell. 
Nå sier jeg ikke fra lenger da. Jeg trives med å ikke gjøre noe med andre de helgene jeg har fri. Går turer alene og tar en kopp te eller en kaffe til en bok eller svimer på Netflix om jeg finner noe interessant der

Anonymkode: aed06...93d

Skrevet

Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. 

Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. 

Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Kanskje det er dette du trenger? En skikkelig deppehelg? Få ut alle følelser uten at andre er til stede, få sovet, hvilt og faktisk ikke gjort noe! Prøv å tenk positivt på helga!

 

husk mye av det som er på sosiale media er bare fjas. Andre folk har det ikke så perfekt som bildene de legger ut. Se netflixserien «the circle USA», den viser godt hvordan de fleste holder på på sosiale media. 

Anonymkode: cede3...6de

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke klart å dradd meg selv opp i dag. Bare deppa og gråter. 

Får prøve i morgen dersom det ikke bare blir soving da og å ingen grunn til å stå opp. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Synes du skal snakke med fastlegen din, kanskje du kan få henvisning til en psykolog. Klem ❤️

Anonymkode: 22bbb...718

Skrevet

Takker for svar. Setter pris på. 

Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takker for svar. Setter pris på. 

Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Og redd for at tårene hadde komt. Gråter veldig lett. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svar. Setter pris på. 

Tror dere ærlig psykolog kunne ha hjulpet? Redd det skulle blitt pinlig å sitte der å nevne mine ting. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Jeg har gått jevnlig hos psykolog en periode, og fortalte henne om noen skikkelig drøye ting som rører seg oppe i hodet mitt. 

Min psykolog var fantastisk flink og hjelpsom. Hun fikk meg ikke til å føle meg gal, men tok det jeg fortalte på alvor og ga meg redskaper til å jobbe med de tankene - samme hvor gale de var. 

Jeg tror den yrkesgruppen har hørt det meste, for å si det sånn.. 

Anonymkode: aa6d9...c77

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er selvmedlidende, gjerne deprimert og har tunge dager fra før nå pga en situasjon som er skjedd. Så masse tårer her dessverre. Er kanskje ikke noe selskap. Alt føles mørkt. 

Tenkte å se hvor lang tid det tok før noen kontaktet meg. Min verdi hos andre. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Ja, jøss. For din verdi avgjøres jo av hvor mange som ringer og vil være venner akkurat den dagen (de ikke vet at) du har barnefri? 
Tror du må slutte å speile deg i andres bekreftelse og heller prøve å leve det livet du ønsker å leve.

Anonymkode: 94ca8...4ed

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og redd for at tårene hadde komt. Gråter veldig lett. 

Anonymkode: 78e8d...4f6

Det har de sett før. Betyr ikke noe.

Anonymkode: 94ca8...4ed

Skrevet

Sto opp 1630. Prøver på en tur, men sinnsstemningen er absolutt ikke bedre her 😢

Anonymkode: 78e8d...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...