Gå til innhold

Hvorfor sparker unger hverandre ut av Fortnite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som spiller det spillet og i går kom hun ut og var sur og lei seg. Bestevenninna hadde sparket  henne ut av spillet..   Spurte henne hvorfor de gjør det mot hverandre hun kunne ikke helt svare på det. 
Sparker de hverandre ut for de er i veien og ikke gode nok? 

Anonymkode: 20494...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også spurt sønnen min om det. Han er den som blir sparket ut. Jeg spurte om han ble lei seg (med litt mer fordekt språk). Han sier han ikke blir lei seg, men spør jeg på en annen måte viser det seg st han aldri ville gjort det selv, og han blir opprørt når det skjer med andre. Det hører med til historien at han over flere år har vært utsatt for veldig subtil mobbing, og har veldig lyst til å bli akseptert. 

Anonymkode: 376b0...ad3

Skrevet

som oftest om de ikke hører og spiller på lag.

feks om de ska gjemme seg for andre spillere. og en i laget da velger å skyte slik at det avsløres hvor de er. dette er jo ett strategispill som laget må være enige om hvordan de gjør. ofte er det en i laget som ikke spiller på lag og etter noen advarsler vil de risikere å bli sparket ut av laget.

eller de er ego og tar andres ting. feks om jeg finner en kiste, våpen e.l som er bra, så kommer en på laget mitt og tar det foran meg. det er ikke ok, da det er den som finner som eier. jeg kan jo være snill å dele.

her er det jo om å gjøre at laget vinner, så er jo greit å samarbeide. 

også om man er ufin og kjefter så kan man bli sparket. 

og i noen tilfeller om noen andre mer "populære" lagspillere kommer på og man heller vil spille med dem. 

Anonymkode: ff9b4...0af

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også spurt sønnen min om det. Han er den som blir sparket ut. Jeg spurte om han ble lei seg (med litt mer fordekt språk). Han sier han ikke blir lei seg, men spør jeg på en annen måte viser det seg st han aldri ville gjort det selv, og han blir opprørt når det skjer med andre. Det hører med til historien at han over flere år har vært utsatt for veldig subtil mobbing, og har veldig lyst til å bli akseptert. 

Jeg har holdt igjen med fortnite lenge, men gav  meg til slutt. Frøkna mi har blitt kastet ut av spillet  før men da av andre men når bestevenninnen gjorde det i går ble hun lei seg.... frøkna mi sliter også med å bli akseptert, derfor var jeg veldig i mot å la hun spille fortnite.  Hun har kommet mere inn i klassemiljøet så vi har egentlig positive erfaringer med spillet. 

Anonymkode: 20494...bbd

Skrevet

De sparker ut de som er dårlig så klart! Bare rett og rimlig det,handler jo tross alt om å vinne!

Anonymkode: a9ca8...a83

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sparker ut de som er dårlig så klart! Bare rett og rimlig det,handler jo tross alt om å vinne!

Anonymkode: a9ca8...a83

Hos oss er det ikke ferdighetene som er problemet. Han blir heller aldri sparket ut når han spiller med storebrors venner. Uansett er det en merkelig ting å lære barna sine at de kan kaste ut de som er dårligere enn dem selv. Hvordan ville det fungert i fotball eller på gruppearbeid?

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det ikke ferdighetene som er problemet. Han blir heller aldri sparket ut når han spiller med storebrors venner. Uansett er det en merkelig ting å lære barna sine at de kan kaste ut de som er dårligere enn dem selv. Hvordan ville det fungert i fotball eller på gruppearbeid?

Sånn er det faktisk i enkelte fotballmiljøer rundt i bygdenorge. Hadde en kvinnelig trener der min datter spilte fotball da hun gikk i 3.klasse. Vi fikk inntrykk av at det var mest for det sosiale og at det skulle være gøy og ikke noe seriøst over fotballtreningen på det stadiet, men det stemte ikke i paraksis. Var et par jenter med der, som hadde litt fysiske utfordringer, og det var nok til at de ble tatt av banen etter 5 minutter, mens de som var bedre, fikk spille 15-20 minutter. Foreldrene til disse barna synest det var sårt at ungene deres fikk en sånn behandling, men treneren var ikke så hyggelig å forholde seg til. Var faktisk flere foreldre som reagerte på det og en annen far tok det opp med treneren, men det ble jo ikke bedre. Datteren min sluttet og det gjorde en del andre også. Så barn lærer at sånt er greit, t.o.m fra voksne, så da er jo ikke annet å vente hvis det er ungene som styrer dette spillet. Men noen bør ta tak i det.

Anonymkode: 6d7b7...c7b

Skrevet

de sparker ut de som er dårlig, og det er helt greit synes jeg.  Jeg er mamma til tvillinger og her er det den ene tvillingen som alltid blir sparket ut, men er forstårlig, han er mye dårligere enn de andre, så Skjønner at de gjør det selvom det selvasgt er sårt for 13 åringen

Anonymkode: 90e3f...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...