Gå til innhold

Må man testes ved mild forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror slett ikke det er covid 19. 

Anonymkode: 87c48...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg har milde symptomer. Litt sår hals, hodepine og er litt slapp. Valgte å gå fra jobb og ringte fastlegen. Måtte rett i karantene og ta en test. Så nå venter jeg på svar og må holde meg i karantene til jeg er symptomfri. Er den positiv er det en annen sak. 

Mine symptomer er så milde, at under andre omstendigheter hadde jeg knapt brydd meg om det. Føler meg ikke syk. 

Anonymkode: 12f31...b49

Skrevet

Ja. Jeg hadde bare bitte litt sår og hoven hals og noe hosting og nysing. Her snakker vi så lite at jeg ikke en gang ville tenkt på det til vanlig. Fikk beskjed om å teste og være i karantene i mellomtiden. Testet som forventet negativt, men greit å være sikker.

Anonymkode: 4477e...8f1

Skrevet

En kollega hadde knapt symptomer i det hele tatt, så mildt at hun var ikke sikker på om det var symptomer eller ikke engang. Hun testet positivt. 

Anonymkode: 3195c...499

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

En kollega hadde knapt symptomer i det hele tatt, så mildt at hun var ikke sikker på om det var symptomer eller ikke engang. Hun testet positivt. 

Anonymkode: 3195c...499

Lurer på en ting. Kollegaen din. Fikk hun flere symptomer etterhvert, eller holdt de seg milde? 

Tenker på alle de som har så milde symptomer. Om de aldri blir "ordentlig " syke? Sikkert ingen her som har svar på det, jeg bare tenker "høyt". 

Anonymkode: 12f31...b49

Skrevet

Jeg fikk test med en gang. Ble syk dagen etter jeg kom hjem fra ferie i Danmark. Lett forkjølelse, villa dratt på jobb i en normal hverdag uten covid-19.  Satte meg selv i karantene og ringte rett til coronatelefonen og fortalte symptomene + at jeg har vært i utlandet. Ble satt opp til test med en gang, tok test en time senere og fikk negativt svar på kvelden. Gikk kjemperaskt! Holder meg hjemme i karantene til jeg er helt frisk. 

Man kan jo ringte hvis man har symptomer i det minste så får man tatt test med mindre det er begrenset testkapsitet. 

Anonymkode: aa6ba...2f7

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk test med en gang. Ble syk dagen etter jeg kom hjem fra ferie i Danmark. Lett forkjølelse, villa dratt på jobb i en normal hverdag uten covid-19.  Satte meg selv i karantene og ringte rett til coronatelefonen og fortalte symptomene + at jeg har vært i utlandet. Ble satt opp til test med en gang, tok test en time senere og fikk negativt svar på kvelden. Gikk kjemperaskt! Holder meg hjemme i karantene til jeg er helt frisk. 

Man kan jo ringte hvis man har symptomer i det minste så får man tatt test med mindre det er begrenset testkapsitet. 

Hvorfor karantene når du testet negativt?

Anonymkode: 87c48...127

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor karantene når du testet negativt?

Anonymkode: 

Det står i informasjon du får. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det står i informasjon du får. 

Jepp, fikk utdelt informasjon da jeg tok testen. Der stod det at jeg likevel skal i karantene frem til jeg er symptomfri. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, fikk utdelt informasjon da jeg tok testen. Der stod det at jeg likevel skal i karantene frem til jeg er symptomfri. 

Står det hvorfor?

Anonymkode: 666ea...0bc

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står det hvorfor?

Tenker det kan være mulig å teste negativt hvis man er veldig tidlig i forløpet, kanskje. For å være på den sikre siden

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Står det hvorfor?

Det står ikke hvorfor, men jeg tipper det er fordi jeg er jo forkjølet og hvis jeg lever som normalt vil jeg kanskje smitte flere som må teste seg som tar opp testkapasitet osv. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Står det hvorfor?

Man ønsker ikke at noe smitte skal spres nå. Selv om du kun smitter andre med forkjølelse så må de tenke det kan være covid-19 med de følgende det får. De vil da bruke ressurser til testing osv som er unødvendig. Derfor skal alle syke holde seg hjemme til de har vært uten symptomer i 24 (?) timer.

Skrevet

Kommer an på hva du jobber med, eller om du jobber i det hele tatt. Og kommer an på familiemedlemmer (noen i risiko). 

Anonymkode: 26749...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...