Gå til innhold

Roter jeg helt her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei bekjent fikk tvilling gutter, de skal hete Luca og Iben, Trodde Iben var jentenavn jeg ,eller roter jeg helt her ?

Anonymkode: f1b5f...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan brukes av begge kjønn. Kjenner begge deler. 🙂

Anonymkode: e8e24...8c9

Skrevet

Både Luca og Iben kan brukes på begge kjønn. 

Anonymkode: dfa6a...68a

Skrevet

Luca og Iben er begge unisexnavn. 

Anonymkode: de603...76c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ei bekjent fikk tvilling gutter, de skal hete Luca og Iben, Trodde Iben var jentenavn jeg ,eller roter jeg helt her ?

Jeg er halvt dansk. I Danmark er Iben et guttenavn, så det er vel helt innenfor :) 

Anonymkode: a1d2c...0e9

Skrevet

Takk for svar

Jeg synes navnene er utrolig fine :) ,men ble bare litt overrasket over Iben på gutt siden jeg bare er vant til jenter,men er det Unisex så går det jo til begge

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er halvt dansk. I Danmark er Iben et guttenavn, så det er vel helt innenfor :) 

Det brukes mest til jenter i Danmark også. Det er betraktelig færre gutter med navnet Iben enn jenter (både i Norge og Danmark). 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det brukes mest til jenter i Danmark også. Det er betraktelig færre gutter med navnet Iben enn jenter (både i Norge og Danmark). 

Det er riktig , ser at Iben blir mest brukt som jentenavn . Tror kanskje det var mer utbredt som guttenavn i eldre dager. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idiotnavn uansett, begge to... 

Anonymkode: 38889...eb8

Skrevet

For meg er det et guttenavn, halvt dansk og kjenner en gutt som heter det.

Men jeg ville aldri brukt det selv siden det er så mange jenter som også heter det....

Litt spesielt å få en Iben på klasselista og ikke ane om det er gutt eller jente.

Anonymkode: d0ad6...ec5

Skrevet

Kjenner bare jenter som har disse navnene men vet de brukes til begge kjønn. Blir hva man er vant med. Jeg kjenner en jente som heter Kim så for meg er det jentenavn selv om det er vanlig guttenavn i Norge. 

Anonymkode: 4fc2f...35b

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg ville aldri brukt det selv siden det er så mange jenter som også heter det....

Litt spesielt å få en Iben på klasselista og ikke ane om det er gutt eller jente.

Den siste der har jeg ikke tenkt på engang, men når du nevner det, så er jeg enig 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, i Danmark er Ib et guttenavn. Iben er jentenavn. 

Anonymkode: 19e5d...99b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å ikke vite om et navn på klasselister er jente eller gutt er dessverre veldig vanlig allerede da med alle de utenlandske (innvandrere). 

Anonymkode: a3f95...d42

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ikke vite om et navn på klasselister er jente eller gutt er dessverre veldig vanlig allerede da med alle de utenlandske (innvandrere). 

Dessverre? Er det et stort problem?

Man har da mange navn i Norge som også brukes på begge kjønn: Kim, Robin, Luca, Iben, Billi, Benny, Alex...

Anonymkode: dfa6a...68a

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det synes jeg egentlig ikke. 

Selv ganske fremmede navn er det ofte lett å høre om tilhører en jente eller gutt. 

Det er ikke noe problem å høre at Elahe og Laian er jenter, og at Abel og Christupas er gutter. 

Synes ofte innvandrerfamiliene velger navn vi kjenner igjen, som Josef o.l

Skrevet

Min bestefar her Iben, og en gutt jeg gikk i klasse med het Iben. Så jeg trodde det var rent guttenavn. 

Anonymkode: 19439...a9b

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, i Danmark er Ib et guttenavn. Iben er jentenavn. 

Anonymkode: 19e5d...99b

I Danmark er det også et guttenavn. Dette er noe jeg vet. Du kan google hvis du er i tvil.  Men helt klart mange fler jenter med det navnet enn gutter. Kari og Janne er mannsnavn i andre land. Det positive er at man stort sett kan kalle ungen det man ønsker. 

Skrevet

Så gøy at flere tenker Iben som guttenavn. Jeg må nok bare venne meg til det :)

Skrevet

Både Iben og Luca er jentenavn.

Anonymkode: 7765b...667

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og guttenavn👍

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det over 5 ganger så mange gutter som heter Luca. 

Anonymkode: 8958b...1c7

Skrevet

Altså, skolen vet hvilket kjønn eleven har. Det kommer fram av personnummeret....🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...