Gå til innhold

Når de stopper alkoholservering 00.00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må de også stenge? Eller kan folk i teorien hamstre øl rett før de stenger kranene, og bli  være til 02.00?

Anonymkode: 8f712...e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det velger jo utestedene selv. Men de vil ikke tjene noe penger på å holde åpent etter midnatt. Jeg tok en kaffe på et utested i går kveld og de sa de kom til å stenge 00.30

Anonymkode: d9a2d...93c

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det velger jo utestedene selv. Men de vil ikke tjene noe penger på å holde åpent etter midnatt. Jeg tok en kaffe på et utested i går kveld og de sa de kom til å stenge 00.30

Om folk kjøper 5 øl 23.57, må de vel få mulighet til å drikke opp.

Skrevet

Utesteder kan holde åpent lenger, men de færreste vil nok gjøre det.
De har vel heller ikke lov til å selge 5 øl til en person.
Man har ikke lov til å servere en person som er for full og skal gjøre en vurdering mellom hver enhet alkohol en person kjøper.
Øl smaker også best fersk, blir den stående mens den venter på at du drikker de andre blir den både varm og flat.

Er mer bekymret for at folk fortsetter festen hjemme etterpå hvor de ikke bryr seg om smittevern

Anonymkode: 7c92c...e83

Skrevet

Jeg syns de angriper problemet feil. Ved å stenge kranene 00.00, vil folk istedet feste hjemme, på stranda eller i skogen. Da har de ingen ansatte eller vakter til å passe på. 
Nei. Folk burde ikke drikke seg drita og feste. Her går vi til innkjøp av munnbind til flere hundre kroner per person, unngår å besøke de gamle på eldresenteret, og så er det unge folk som absolutt må drekka seg sanseløs som ødelegger. Så bortkastet. 

Anonymkode: d71f4...39e

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om folk kjøper 5 øl 23.57, må de vel få mulighet til å drikke opp.

Da må de drikke fort. Da kan man jo gjøre det samme uansett når utestedet stenger og holde det åpent til klokken 6 om morgenen

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns de angriper problemet feil. Ved å stenge kranene 00.00, vil folk istedet feste hjemme, på stranda eller i skogen. Da har de ingen ansatte eller vakter til å passe på. 
Nei. Folk burde ikke drikke seg drita og feste. Her går vi til innkjøp av munnbind til flere hundre kroner per person, unngår å besøke de gamle på eldresenteret, og så er det unge folk som absolutt må drekka seg sanseløs som ødelegger. Så bortkastet. 

Har du ikke fulgt med her inne? Det er nok av brukere her som mener at man selvfølgelig må få få feste og drikke seg dritings, og at alle som er uenige er pripne og kjedelige. 🙄

Anonymkode: 739f0...d80

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke fulgt med her inne? Det er nok av brukere her som mener at man selvfølgelig må få få feste og drikke seg dritings, og at alle som er uenige er pripne og kjedelige. 🙄

Eh jeg har ikke sett noen som mener det. Eller kaller andre pripne? Men at det har vært 25 munnbind-tråder, derimot, det har jeg fått med meg. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig, smitteutbruddene nå har jo vært knyttet til private fester. Forstår ikke hvorfor ikke vi kan starte med å innføre begrensningen vi hadde tidligere på antall samlet, og heller bøtelegge de som ikke overholder. Tross alt en innstramming som ikke får konsekvenser for en hel næring, slik som nå. 

Anonymkode: 5a3f6...6eb

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh jeg har ikke sett noen som mener det. Eller kaller andre pripne? Men at det har vært 25 munnbind-tråder, derimot, det har jeg fått med meg. 

Ikke i dag eller går, men om du er her over tid. Det er standardfrasen til en del her det. Liker ikke å gå på fest og bli dritings = prippen. Liker ikke analsex = prippen osv. I det hele tatt blir det ordet brukt nesten like mye som "hysterisk", bare i litt andre settinger. Klassisk, og patetiske, forsøk på hersketeknikker fra folk som ikke klarer å argumentere skikkelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...