Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #1 Skrevet 8. august 2020 i går da jeg sa jeg ikke ønsket å tilbringe tid med svigers denne helgen (også) så ble han barnslig og hevet stemmen og kranglet. han kjefter og sier mye teit, jeg svarer kort og konkret og retter på han da han påstår noe som ikke stemmer. kaller meg «fitte-tryne» sier jeg er dum som et brød. «jeg skal lage et helvete for deg» også sier han «nå er det like før jeg kaster denne tingen i trynet ditt, og den er hard!» Er dette normalt ? Flere som opplever en sur samboer som sier så mye stygt? Anonymkode: b4a49...d02
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: i går da jeg sa jeg ikke ønsket å tilbringe tid med svigers denne helgen (også) så ble han barnslig og hevet stemmen og kranglet. han kjefter og sier mye teit, jeg svarer kort og konkret og retter på han da han påstår noe som ikke stemmer. kaller meg «fitte-tryne» sier jeg er dum som et brød. «jeg skal lage et helvete for deg» også sier han «nå er det like før jeg kaster denne tingen i trynet ditt, og den er hard!» Er dette normalt ? Flere som opplever en sur samboer som sier så mye stygt? Anonymkode: b4a49...d02 Nei. Men du har vel lært hvordan normale mennesker snakker til hverandre, og hva respekt er, så du forstår det selv også? Anonymkode: 4f439...160
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 Nei, slik språkbruk hører ikke hjemme i et samboerskap. Anonymkode: e2ac8...e1a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Hadde min mann snakket sånn til meg, hadde jeg lukket ørene og gått. Han kan snakke (og krangle) når han oppfører seg normalt. Anonymkode: 44eee...d14
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 Hadde han snakka til meg sånn 1 gang så hadde jeg blitt forbanna, hadde han snakka til meg sånn 2 ganger så hadde jeg gått og ikke kommet tilbake igjen. Anonymkode: 4cc26...bdc
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Nei. Faktisk hadde jeg bestilt hastetime hos lege om mannen min gjorde dette fordi det er så unormalt og utenkelig og langt fra hans personlighet å i det hele tatt vurdere å oppføre seg som en overhormonell drittunge, at jeg hadde vært bekymret for hjernesvulst eller noe sånt. Men om du har opplevd dette før, at han blir sånn, så synes jeg ærlig talt at du bør lete fram igjen selvrespekten din og forlate ham fortest mulig. INGEN skal finne seg i sånn oppførsel fra partneren sin, bare til nøds fra en høyst uoppdragen tenåring. Anonymkode: a239d...c30
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 Ikke normalt. Hadde aldri funnet meg i å bli snakket til på den måten. Klarer ikke engang å se det for meg. Bestill time hos familievernkontoret. Det er helt uakseptabelt og må stoppe. Anonymkode: 5b031...498
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Det er vold. Om du faktisk lurer på om dette er normalt, er du allerede grundig voldsskadet. Kan anbefale fastlege, krisesenter, psykolog, familievernkontoret eller nesten hvem som helst for realitetsorientering. Anonymkode: 5600e...869
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 På ingen måte normalt!!! Hvis det er normalen for hvordan han snakker til deg så hadde det vært kroken på døra for min del. Anonymkode: 25262...69f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 Jøje meg, jeg hadde blitt sjokkert om en sinna tenåring snakket sånn, at en sinna voksen hadde snakket sånn hadde virkelig skremt meg. Det er selvfølgelig overhodet ikke normalt. Jeg har aldri opplevd å bli snakket sånn til. Anonymkode: c3cd3...37c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 Overhodet ikke greit å snakke sånn. Hadde kjæresten min plutselig begynt sånn under en diskusjon hadde jeg fått bakoversveis og lurt på om det hadde rablet for ham. Ville pratet med ham når alt roet seg og spurt om han virkelig mente å være så ekkel. Står han fortsatt for det han sa hadde jeg takket for meg altså. Legger han seg derimot langflat og du ser han skjønner han har overskredet all normalitet kunne jeg blitt og sett an. For ja, veldig unormalt. Anonymkode: ff75c...68b
Amalies mamma Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Kan ikke tenke meg at det der er vanlig... Ikke her i huset iallfall. Hadde blitt sjokkert og skikkelig forbanna om mannen hadde snakket sånn til meg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Det er selvsagt ikke normalt, og det er heller ikke normalt av DEG å fortsette forholdet. Ha litt selvrespekt, gå før du blir slått Anonymkode: 88f39...e3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 Du lever ikke med en "sur" samboer, Hi. Du lever med en voldelig mann! Han er psykisk voldelig og han truer deg med fysisk vold også. Dette er en mann du må komme deg unna, for det at du må spørre om det er normalt å leve med vold viser - som en også påpekte - at du er skadet av å ha levd for lenge med slik vold til å se hva som er normalt og ikke. Det du forteller er ikke normalt, det er et voldelig forhold! Du må komme deg unna ham! Har dere barn sammen? I så fall er det enda viktigere at du kommer deg unna ham! Søk hjelp! Hvordan har det gått med deg i dag? Anonymkode: c93e2...b3f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: i går da jeg sa jeg ikke ønsket å tilbringe tid med svigers denne helgen (også) så ble han barnslig og hevet stemmen og kranglet. han kjefter og sier mye teit, jeg svarer kort og konkret og retter på han da han påstår noe som ikke stemmer. kaller meg «fitte-tryne» sier jeg er dum som et brød. «jeg skal lage et helvete for deg» også sier han «nå er det like før jeg kaster denne tingen i trynet ditt, og den er hard!» Er dette normalt ? Flere som opplever en sur samboer som sier så mye stygt? Anonymkode: b4a49...d02 Hva hadde du svart hvis din datter hadde skrevet dette og spurt deg om det er normalt? Anonymkode: f6de5...c05
the amazing spidermamma Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 Dette er ikke en 'normal krangel'. Dette er ikke 'uenighet'. Dette er respektløs utskjelling og trusler om vold.
Gjest Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Normalt??? Nei, det er ikke normalt! Det er sjukt!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vold. Om du faktisk lurer på om dette er normalt, er du allerede grundig voldsskadet. Kan anbefale fastlege, krisesenter, psykolog, familievernkontoret eller nesten hvem som helst for realitetsorientering. Anonymkode: 5600e...869 Dette! Anonymkode: 75bb1...77b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #19 Skrevet 9. august 2020 Selv i de dypeste uenigheter, så behandler vi alltid hverandre med den dypeste respekt, og med kjærlighet i bunnen. Vi har aldri sagt ett eneste stygt ord til hverandre, og det er jo egentlig på de "dårlige" dagene man ser virkelig hvordan ett menneske er. Anonymkode: 8d742...1c5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #20 Skrevet 9. august 2020 Absolutt ikke normalt. Er som å høre min eks og han er ikke normal. Det farlige er at man etterhvert tror at det det er sånn det skal være og at det er deg det er noe galt med Psykisk vold kalles dette. Anonymkode: 8ef59...9df
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #21 Skrevet 9. august 2020 Men herregud. Hvordan kan du i det hele tatt spørre om det er normalt???? Vet du ikke hvordan man snakker til hverandre? Hvordan dolk skal omgås? Kom deg nå vekk fra han der da. Men mulig du ikke er noe bedre sjøl siden du kan spørre om noe så håpløst. Anonymkode: 018a4...1fe
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #22 Skrevet 9. august 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men herregud. Hvordan kan du i det hele tatt spørre om det er normalt???? Vet du ikke hvordan man snakker til hverandre? Hvordan dolk skal omgås? Kom deg nå vekk fra han der da. Men mulig du ikke er noe bedre sjøl siden du kan spørre om noe så håpløst. Anonymkode: 018a4...1fe Helt vanlig å tro etterhvert at dette kanskje er normalt. Har man hørt sånt en del ganger, og den andre personenen er manipulerende nok så blir det dessverre sånn. Da tror man at man etterhvert ikke fortjener bedre. Veldig farlig og dessverre sånn det er. Anonymkode: 8ef59...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå