Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Vi er under 20 stk så antall personer er ikke problem, men hva servere? Vi har mange som er sær i matveien og spesielt konfirmanten selv og hadde tenkt koldtbord/tapas, men er det uaktuelt nå? Hva skal msn ellers servere? Vi skal ikke ha egne folk for å servere. I tilfelle blir vi over 20 stk og kan ikke ha det hjemme uansett 🙄 Anonymkode: 920f1...075
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi er under 20 stk så antall personer er ikke problem, men hva servere? Vi har mange som er sær i matveien og spesielt konfirmanten selv og hadde tenkt koldtbord/tapas, men er det uaktuelt nå? Hva skal msn ellers servere? Vi skal ikke ha egne folk for å servere. I tilfelle blir vi over 20 stk og kan ikke ha det hjemme uansett 🙄 Anonymkode: 920f1...075 Vi blir omtrent 20 stk i konfirmasjon her. Har tenkt å ha koldtbord med litt forskjellig, både varme og kalde retter. Har arrangert en del dåp/konfirmasjon og bryllup tidligere og koldtbord har som regel vært en slager. Man kan ha så mye forskjellig og godt, så er det alltids noe en kan spise selv om man er kresen. Normalt sett tar man hensyn til konfirmanten, at den får det den liker, så får de andre spise det de får eller la vær. Man kan ikke alltid gjøre alle til lags. Du kan f.eks lage en matrettt som konfirmanten liker i tillegg til f.eks tapas. Bare sørg for at konfirmanten får av den retten den vil ha. Anonymkode: 47598...cf1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi blir omtrent 20 stk i konfirmasjon her. Har tenkt å ha koldtbord med litt forskjellig, både varme og kalde retter. Har arrangert en del dåp/konfirmasjon og bryllup tidligere og koldtbord har som regel vært en slager. Man kan ha så mye forskjellig og godt, så er det alltids noe en kan spise selv om man er kresen. Normalt sett tar man hensyn til konfirmanten, at den får det den liker, så får de andre spise det de får eller la vær. Man kan ikke alltid gjøre alle til lags. Du kan f.eks lage en matrettt som konfirmanten liker i tillegg til f.eks tapas. Bare sørg for at konfirmanten får av den retten den vil ha. Anonymkode: 47598...cf1 Men kan man ha dette nå med tanke på smittefare? Anonymkode: 920f1...075
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Det er lov med koldtbord på hotellfrokostene igjen, selvfølgelig er det lov i konfirmasjon også. Anonymkode: 916fc...369
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er lov med koldtbord på hotellfrokostene igjen, selvfølgelig er det lov i konfirmasjon også. Anonymkode: 916fc...369 Det er lov, men er det lurt? Det har vel forresten aldri vært forbudt å serverer koldtbord hjemme? Jeg vet ikke HI om det er lurt eller ikke, men det kan jo ikke være verre å servere det hjemme enn ute, om man bare passer på at en familie forsynes seg av gangen og sørger for at det ikke blir kø med mindre enn en meters avstand når folk skal ha påfyll. Anonymkode: adacc...838
frk Nilsen Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 Bestill eller lage tapastallerken. At en ting er lov betyr ikke at det er smart.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #7 Skrevet 8. august 2020 15 hours ago, Anonym bruker said: Vi er under 20 stk så antall personer er ikke problem, men hva servere? Vi har mange som er sær i matveien og spesielt konfirmanten selv og hadde tenkt koldtbord/tapas, men er det uaktuelt nå? Hva skal msn ellers servere? Vi skal ikke ha egne folk for å servere. I tilfelle blir vi over 20 stk og kan ikke ha det hjemme uansett 🙄 Anonymkode: 920f1...075 vi var litt flere, men dette er nesten 5 og 3 år siden. Største valgte og bestille fra en kina cafe og minsten valge Taco. Er deres store dag så de fikk velge selv Anonymkode: 95e4e...ce4
Optatium Skrevet 8. august 2020 #8 Skrevet 8. august 2020 Vi hadde en litt større bursdag med koldtbord i sommer. Alle fikk beskjed om å vaske fingrene ved ankomst, og vi hadde sprit ved bordene. Gikk smertefritt.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er under 20 stk så antall personer er ikke problem, men hva servere? Vi har mange som er sær i matveien og spesielt konfirmanten selv og hadde tenkt koldtbord/tapas, men er det uaktuelt nå? Hva skal msn ellers servere? Vi skal ikke ha egne folk for å servere. I tilfelle blir vi over 20 stk og kan ikke ha det hjemme uansett 🙄 Anonymkode: 920f1...075 Koldtbord/tapas går vel helt fint, bare pass på at det er bestikk å ta med, ved hver ting Anonymkode: 2cd41...058
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: vi var litt flere, men dette er nesten 5 og 3 år siden. Største valgte og bestille fra en kina cafe og minsten valge Taco. Er deres store dag så de fikk velge selv Anonymkode: 95e4e...ce4 Kinamat og taco i konfirmasjon? Ja ja, det var jammen meg festmaten sin. Ungene mine er lovlig kresne de, altså, men ærlig talt! Anonymkode: cece7...35f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kinamat og taco i konfirmasjon? Ja ja, det var jammen meg festmaten sin. Ungene mine er lovlig kresne de, altså, men ærlig talt! Anonymkode: cece7...35f Vi hadde også taco, men litt mer enn vanlig lørdagstaco da. Var ulike former for kjøtt, kylling, bønner osv og mye mer ulikt tilbehør. Vi fikk faktisk skryt for maten, ene onkelen min sa at han var så lei av koldtbord, tapas og gryterett i store dager at dette var en deilig forandring. Vi har også like mange barn og ungdommer som voksne i familien, så da passer det ekstra godt. Anonymkode: 45b44...665
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Vi bestilte lapskaus med tilbehør hos en lokal slakter. Var vel rundt 40 stk. Det falt i smak hos de fleste, men nå var jo mange 60 + i alder. Anbefaler å ha noen som kan servere. Det er utrolig mye å fikse på en dag som dette, at noen koker kaffe, setter frem og rydder vekk, er gull verdt. Spesielt nå som man i tillegg må være nøye med håndhygiene og ikke blande for mye. Sjelden et problem å finne skoleungdom som ønsker å tjene noen kroner. Anonymkode: 6eef8...21c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 15 hours ago, Anonym bruker said: Kinamat og taco i konfirmasjon? Ja ja, det var jammen meg festmaten sin. Ungene mine er lovlig kresne de, altså, men ærlig talt! Anonymkode: cece7...35f Mine er ikke kresne i hele tatt, men er deres dag, da kan de få de de ønsker og vet du de fleste storkosa seg Anonymkode: 95e4e...ce4
Anonym bruker Skrevet 9. august 2020 #14 Skrevet 9. august 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Kinamat og taco i konfirmasjon? Ja ja, det var jammen meg festmaten sin. Ungene mine er lovlig kresne de, altså, men ærlig talt! Anonymkode: cece7...35f Jeg hadde kinesisk mat i min konfirmasjon. Det var strålende. Jeg synes koldtbord er dørgende kjedelig som regel. Taco, thaimat, kinesisk, sushi, afrikansk, grill osv heller enn røykelaks, karbonader med løk og eggerøre. Anonymkode: bb09a...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå