Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Herrejesus, må være noe av det dummeste media har dekket noensinne 🙄 Anonymkode: 20430...69b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #2 Skrevet 8. august 2020 Jeg blir helt kvalm over hvor dum folk faktisk er. Selvsagt går man i selvpålagt karantene når man kommer hjem fra et land som blir rødt. Jeg ser dem for meg der de sitter og hauser opp stemninga på flyet, følger med på klokka om de slipper unna, og jubler når flyet lander 23.59 Moldbo!! Anonymkode: 698a3...832
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #3 Skrevet 8. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir helt kvalm over hvor dum folk faktisk er. Selvsagt går man i selvpålagt karantene når man kommer hjem fra et land som blir rødt. Jeg ser dem for meg der de sitter og hauser opp stemninga på flyet, følger med på klokka om de slipper unna, og jubler når flyet lander 23.59 Moldbo!! Anonymkode: 698a3...832 Og media følger de minutt for minutt. Jeg blir helt svett. Er det noe som helst vett i skallen på de som er på det flyet, ilegger de seg selv karantene så langt det er mulig. Landet blir tross alt rødt på bakgrunn av historiske tall, viruset smitter like mye 23.59 som 00.01. Anonymkode: 20430...69b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #4 Skrevet 8. august 2020 Forskjellen er vel at hvis de lander etter midnatt får de sykepenger i karantenetiden (eller har de sluttet med det)? Lander de før midnatt må de i så fall selv ta utgiftene ved en (selvpålagt) karantene. Anonymkode: 8da19...6bc
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #5 Skrevet 8. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjellen er vel at hvis de lander etter midnatt får de sykepenger i karantenetiden (eller har de sluttet med det)? Lander de før midnatt må de i så fall selv ta utgiftene ved en (selvpålagt) karantene. Anonymkode: 8da19...6bc Ja, stemmer at du ved å passere midnatt går over i lovpålagt karantene, og derfor også har rett på sykepenger. Den utvidede retten til å kun bruke egenmelding er borte. Uansett må arbeidsgiver betale de 4 første dagene. Folk må gjerne reise til utlandet i dag, men det er tross alt et eget valg og man bør virkelig ha tatt stilling til hva man gjør om landet blir rødt. Å legge opp til at arbeidsplassen både skal betale for fraværsdager, samt dekke inn for fraværet, er utrolig egoistisk. Anonymkode: 20430...69b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #6 Skrevet 8. august 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, stemmer at du ved å passere midnatt går over i lovpålagt karantene, og derfor også har rett på sykepenger. Den utvidede retten til å kun bruke egenmelding er borte. Uansett må arbeidsgiver betale de 4 første dagene. Folk må gjerne reise til utlandet i dag, men det er tross alt et eget valg og man bør virkelig ha tatt stilling til hva man gjør om landet blir rødt. Å legge opp til at arbeidsplassen både skal betale for fraværsdager, samt dekke inn for fraværet, er utrolig egoistisk. Anonymkode: 20430...69b Helt utrolig! Når reiserådet er «Ikke reis», selv om ladet er grønt, det kan bli rødt mens du er borte... Så skal staten betale for karantene?! Hårreisende! Da bør folk belage seg på karantene etter hjemkomst - uansett! Anonymkode: c6d89...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå