Lamatryne Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 (endret) Er det ikke lenger vanlig at en gutt som kommer på besøk, hilser på foreldrene ? Er jeg gammeldags som føler at det er normal folkeskikk og respekt for foreldre, at en som dater min datter på 15, ihvertfall kommer innom og introduserer seg før han går opp på rommet til min datter? Eller er jeg SKIKKELIG gammeldags nå? Endret 7. august 2020 av Lamatryne begrenset tekst
Lamatryne Skrevet 7. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Mr. Freeze skrev: Javel? jeg måtte endre litt tekst, for jeg føltew det ble for mye context. xD
Mr. Freeze Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 (endret) 21 minutter siden, Lamatryne skrev: jeg måtte endre litt tekst, for jeg føltew det ble for mye context. xD Du har jo endret hele innlegget. Du gikk fra å snakke om at faren din var mye på jobb da du var barn og at du derfor vil være mye hjemme med dine tre døtre - til at kjæresten er uhøflig som ikke hilser? Altså, hva? Hvor mye har du drukket i kveld? Endret 7. august 2020 av Mr. Freeze Skriveleif
Lamatryne Skrevet 7. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2020 Oi! Jeg begynte på en hel tekst for å gi litt bakgrunn for hvordan jeg tenker. Liker å la teksten flyte, for så å lese over og så evnt publisere, men jeg visste ikke at jeg publiserte ved å trykke Enter. Til informasjon, drikker jeg ikke alkohol, jeg er kun natteravn.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Lamatryne skrev: Oi! Jeg begynte på en hel tekst for å gi litt bakgrunn for hvordan jeg tenker. Liker å la teksten flyte, for så å lese over og så evnt publisere, men jeg visste ikke at jeg publiserte ved å trykke Enter. Til informasjon, drikker jeg ikke alkohol, jeg er kun natteravn. Helt greit at du liker det. Jeg liker å komme til poenget så fort som mulig, også i dagligtale, også når andre gjør det. Jeg irriterer meg over folk som vil fortelle hele sin livshistorie før poenget endelig kommer en halvtime senere, "skal jeg velge den blå eller den gule?". Vi trenger ikke hele din livshistorie for å kunne svare på om det er normal oppførsel for ungdom å ikke hilse på foreldrene når de kommer innom hos andre. Anonymkode: 72429...2b4
Lamatryne Skrevet 8. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt greit at du liker det. Jeg liker å komme til poenget så fort som mulig, også i dagligtale, også når andre gjør det. Jeg irriterer meg over folk som vil fortelle hele sin livshistorie før poenget endelig kommer en halvtime senere, "skal jeg velge den blå eller den gule?". Vi trenger ikke hele din livshistorie for å kunne svare på om det er normal oppførsel for ungdom å ikke hilse på foreldrene når de kommer innom hos andre. Anonymkode: 72429...2b4 Likevel svarer du på innlegget uten å dele en eneste tanke om hva innlegget dreier seg om. Du liker å komme til poenget på nett, såvel som i dagligtale. Til tross for dette, har du ikke bidratt en noe som helst til hva jeg lurer på. Jeg tar selvkritikk for at jeg ikke orienterte meg godt nok og forumets funksjon, men om vi kan sette et litet punktum her, hadde det vært flott. Jeg er kun en far som har noen tanker om hvordan det fungerte i min tid, og lurer på om dette fortsatt er tilfelle.
Mr. Freeze Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 10 minutter siden, Lamatryne skrev: Oi! Jeg begynte på en hel tekst for å gi litt bakgrunn for hvordan jeg tenker. Liker å la teksten flyte, for så å lese over og så evnt publisere, men jeg visste ikke at jeg publiserte ved å trykke Enter. Til informasjon, drikker jeg ikke alkohol, jeg er kun natteravn. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan din fars arbeidstider for hundre år siden er relevant for din datters kjærestes mangel på oppdragelse? Og for å svare på din nyoppståtte problemstilling: Ja, det er normal folkeskikk å hilse på foreldrene til kjæresten når man kommer på besøk.
Lamatryne Skrevet 8. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2020 Akkurat nå, Mr. Freeze skrev: Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan din fars arbeidstider for hundre år siden er relevant for din datters kjærestes mangel på oppdragelse? Og for å svare på din nyoppståtte problemstilling: Ja, det er normal folkeskikk å hilse på foreldrene til kjæresten når man kommer på besøk. Hvis du kan slippe min forrige tekst, som jeg tidligere har utdypet, kun var ment som et utkast, hadde det vært fint. Det var som sagt kun skriblerier, og var tenkt redigert. Et snev av panikk bredte seg da jeg forstod at dette ble publisert. Takk for svar på min "nyoppståtte problemstilling". Er dere alltid så fiendtlige til nye brukere?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #11 Skrevet 8. august 2020 17 minutter siden, Lamatryne skrev: Hvis du kan slippe min forrige tekst, som jeg tidligere har utdypet, kun var ment som et utkast, hadde det vært fint. Det var som sagt kun skriblerier, og var tenkt redigert. Et snev av panikk bredte seg da jeg forstod at dette ble publisert. Takk for svar på min "nyoppståtte problemstilling". Er dere alltid så fiendtlige til nye brukere? Du har misforstått. Når jeg skriver at jeg helst vil komme til poenget så raskt som mulig så er ikke det fordi jeg ser på deg som en "fiende". Det er fordi det er bare en masse bla bla bla bla bla bla bla og så bla bla bla bla så sa hun bla bla bla bla bla, før en endelig kommer til poenget. Det er kjedelig og slitsomt. Aldri vært borti slike personer du da? Jeg skjønner at det ble litt panikk når innlegget plutselig ble sendt inn. Det forklarer hvorfor innlegget ikke helt ga mening. For å svare på det du lurer på, det er ditt hus, ditt hjem. Du setter reglene. Du kan forlange en viss høflighet i ditt hjem. Du kan si i fra om at gutten tar på seg skoene, går ut, banker/ringer på, så hilser han høflig på deg når du åpner døren. Er det ikke du som åpner døren så finner han deg for å hilse og si hei. Ditt hjem, du bestemmer. Jeg er enig med deg i at det er uhøflig av han å ikke hilse. Men hvordan folk velger å oppdra sine barn, det har jeg valgt å bare overse, for folk har meninger jeg ikke får gjort noe med. I mitt hjem, derimot, kan jeg bestemme at det er en viss oppdragelse, ellers er enkelte ikke velkomne her. Det har jeg til og med gjort når det har gjaldt en voksen person. Anonymkode: 72429...2b4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Vi var også 3 søsken. Og vi hadde ungdommer i huset av begge kjønn hele oppveksten. Å lete opp mora mi kun for å si hei er ikke noe jeg kan huske at en ENESTE av dem gjorde. Jeg er snart 50 og føler meg ikke spesielt progressiv, men her har jeg møtt min overmann når det gjelder å være gammeldags, ja... Anonymkode: c0097...05f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Vi har hatt åpent hus i alle år, men har aldri opplevd at ungdommene har oppsøkt oss for å hilse. Har vi møtt på dem, så hilser de selvsagt. En 15 åring som besøker kjæresten sin kan nok være ganske sjenert og se med gru på å møte faren hennes. Gi gutten litt slack og stol på vurderingsevnen til datteren din. Anonymkode: 15a46...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #14 Skrevet 8. august 2020 Min sønn liker ikke å hilse på andre voksne. Han føler at det blir et press. Så vi har aldri lagt noe press på han om at han må hilse. Han gir seg til kjenne til foreldrene til de han besøker når han føler for det. Anonymkode: aa8e0...a30
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #15 Skrevet 8. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min sønn liker ikke å hilse på andre voksne. Han føler at det blir et press. Så vi har aldri lagt noe press på han om at han må hilse. Han gir seg til kjenne til foreldrene til de han besøker når han føler for det. Anonymkode: aa8e0...a30 Det er ikke press. Han må lære seg å overkomme den bittelille frykten han måtte ha, ellers får han problemer i livet. Ikke sy flere puter under armene hans - lær han å hilse. Anonymkode: d0296...e26
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #16 Skrevet 8. august 2020 Dette har med personlighet og ikke kjønn å gjøre. Noen er sjenerte og vil ikke hilse i starten, andre kommer gående rett inn med utstrakt hånd og prater i vei som om vi alltid hadde kjent hverandre. Jeg har både gutter og jenter selv, og det er absolutt uavhengig av kjønn, altså. Anonymkode: 8d182...c34
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #17 Skrevet 8. august 2020 Jeg har gutter, og har aldri tenkt over det når jentene de har på besøk ikke finner oss for å si hei. Noen er bare sjenerte. Jeg stikker hodet inn og hilser, og ber dem på litt frukt, snacks eller mat, enten på rommet eller sammen med oss. Når vi blir kjent tør de opp. Tenåringsalderen kan være vanskelig, og jeg forstår at det for enkelte kan føles rart, skummelt eller kleint å oppsøke voksne de kanskje ikke har sett før. Da må vi voksne strekke ut en arm, og samtidig være påpasselige med å gi dem rom, og forsiktige med å ikke overdrive. Anonymkode: d761b...dd9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #18 Skrevet 8. august 2020 Sønnen min har hatt tre kjærester og alle tre er det han som har introdusert for oss. Altså har han tatt de med inn i fellesrommene og bedt oss hilse på.... Kanskje du må ta dette med din datter? Anonymkode: 4ce81...719
Lamatryne Skrevet 8. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 8. august 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har misforstått. Når jeg skriver at jeg helst vil komme til poenget så raskt som mulig så er ikke det fordi jeg ser på deg som en "fiende". Det er fordi det er bare en masse bla bla bla bla bla bla bla og så bla bla bla bla så sa hun bla bla bla bla bla, før en endelig kommer til poenget. Det er kjedelig og slitsomt. Aldri vært borti slike personer du da? Jeg skjønner at det ble litt panikk når innlegget plutselig ble sendt inn. Det forklarer hvorfor innlegget ikke helt ga mening. For å svare på det du lurer på, det er ditt hus, ditt hjem. Du setter reglene. Du kan forlange en viss høflighet i ditt hjem. Du kan si i fra om at gutten tar på seg skoene, går ut, banker/ringer på, så hilser han høflig på deg når du åpner døren. Er det ikke du som åpner døren så finner han deg for å hilse og si hei. Ditt hjem, du bestemmer. Jeg er enig med deg i at det er uhøflig av han å ikke hilse. Men hvordan folk velger å oppdra sine barn, det har jeg valgt å bare overse, for folk har meninger jeg ikke får gjort noe med. I mitt hjem, derimot, kan jeg bestemme at det er en viss oppdragelse, ellers er enkelte ikke velkomne her. Det har jeg til og med gjort når det har gjaldt en voksen person. Anonymkode: 72429...2b4 Godt innlegg. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå