Gå til innhold

Kan man ha komf med koldtbord nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir 39 stykker. Har bestilt koldtbord og ha kakebord den 22.8. Vet ikke om vi kan ha en meter mellom hver husstand, folk blandes vel uansett?

er dette lov i forhold til koronaregler?

Anonymkode: 6be63...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 20 stk som er maks ?0

Anonymkode: 5829e...67d

Skrevet

Koldtbord er greit, men det er bare lov å være 20 stk i private selskaper. 

Anonymkode: bc4a9...94f

Skrevet

Dere kan kun være Max 20 personer dersom du har selskapet hjemme. Koldtbord er greit, men det må være en meter mellom gjestene

Anonymkode: 7e5a5...4f9

Skrevet

Max 20 stk i privat sammenheng. 200 stk om man leier lokale. 

Anonymkode: 466de...37b

Skrevet

Som de andre sier, maks 20 personer. Du bryter smittevernreglene.

Anonymkode: 57539...a3f

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som de andre sier, maks 20 personer. Du bryter smittevernreglene.

Anonymkode: 57539...a3f

Det vet du da ikke? Du vet ikke om hun skal ha det hjemme eller i et leiet lokale?

Skrevet

Jeg vil tro koldtbord er helt ok, men sett frem sprit og ha litt system. System a la "ingen barn forsyner seg alene", hold avstand, vask dere godt osv

Skrevet

Vi skal være i en leid barnehage.

vi må finne en løsning dersom det er Max 20, vi trodde grensen var 50 stykker. Kommer til å følge gjeldene regler, må bare hive oss rundt å finne på noe!

Skrevet

Jeg ville sørget for at en meters regelen ble overholdt etter beste evne. Spredt bordene utover og satt mellomrom mellom de som ikke har tett kontakt til vanlig.

Med så mange gjester kan dere også ha flere bord med samme mat, så «de som sitter på den rekka, forsyner seg av mat fra det bordet, og de som sitter på den rekka spiser maten derfra» osv. Pass på at folk forsyner seg til ulik tid. At de går og forsyner seg f.eks. fem og fem ad gangen. 

Dersom det blir fint vær ville jeg også satt bord ute om det er mulig. 

Anonymkode: 9b69e...797

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal være i en leid barnehage.

vi må finne en løsning dersom det er Max 20, vi trodde grensen var 50 stykker. Kommer til å følge gjeldene regler, må bare hive oss rundt å finne på noe!

Det var meningen det skulle bli 50 fra 1.sept, men det ble det jo nå ikke.... 

Broren min skal ha barnedåp, og der ble det må bare besteforeldre, tanter og onkler til barnet (søsken av foreldrene) uten partner og familie. De er 5 stk selv, og da er ikke 20 personer til sammen mye. 

Men alle forstår jo at det blir sånn nå. 

Skrevet

Ikke enig i at koldtbord er lurt. Masse folk som peser og puster over samme mat. Det er lov å tenke.

Anonymkode: d0994...3d2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men er barnehage en sånn plass? Er det et sted "hvor offentligheten ferdes"?  Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare lurer. 

Jeg skulle også gjerne visst hvilken barnehage som i disse dager låner / leier ut lokalene sin til arrangement som ikke har noe med barnehagen å gjøre. Det høres uansvarlig ut. Hvem tar seg av smittenedvasken etterpå?

Anonymkode: 111c0...a07

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er barnehage en sånn plass? Er det et sted "hvor offentligheten ferdes"?  Jeg vet ikke jeg altså, jeg bare lurer. 

Jeg skulle også gjerne visst hvilken barnehage som i disse dager låner / leier ut lokalene sin til arrangement som ikke har noe med barnehagen å gjøre. Det høres uansvarlig ut. Hvem tar seg av smittenedvasken etterpå?

Hvis du leser mer enn overskriften i linken får du svar. Hvorvidt bhg leier ut og hvem som vasker vet jeg ikke, men det burde ikke være nødvendig med smittevask.

Anonymkode: 93b90...b20

Skrevet

Komfirmasjon? Komfirmert? Komfimeres?

Anonymkode: 8ab3d...bab

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser mer enn overskriften i linken får du svar. Hvorvidt bhg leier ut og hvem som vasker vet jeg ikke, men det burde ikke være nødvendig med smittevask.

Anonymkode: 93b90...b20

Jeg har lest hele artikkelen - leser selvfølgelig aldri bare overskrifter. Og nei, jeg får ikke noe tydelig svar på om barnehager og skoler kommer innunder dette, så derfor så lurte jeg. 

Skolen jeg jobber på låner ikke ut lokaler nå i disse tider, og det er veldig strengt hvem som får lov til å gå inn hvor.

Skrevet

Grensen er 50 pers om man anser seg som arrangør i leid lokale og følger egne anbefalinger for disse. 20 pers i private hjem. 

Det er uansett anbefalinger, ikke pålegg. 

Koldtbord er innafor om man følger retningslinjer, akkurat som mange spisesteder nå serverer buffet igjen. 

Anonymkode: 238a7...fd2

Skrevet

Så lenge det er i lokale er det max 50

Anonymkode: edbf1...fef

Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon i leid lokale med 33 personer. Vi skal også ha koldtbord. Kommer til å sette frem sprit og bytte redskaper folk tar med ofte. Det så vi de gjorde på et hotell vi var i sommer. Skal også overholde en meter mellom. Ingen av gjestene har vært utenlands og alt er familie. 

Anonymkode: 2f270...515

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Max 20 stk i privat sammenheng. 200 stk om man leier lokale. 

Anonymkode: 466de...37b

Men hva er egentlig forskjellen? Man kan jo leie lokale og stå for alt annet selv, da blir det jo ikke noe annerledes enn hjemme, bortsett fra at man ikke er i sin egen stue

Anonymkode: 914a7...2f4

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er egentlig forskjellen? Man kan jo leie lokale og stå for alt annet selv, da blir det jo ikke noe annerledes enn hjemme, bortsett fra at man ikke er i sin egen stue

Anonymkode: 914a7...2f4

Du kan bare ha 200 stk om det er noen som har ansvaret for arrangementet og de som kommer 

F.eks kan du ha et bryllup på et hotell hvor da hotellet har fullstendig kontroll på gjestene. Om en av de tester positivt for korona uka etter kan da de som driver smittesporing samarbeide med hotellet om å varsle alle gjestene. 

Privatpersoner får ikke ta på seg et slikt ansvar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...