Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Var ikke mye liv på Kvinneguiden så jeg prøver her istedet; Vi er en familie på 5 og huset flommer over av klær! Jeg er helt overveldet av den konstante klesvasken, klesbrettingen, overfylte skuffer og leting etter ledige plasser å putte klærne i. Nå skal jeg beordre grovrydding i alle klær fra alle mann! Men hvor mye burde vi beholde av hvert klesplagg? Anonymkode: 3e425...139
Engodkoppkaffe Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Vi er fire i familien, meg og tre store barn Har nettopp ryddet i skapene så akkurat nå har jeg stålkontroll 😊 Guttene på 10 og 12 år har hver ca 20 t-skjorter, 4-5 jeans, 5-6 treningsbukser, 2 « kosebukser» 5-6 shorts, tre pysjamaser, 4 sett ull/superundertøy, 7-8 gensere, 2 fleece, 4-5 skjorter, 2 ytterjakker til sommer 2 til vinter/høst, 1 treningsjakke, 1allværsjakke, 1 sett regntøy, 1 Overtrekksbukse/turbukse, 1 skibukse, ukjent antall sokker og ca 15 boxere. Hver sin boks med luer, skjerf, buff, votter etc Jenta på 14 har ca det samme, men en del flere topper og noen kjoler Synes dette er akkurat passe for vår del
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Vi drukner i klær og hele livet mitt dreier seg om de forbanna klærne. Jentene har sikkert 40-50 av hver ting . Håpløst . Jeg hater å kaste. Men skal ta tak nå. Anonymkode: a8f9e...285
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Holder på med samme prosjekt. Kan love deg en ting: du blir mye lykkeligere av at alle har færre klær. Jeg merker det godt på klesvasken, tørking, bretting og det å finne plass til klærne. Og ungene er akkurat like fornøyd som før. Det er bare å gjennomføre. Kvitt dere med det som ikke blir brukt. Anonymkode: 2359f...4dd
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Jeg får alle mine klær minus bunad og to festplagg i 2 skuffer. Jr sine klær i 2 skuffer (÷ uteklærne) og tenåringsdatteren har sine klær i 2 hyller i skapet samt i 2 skuffer😊 Har mer enn nok med det👍
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Hvordan blir det mindre klesvask av å ha mindre klær? Skjønner ikke... Vi skifter jo like ofte uansett. Er mye her også. Særlig eldste som ikke lenger vokser ut av noe og liker å kjøpe litt nytt i ny og ne. Vi voksne har ikke så mye, jeg er ganske flink til å gå igjennom jevnlig og kvitte meg med ting som ikke er i bruk. Anonymkode: 8f541...faf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Istedenfor å kaste klær pga overfylte skap gjorde jeg heller noe med oppbevaringen. Så boden ble bygget om og klesskap kastet ut. Alt ble byttet ut med IKEA Alt og hyllesystem. Der er genialt, du får utnytta hver cm og får inn mye mere på liten plass da man kan utnytte høyden med to heng over hverandre. Klær som henger tar også mye mindre plass en når det samme er brettet. Anonymkode: 8a32e...c95
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Her har ungene blitt flinkere til å legge klær som er brukt, men kan brukes igjen i hylla si på badet. Dermed vaskes det ikke like mye klær som før. (En bukse kan bli brukt flere dager om den ikke har blitt skitten eller det er en treningsbukse de har brukt feks) Når ikke det flommerr over av klær i skapet, så har de blitt flinke med å gjøre dette. Vi har ett prosjekt om å ikke kjøpe noe nytt før vi absolutt må, altså at de har vokst ifra det som er i skapet. Vi har ikke fjernet noe i skapet, men etterhvert som de vokser ut av ting havner det i gi bort sekken som henger i boden. Den har jeg tømt flere ganger, men ingen av ungene klager på at det er for lite klær i skapet. Har måtte fornye sokker og truser hos hun ene, men det går ikke helt innunder dette syns jeg. Ingen har klaget over at de har for lite i skapet selv om det minsker nå, men de bruker ting som har blitt slengt lengst inn i skapet for nå kommer de tilsyne igjen. Så prosjektet mitt blir å finne ut hva de har i skapet når de begynner å klage på at de har for lite. Jeg har på følelsen av at det ikke er så mye tøy de egentlig trenger heller. Nå er de tenåringer begge to og behovet for klær og vask er anderledes nå enn når de var små. Før var de veldig aktive, var ute, ble skittene osv så flere skift hver dag var ikke unormalt. Den dagen de nå kommer inn møkkete fra topp til nå begynner jeg å lure, for noen år siden var det helt dagligsdags. Anonymkode: b2918...917
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #9 Skrevet 8. august 2020 22 hours ago, Anonym bruker said: Var ikke mye liv på Kvinneguiden så jeg prøver her istedet; Vi er en familie på 5 og huset flommer over av klær! Jeg er helt overveldet av den konstante klesvasken, klesbrettingen, overfylte skuffer og leting etter ledige plasser å putte klærne i. Nå skal jeg beordre grovrydding i alle klær fra alle mann! Men hvor mye burde vi beholde av hvert klesplagg? Anonymkode: 3e425...139 Han har lite klær nå. har nettopp bytte str, men hadde sykt mye i str 122/128, Nå har han 3 ola busker str 128, 10-12 gensere i str 134/140, nye sokker, masse boxer men der har han en del i 122/128 ennå + noen i 134 ,og 4-5 joggedresser i str 134/140 og det holder i alle fall en stund Jeg derimot har lite Anonymkode: 7d6fa...cc7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #10 Skrevet 8. august 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi drukner i klær og hele livet mitt dreier seg om de forbanna klærne. Jentene har sikkert 40-50 av hver ting . Håpløst . Jeg hater å kaste. Men skal ta tak nå. Anonymkode: a8f9e...285 Men hvorfor har du kjøpt så mye? Anonymkode: 56ee1...524
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #12 Skrevet 8. august 2020 Det blir ikke mindre klesvask av mindre klær, for da må de jo vaskes hele tiden.... Jeg har tre bukser, to shortser og kanskje 7-8 t-skjorter, de må jo vaskes hele tiden for at jeg skal ha rene klær. Hadde jeg hatt 10 bukser og 10 shortser kunne jeg kanskje vasket litt sjeldnere... Ungene har hvert sitt klesskap og en kommode til undertøy, badetøy o.l Anonymkode: c87a1...c71
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #13 Skrevet 8. august 2020 Vi har hvert vårt 80 cm klesskap med stang på den ene siden og skuffer på den andre siden. Det holder til alt annet enn yttertøy og bunad. Anonymkode: 56ee1...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå