Gå til innhold

Ensom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg egentlig ganske ensom.
Jeg fikk baby i starten av koronatiden. Alt av sosiale treffpunkt var derfor utelukket, ettersom jeg også hadde permisjon fra jobb. Mannen min er genuint opptatt av babyen, og kjempeflinke til å underholde og ta seg av han. Han står stort sett opp med han om morgenen når han har fri.  Nå har han ferie, så han tar han mye om morgenen, men så er det så mye som skal gjøres. Hus som skal males, biler som skal poleres osv. Og jeg vet jo også at det må gjøres! 
Men jeg føler meg bare enda mer alene. Før kom han i det minste hjem fra jobb, nå er jeg alene med babyen hele dagen, bortsett fra at han kanskje stikker innom et par ganger i løpet av dagen for å spise og slikt.

Vi flyttet til hans hjemsted da babyen ble født, og jeg kjenner ingen her. Barseltreff utgår pga korona, så heller ikke der har jeg noe treffpunkt. 

Så sitter jeg her da, og prater babyspråk dagen lang... Og veksler mellom å føle meg priviligert pga frisk baby, god økonomi, gode ordninger i Norge, og å synes synd på meg selv som bare har babyen å prate med...

Anonymkode: 51e00...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir du ikke med mannen din? Jeg har to barn alene og her har begge måttet være med ut når jeg klipper plenen, beiser, raker, luker osv. Jeg sitter ikke inne alene akkurat. 

Utover det skjønner jeg godt at denne tiden har vært ekstra vanskelig, det er ensomt og krevende for mange, men man må bare prøve å holde ut. Og du kan jo trille tur med noen? Møte noen på kafe? 

Skrevet

Babyen min liker dessverre vognen svært dårlig, og trives heller ikke bra i bil, selv om det kommer seg. Her er ingen kafé, og om det hadde vært, så kjenner jeg ingen jeg kunne bedt med meg.

Vi kan alltids med mannen min ut en tur, men det er begrenset hvor praktisk det er ettersom babyen må bæres, og også det blir kjedelig for baby i lengden når vi ikke går. Vi bruker bæresjal, så jeg kan absolutt få gjort litt, men det er veldig begrenset hvor praktisk det er med baby på magen. 

Skrevet

Mannen må være mer hjemme, alt det andre får vente. Han må strekke seg litt, siden han er så heldig å ha fått deg til å flytte til sitt hjemsted. Klem!

Anonymkode: 5676f...f5b

Skrevet

Ingen biler trenger å polferd når man har en baby! Her tror jeg mannen din finner på masse tøv for å slippe å avlaste deg☹️

Anonymkode: 21a90...207

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen biler trenger å polferd når man har en baby! Her tror jeg mannen din finner på masse tøv for å slippe å avlaste deg☹️

*Poleres

Skrevet

Okei. Jeg har aldri skjønt meg på slikt. Baby liker ikke vogn, liker ikke bil,.. Her i huset må nesten ungene bare være med, og har måttet fra de var små. Sånn er livet som enslig forelder. De venner seg da til det. Og legg baby på bakken? Ta med et pledd og noen leker? 

Skrevet
11 minutter siden, Optatium skrev:

Okei. Jeg har aldri skjønt meg på slikt. Baby liker ikke vogn, liker ikke bil,.. Her i huset må nesten ungene bare være med, og har måttet fra de var små. Sånn er livet som enslig forelder. De venner seg da til det. Og legg baby på bakken? Ta med et pledd og noen leker? 

Men det er jo ikke veldig koselig å være ute med andre mens baby ligger og skriker? Når det er så enkelt å gjøre noe med det, så foretrekker jeg det. Problemet er jo ikke at jeg ikke får gjort ting, men at jeg blir tullete av å bare være sosial med babyen dagen lang... Baby kan godt ligge på bakken, men den vil ikke ligge der heller i lengden, den vil også være sosial. Og så er det det med skygge osv. Tomta vår er ikke ordentlig opparbeidet enda...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke veldig koselig å være ute med andre mens baby ligger og skriker? Når det er så enkelt å gjøre noe med det, så foretrekker jeg det. Problemet er jo ikke at jeg ikke får gjort ting, men at jeg blir tullete av å bare være sosial med babyen dagen lang... Baby kan godt ligge på bakken, men den vil ikke ligge der heller i lengden, den vil også være sosial. Og så er det det med skygge osv. Tomta vår er ikke ordentlig opparbeidet enda...

Nei, men toleransen for lyd fra baby er hos noen nær null. Babyer kjeder seg, men de lærer seg faktisk også å aktivisere seg selv av det. Må mener jeg ikke at man skal la ungene ligge alene i evigheter, men at heller enn å sitte hjemme alene hadde jeg blitt med til mannen. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen må være mer hjemme, alt det andre får vente. Han må strekke seg litt, siden han er så heldig å ha fått deg til å flytte til sitt hjemsted. Klem!

Anonymkode: 5676f...f5b

Takk!

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han synes nok det er unødvendig å sitte to for å passe på babyen, og jeg er jo enig i det. Men i mitt hode er det heller ikke feil å ikke gjøre noe fornuftig en dag, og bare være sammen. Opplever vel egentlig at han ikke har interesse av å være med oss, men jeg vet det ikke er riktig.

Han er helt uenig i at jeg har babyen mest, fordi han som reglen står opp tidlig og tar babyen et par timer da. At døgnet består av vesentlig mer enn de timene glemmer han litt🥵

Skrevet
3 minutter siden, Optatium skrev:

Nei, men toleransen for lyd fra baby er hos noen nær null. Babyer kjeder seg, men de lærer seg faktisk også å aktivisere seg selv av det. Må mener jeg ikke at man skal la ungene ligge alene i evigheter, men at heller enn å sitte hjemme alene hadde jeg blitt med til mannen. 

Ahh! Nei, litt sutring innimellom er ikke til å unngå, selv ikke når man ikke er aleneforelder😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...