Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #1 Skrevet 7. august 2020 Hater det, men er i risikogruppa og folk driter i det meste nå. Føler det er så flaut. Hvordan komme over det ? er ganske mange smittende her Anonymkode: 70a68...b50
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #2 Skrevet 7. august 2020 Komme over hva? For noe tull. Og det er ikke "ganske mange smittede" noe sted i Norge. Det er noen få. Anonymkode: 95b6c...08c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #3 Skrevet 7. august 2020 Jeg har også kjøpt munnbind. Jeg begynner på jobb i neste uke og må ta trikk i Oslo 45 min hver vei til jobb på et sykehus. Det er ikke flaut å bruke munnbind, det er fornuftig i gitte situasjoner. Anonymkode: e1f11...825
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #4 Skrevet 7. august 2020 Jeg gikk med facemask som jeg har sydd selv etter gjeldene regler. Gikk for første gang med de i går på kiwi. Ble stirret ned i senk, men vet du hva? Det driter jeg langt i. La folk stirre. Så mye som har blomstret opp nå så bruker jeg det altså... Så bruk det med god samvittighet. Anonymkode: 18653...9ed
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #5 Skrevet 7. august 2020 Det har jeg også. Vi er 4 i familien, som er avhengige av kollektivtransport. Da kan det bli dyrt med engangs, så har bestilt i tøy. Anonymkode: f0932...9de
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #6 Skrevet 7. august 2020 Jeg har og bestilt, en til hver i tøy med skiftbart filter og engangs. greit å ha klar i disse tider. Jeg er i risikogruppe men holder meg stort sett vekke fra steder med mye folk. Men ungene tar buss til skolen, så får vi se hva som skjer. Anonymkode: c7f0a...394
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #7 Skrevet 7. august 2020 Hvis det er i tøy vil de jo ikke hjelpe deg noe særlig, mer dem rundt deg dersom du er syk. Anonymkode: 09332...dbe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er i tøy vil de jo ikke hjelpe deg noe særlig, mer dem rundt deg dersom du er syk. Anonymkode: 09332...dbe Det er jo hovedpoenget, spesielt siden ikke alle vet de er syke. Anonymkode: 039fd...ad3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 Gi det et par dager, så er det mer pinlig å ikke bruke enn å bruke😊 Anonymkode: a793d...84a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk med facemask som jeg har sydd selv etter gjeldene regler. Gikk for første gang med de i går på kiwi. Ble stirret ned i senk, men vet du hva? Det driter jeg langt i. La folk stirre. Så mye som har blomstret opp nå så bruker jeg det altså... Så bruk det med god samvittighet. Anonymkode: 18653...9ed Dét er i alle fall pinlig (for den som stirrer). Så lenge det ikke er påbud kan de selv velge å la være, men å prøve å shame folk som gjør sitt beste og følger anbefalingene blir for dumt. Du beskytter jo også disse med masken din, så de burde heller sende deg en stille takk. Anonymkode: a793d...84a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk med facemask som jeg har sydd selv etter gjeldene regler. Gikk for første gang med de i går på kiwi. Ble stirret ned i senk, men vet du hva? Det driter jeg langt i. La folk stirre. Så mye som har blomstret opp nå så bruker jeg det altså... Så bruk det med god samvittighet. Anonymkode: 18653...9ed De stirrer bare fordi det er uvant å se norske med munnbind,de blir snart vant til det og. Anonymkode: adff2...c62
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: De stirrer bare fordi det er uvant å se norske med munnbind,de blir snart vant til det og. Anonymkode: adff2...c62 Håper ikke det blir et dagligdags syn. Med drøye 470 smittede i Norge per dags dato, er det faktisk på grensen til hysteri. Anonymkode: f88ea...39e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Håper ikke det blir et dagligdags syn. Med drøye 470 smittede i Norge per dags dato, er det faktisk på grensen til hysteri. Anonymkode: f88ea...39e Det kommer an på hvor man bor og hvordan man lever. Bor du i/rundt Oslo og er avhengig av kollektivtrafikk i rushtiden er det litt annerledes enn om man bor på Hitra og sykler til jobben sin på et lukket kontor. Poenget er at det ikke bør bli flere smittede. Jo fler som er smittet, jo vanskeligere blir smittesporingen, og jo høyere blir trykket på helsevesenet. Anonymkode: a793d...84a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 Jeg har også kjøpt. 240 Kr for 5 stk! 🙁 Anonymkode: 247ec...913
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også kjøpt. 240 Kr for 5 stk! 🙁 Anonymkode: 247ec...913 Dere blir lurt. Kyniske aktører utnytter engstelige nordmenn. 😠 Anonymkode: f88ea...39e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 Tusen takk for svar Så bra flere bruker det Jeg hadde nok latt være hvis jeg ikke var i risikogruppen,men her så det en del smitte Anonymkode: 70a68...b50
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 Jeg som har sydd mine egne og gikk på kiwi så har det faktisk blitt påvist smitte på en del butikker her jeg bor, og jeg bor ikke midt i oslo men i vestfold. Og er mang en gang jeg har blitt hostet på i nakken og nærheten av når jeg har vært på kiwi her jeg bor. Folk driter i avstand, jeg vet at facemask i stoff ikke er 100% trygg, men folk holdt faktisk mer avstand fra meg i går en det jeg har opplevd siden corona kom til norge i vinter... Så det er en liten beskyttelse for meg i den grad. Anonymkode: 18653...9ed
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere blir lurt. Kyniske aktører utnytter engstelige nordmenn. 😠 Anonymkode: f88ea...39e Ja, en gang i tiden var apotekene statseide og drevet ut fra et samfunnsansvar og fellesnytte. I dag er de privateide og drives ut fra profitt ved å sko seg på andres lidelser. Anonymkode: 91745...273
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #19 Skrevet 7. august 2020 Nå beskytter vel ikke munnbind deg, det beskytter andre rundt deg om du er smittet... Anonymkode: 9ab29...216
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #20 Skrevet 7. august 2020 Har ikke brukt enda, men har nå bestilt noen for å ha for sikkerhetsskyld. Sjansen for at det blir utsolgt er ganske stor. Foreløpig har europris til en grei pris. I hvertfall billigere enn apotekene. Og så får vi evt sy oss noen. Blir det påbudt på jobb (barnehage) så regner jeg med jobben sørger for dette. Anonymkode: 60b68...760
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #21 Skrevet 7. august 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Komme over hva? For noe tull. Og det er ikke "ganske mange smittede" noe sted i Norge. Det er noen få. Anonymkode: 95b6c...08c HØYESTE DAGLIGE SMITTETALL SIDEN APRIL Det var registrert 9.551 tilfeller av coronasmitte i Norge ved midnatt natt til lørdag, viser foreløpige tall fra Folkehelseinstituttet (FHI). Det utgjør en økning på 83 tilfeller det siste døgnet. Det er den største økningen på et enkelt døgn siden 20. april, viser VGs oversikt. https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/5f2ddf04782656001113a721 Anonymkode: 91745...273
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #22 Skrevet 8. august 2020 er mye smitte her vi bor uansett, så dumt og ta sjans.. og FHI og Bent høie er jo også urolig for den smitten som kommer nå. Anonymkode: 70a68...b50
Anonym bruker Skrevet 8. august 2020 #23 Skrevet 8. august 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: er mye smitte her vi bor uansett, så dumt og ta sjans.. og FHI og Bent høie er jo også urolig for den smitten som kommer nå. Anonymkode: 70a68...b50 Bent Høie og Erna Solberg må gjerne være bekymret, det er jo de ryggesløse dustene som har åpnet opp. Anonymkode: 039fd...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå