Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Her synes jeg det er det. Han er bare 13 år, blitt veldig påvirket av to venner. Nå er liksom alt fra HM crap. Anonymkode: 0e51d...8ef
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Vil ikke si det er press, men mange med mye penger her. Flere i klassen til sønnen min bruker Gucci o.l. Mulig andre kjenner seg presset (selv om jeg ikke kjenner til det), men min sønn bryr seg heldigvis ikke noe særlig om hva andre går med, selv om han liker å kle seg pent. Anonymkode: e3fda...0cb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Nå er jo i grunnen stort sett det meste fra HM faktisk av utrolig dårlig kvalitet, da, så det i seg selv er jo god grunn til å handle noe mer kvalitetsbevisst. På mine ungdommers skole brukes det uansett nesten bare treningstøy, og de fleste foreldre er relativt flinke til å kjøpe klær i et greit skjæringspunktet mellom pris og kvalitet. Ser de fleste merker. Adidas, Nike, Hummel, Hoka, Asics, Trimtex, 2XU, Swix, Bjørn Dæhlie, HellyHansen, Craft, Bergans, Ulvang, Kari Traa, Johaug osv, osv. Jungelen er stor! Fra skolen får de Nike-utstyr. Anonymkode: cc054...ec0
TinaK 1990 Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Her er det bestemte merker som er kult og eneste som «gjelder», men det er ikke de dyreste merkene. Det går i Dickers, Levis, Nike, Adidas, noe Polo..mm ikke Gucci osv
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 Har ei på snart 14 og en på 16. Opplever ikke merkepress. De sier selv at det ikke er det, selv om det selvfølgelig er slik at visse merker er populære. Anonymkode: 3d1ce...f2c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Nei. Har tenåringer på 18, 16 og 13 år og alle blåser i merkeklær. Anonymkode: 025fd...3da
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 Min ungdomskoleelev vil gjerne ha Levis, polo, Tommy Hilfiger, Nike, Patagonia osv Men kjøper jeg bukser fra HM så blir det også brukt. Rådyre merker får han ikke Anonymkode: e95c0...f69
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #8 Skrevet 7. august 2020 Ikke spesielt merkepress, men det er enkelte ting hun har ønsket seg veldig. Men ikke veldig dyre ting, og hun sier som regel at hun kan gå for en kopi. Det gjør vi sjelden, da. Men merker det faktisk litt andre veien, at det er en del som synes vår jente er bortskjemt. Hun har mye av ting som brukes mye, feks tights og treningsshortser. Der andre har 1 til 2 har hun kanskje 5 eller 6. Jeg hater virkelig svett treningstøy, og det skal vaskes etter hver bruk. For å unngå å vaske mye har vi mye. For meg er dette helt normalt, men hun har faktisk fått en del kommentarer. Anonymkode: 8c7f3...fb8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #9 Skrevet 7. august 2020 2 av min sønns venner er sånn. De snakker om merkeklær og foreldrene kjøper det. Min gutt er vel litt interessert i det, men han vet at han får det ikke Anonymkode: 7ccff...bb8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #10 Skrevet 7. august 2020 Vi er veldig rolige, og kjøper «alt mulig» til barna/ungdommen så lenge det er brukt eller på salg. De har Cubus og HM og Moncler og Gucci liggende om hverandre i skapet. De er helt blinde for hva som er hva. Eller kanskje ikke helt - de liker vel ekstra godt Nike, Abercrombie og Hollister. Men mest fordi det er digg å ha på seg og de er veldig aktive, tror jeg. Men vi merker ikke noe mas om det ene eller det andre. Bor i tjukkeste Oslo vest, så jeg hadde vel egentlig fryktet verre.. Anonymkode: e77c5...635
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #11 Skrevet 7. august 2020 Jeg er takknemlig for at ingen av mine har ønsket seg Gucci. Og takknemlig for at vi bor et sted hvor det ikke er for mye press. Dvs, et sted hvor det er rom for mer enn Gucci. De finnes, de også, men det er i fåtall. Anonymkode: bf51e...de7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #12 Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er takknemlig for at ingen av mine har ønsket seg Gucci. Og takknemlig for at vi bor et sted hvor det ikke er for mye press. Dvs, et sted hvor det er rom for mer enn Gucci. De finnes, de også, men det er i fåtall. Anonymkode: bf51e...de7 Meg igjen. Heldigvis er gucci-gjengen i fåtall. Det er det mest harry jeg ser, drittunger med LV, Gucci osv på beltespennene. Gucci caps og ditto veske. Det lyser harry, snørrhvalp, og gangster. Anonymkode: bf51e...de7
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #13 Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Meg igjen. Heldigvis er gucci-gjengen i fåtall. Det er det mest harry jeg ser, drittunger med LV, Gucci osv på beltespennene. Gucci caps og ditto veske. Det lyser harry, snørrhvalp, og gangster. Anonymkode: bf51e...de7 Fascinerende hvor hardt man kan dømme en unge på en beltespenne. Skulle nesten forvente mer av voksne folk. Anonymkode: e77c5...635
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #14 Skrevet 7. august 2020 Her er detcstas med bra merker, men ingen press. Merker blir sett på som en kul bil og beundret, men ingen blir behandlet annerledes pga at de har merker eller ikke har det. Anonymkode: 1fec0...ada
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #15 Skrevet 7. august 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Meg igjen. Heldigvis er gucci-gjengen i fåtall. Det er det mest harry jeg ser, drittunger med LV, Gucci osv på beltespennene. Gucci caps og ditto veske. Det lyser harry, snørrhvalp, og gangster. Anonymkode: bf51e...de7 Her vi bor er det langt flauere å bruke snobbe-/harrymerker som Gucci o.l. enn «vanlige» klær. Hadde ikke fått på barna mine klær av sånne merker. Anonymkode: ca799...174
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #16 Skrevet 7. august 2020 Ikke noe merkepress som vi har merket, skole på Oslo vestkant. Men observerer at det er en antydning til dyre merker hos barn av foreldre med dårlig råd, litt merkelig Anonymkode: 1467c...009
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #17 Skrevet 7. august 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke noe merkepress som vi har merket, skole på Oslo vestkant. Men observerer at det er en antydning til dyre merker hos barn av foreldre med dårlig råd, litt merkelig Anonymkode: 1467c...009 Komplekser, tror jeg. De har liksom litt de skal leve opp til (tror de). Typisk feks. at tilflytterne til Bærum er mye mer «snobbete» enn de som har vokst opp der - de tror liksom de må ha disse tingene for å passe inn. - Basert på egne observasjoner - Anonymkode: 7c0ec...2e2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #18 Skrevet 7. august 2020 Her bruker sønnen min mest Abercrombie, Hollister og Levis. Men det er en kombinasjon, av at han er høy og slank, så det er klærne som har best passform til hans kropp. Og de to første fordi de er så myke. Abercrombie har han brukt i flere år allerede. Han er svært avhengig av at klærne må være myke på. De fleste av kompisene hans bruker klær av merker i samme prisklasse. Så er det noen få, som bruker de merkene som er så dyre at jeg aldri kommer til å kjøpe det til barnet mitt. Men jeg har aldri hørt de prate om merker, og tror HM er akseptert og. Anonymkode: 7db13...a96
MTF Skrevet 7. august 2020 #19 Skrevet 7. august 2020 (endret) Nei, verken for han på snart 16 eller hun på 13. De er opptatt av klær og sko, men ikke merke. De vil se bra ut og er opptatt av hvordan klærne ser ut og at de er behagelige ol, men absolutt ikke at de MÅ være et spesielt merke. Begge to bruker like greit klær på H&M og andre billige butikker (New Yorker er jenta på 13 sin favoritt, og blir knapt billigere enn det) som merkeklær. De kan ønske seg og like visse merker, som Adidas, Nike, Gant og Hollister ol, men det er mest fordi de liker utseende på visse klesplagg av disse merkene, ikke fordi de er dette merket. Dyrere merker enn dette har de aldri vært interessert i. Vi bor en halvtimes tid utenfor en storby, men ikke «på landet». Endret 7. august 2020 av MTF
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #20 Skrevet 7. august 2020 Nei, skolene de har gått på har ligget i veldig velbeslåtte områder og kanskje nettopp derfor har det vært relativt avslappet. Anonymkode: b3687...c09
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #21 Skrevet 7. august 2020 17 hours ago, Anonym bruker said: Her synes jeg det er det. Han er bare 13 år, blitt veldig påvirket av to venner. Nå er liksom alt fra HM crap. Anonymkode: 0e51d...8ef Ja, mine er 13,16 og 17, men vi har ikke råd uansett, så mye de maser, de kan ønske seg i bursdag, jul og spare selv,men vi har ikke mulighet til og kjøpe det hele tiden.. Anonymkode: 4c327...927
Anonym bruker Skrevet 7. august 2020 #22 Skrevet 7. august 2020 Ikke mye, men noe. Eldste på 16 har lagt sin elsk på hettegensere fra Gant, men det er i grunnen eneste. Yngste kunne ikke gitt mer blaffen, akkurat nå har hun dilla på store klær og har overtatt noen utvaska topper etter mormor (som bruker strl XL 🙄 Anonymkode: aafd6...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå