Gå til innhold

Når begynne med barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser enkelte begynner i 3-4 årsalderen. Mine har hatt selskap fra 1 klasse. Nå bli yngstemann 3 år og jeg vurdere selskap, men er likevel usikker på om jeg mener det er noe vits eller ikke. Hva er vanlig hos dere?

Anonymkode: 9a66d...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt forskjellig. Et par stk i bhg feiret 3-års dagen men de aller fleste begynte med 4-års dagen. 

Anonymkode: 8544d...245

Skrevet

Vi begynte på stor avdeling, hadde ikke på småbarnsavdeling

De fleste her gjorde det sånn. 

Anonymkode: b3d3c...743

Skrevet

4 år har jeg begynt med alle mine tre

Anonymkode: f1b3d...746

Skrevet

Fem år er vanlig her

Anonymkode: fc008...96e

Skrevet

4 er vanlig her. Min begynte på storbarn et år tidligere, og ville gjerne feire 3 årsdagen. Barnet mener sikkert noe selv? 

Anonymkode: e5633...594

Skrevet

5 år

Anonymkode: 19461...c4c

Skrevet

De fleste startet når barna ble 4 år her.

Anonymkode: 26eb4...5a7

Skrevet

3 eller 4 år her, men noen venter til skolestart eller lengre.

Anonymkode: 7f1d0...cda

Skrevet

4 år er vanlig hos oss

Skrevet

Her er det vanligst å starte når de fyller 4, men noen begynner før.

Skrevet

4 år er vanlig her. Da er de stort sett over bleiestadiget og se fleste klarer å tørke seg selv på do (i hvert fall tiss), så da blir det enklere. 3 år ville blitt for mye styr. Da må eventuelt foreldre være med, og det er jo litt stress. 

Anonymkode: 4c520...dc3

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 år er vanlig her. Da er de stort sett over bleiestadiget og se fleste klarer å tørke seg selv på do (i hvert fall tiss), så da blir det enklere. 3 år ville blitt for mye styr. Da må eventuelt foreldre være med, og det er jo litt stress. 

Her har foreldre vært med hos de som har startet som 4-åringer også...

Anonymkode: 11050...a82

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har foreldre vært med hos de som har startet som 4-åringer også...

Anonymkode: 11050...a82

Ikke her. Har fire barn som både har hatt og vært i x-antall bursdager (minste er 11 år) og har kun én gang opplevd at en forelder var med, og da kun de første 10 minuttene til barnet var trygg. Jeg hadde selvfølgelig ikke hatt noe i mot det om noen barn trengte en forelder der som trygghet, men det har faktisk ikke vært en problemstilling. 

Skrevet

Med eldste hadde vi første selskap siste året i bhg med alle barna på hennes avdeling. Med minste var vi en fin liten gjeng som var sammen på barselgruppe og fortsatte å treffes jevnlig i etterkant. Hele den gjengen inviterte hverandre i bursdag fra 2års dagen og frem til skolestart, da ble det hele klassen. 

Anonymkode: ee58c...07d

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Ser enkelte begynner i 3-4 årsalderen. Mine har hatt selskap fra 1 klasse. Nå bli yngstemann 3 år og jeg vurdere selskap, men er likevel usikker på om jeg mener det er noe vits eller ikke. Hva er vanlig hos dere?

Anonymkode: 9a66d...1f8

vi begynte når han spurte selv :) Da var han 5 år, men de fleste andre begynte når de var 3

Anonymkode: 95c6d...cfd

Skrevet

Vår eldste hadde bursdag første gang da han fylte 6 år. Ville ikke ha før det. Minste blir 4 år nå i høst. Men har ikke sagt noe om å feire bursdag. 2 på hans avdeling har feiret i år.

Anonymkode: b5851...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...