Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #1 Skrevet 6. august 2020 Noe jeg har tenkt på. En far, som ikke har vært med sine to barn siden de var 3 og 4 år ha samme beskyttelsesinnstinkt lik en som har vært med sine barn hele tiden? Anonymkode: 06005...dc3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #2 Skrevet 6. august 2020 Det finnes det ingen fasit på. Og det heter beskytterinstinkt. Anonymkode: 99b3c...c49
Lillepropell Skrevet 6. august 2020 #3 Skrevet 6. august 2020 Det varierer fra person til person. Mine barns far har like lite beskyttelsesinnstinkt nå som han hadde når vi gikk ifra hverandre. Mens min kompis er like hønefar nå som når han bodde med moren til barnet sitt. Versjonen jeg har fått høre er at mor saboterer samvær og far har gitt litt opp slik at sønnen får ro. Det er litt samvær, men minimalt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #4 Skrevet 6. august 2020 Far til barnet til en venninne kom ikke inn i barnets liv før barnet var rundt fem år. De har et kjempeforhold og far er villig til å ofre livet for barnet om nødvendig. En jeg kjenner ble sammen med ei som hadde et barn fra før, husker ikke barnets alder da de ble sammen, men et sted mellom 3-5 år, tror jeg. Barnets far hadde valgt å ikke ha med barnet å gjøre. Han jeg kjenner så etterhvert på barnet som sitt, de fikk to barn sammen, men han sier at han har tre barn, og selv om han og hun gikk fra hverandre etter flere år så fortsatte han å ha samvær med hennes barn fra tidligere på lik linje med sine biologiske barn. Men som hun over sier, dette er mer personavhengig enn av noe annet. Noen har det i seg, andre ikke. Anonymkode: 0ef5d...d48
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #5 Skrevet 6. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: En jeg kjenner ble sammen med ei som hadde et barn fra før, husker ikke barnets alder da de ble sammen, men et sted mellom 3-5 år, tror jeg. Barnets far hadde valgt å ikke ha med barnet å gjøre. Han jeg kjenner så etterhvert på barnet som sitt, de fikk to barn sammen, men han sier at han har tre barn, og selv om han og hun gikk fra hverandre etter flere år så fortsatte han å ha samvær med hennes barn fra tidligere på lik linje med sine biologiske barn. Anonymkode: 0ef5d...d48 Dette skjedde med sønnen min. Hans biologiske far forlot før fødselen. Hans stefar, derimot, har tatt ham til seg til sin egen. Og selv da vi gikk fra hverandre fortsatte samværet som før. Nå er han voksen og kaller stefaren for pappa, og foreldrene hans kaller han bestemor og bestefar. Anonymkode: 410bd...77d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #6 Skrevet 6. august 2020 Tiden man bruker med barnet har absolutt mye å si for at disse områdene i hjernen skal være aktive. Jo mer tid, jo større del av dette området i hjernen er aktivert. De sier mye om dette i første episode av dokumentarserien «Babies» på Netflix, forøvrig veldig interessant serie. Anonymkode: d9342...334
Anonym bruker Skrevet 6. august 2020 #7 Skrevet 6. august 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette skjedde med sønnen min. Hans biologiske far forlot før fødselen. Hans stefar, derimot, har tatt ham til seg til sin egen. Og selv da vi gikk fra hverandre fortsatte samværet som før. Nå er han voksen og kaller stefaren for pappa, og foreldrene hans kaller han bestemor og bestefar. Anonymkode: 410bd...77d Gode menn Godt slike finnes også! Anonymkode: 0ef5d...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå