Gå til innhold

Risikoen for smitte er liten? Kan noen forklare meg hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3kwxK/smittede-har-reist-med-color-line
 

Helt oppriktig trodde jeg smitte på en båt som relativt stor risiko for å bli utsatt for smitte, ikke liten. Taxfree, toaletter, alt du tar på i løpet av turen i ett lukket miljø, tørr luft som gjør at klør deg oftere i ansiktet. Vet ikke om matservering er åpnet igjen. Hvordan kan det konkluderes at det er liten risiko? 

Anonymkode: c529f...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3kwxK/smittede-har-reist-med-color-line
 

Helt oppriktig trodde jeg smitte på en båt som relativt stor risiko for å bli utsatt for smitte, ikke liten. Taxfree, toaletter, alt du tar på i løpet av turen i ett lukket miljø, tørr luft som gjør at klør deg oftere i ansiktet. Vet ikke om matservering er åpnet igjen. Hvordan kan det konkluderes at det er liten risiko? 

Anonymkode: c529f...5a7

Begrensinger av passasjerer, ekstra renhold, spritdispensere, andre hygienetiltak. Ikke vet jeg, bare forslår ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi turen er så kort står det på nrk sine sider, 3-4 timer varer vel overfarten. Skal noe til å smitte en hel båt på den tiden... De som satt nærmest har jo fått beskjed.

Anonymkode: 405ee...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi turen er så kort står det på nrk sine sider, 3-4 timer varer vel overfarten. Skal noe til å smitte en hel båt på den tiden... De som satt nærmest har jo fått beskjed.

Anonymkode: 405ee...2de

Hm, skal innrømme jeg allikevel ikke forstår helt. Altså, jeg forstår at ikke de rekker å smitte alle på båten, men 3-4 timer er jo lenge nok til å smitte en del, i hvert fall om man har vandret litt rundt. Noe de fleste gjør. 🤔

Anonymkode: c529f...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...