Gå til innhold

Sy munnbind - oppskrift


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Det ser ut som om det går mot munnbind påbud.
Har googlet litt, og prisene på munnbind er jo så høye, hvordan skal vi med dårlig råd ha råd til det?

Mene å ha lest et sted om noen som har sydd egne munnbind med støvsugefilter.
Noen som vet hvor jeg kan finne oppskrift på det?

Anonymkode: 137b7...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan finne noen fremgangsmåter her, i hvertfall:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/how-to-make-cloth-face-covering.html

Jeg har lest at støvsugerposer ikke er anbefalt som filter, etter som de kan inneholde helseskadelige stoffer.

Anonymkode: 80061...70f

Tusen takk, de viste jeg ikke.
Skal sjekke linken din i kveld :)

HI

Anonymkode: 137b7...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger utallige oppskrifter på nett, bare å google etter dem "lag munnbind selv" f.eks og det kommer mange å velge i.

Anonymkode: abdc6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stoff brukes når man syr selv? Prøvde å få en venninne til å innom å kjøpe for meg i stoffbutikk når hun var i byen, men hun mente de ikke hadde noe som egnet seg. (Jupp, vi bor på bygda. Og venninna mener det er tull med munnbind,  mistenker henne litt for å ikke ha sjekket engang) 

Med tre unger som er avhengig av buss hver dag, vil det jo bli svinaktig dyrt å kjøpe disse engangs munnbindene 😖

Anonymkode: dbc84...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan stoff brukes når man syr selv? Prøvde å få en venninne til å innom å kjøpe for meg i stoffbutikk når hun var i byen, men hun mente de ikke hadde noe som egnet seg. (Jupp, vi bor på bygda. Og venninna mener det er tull med munnbind,  mistenker henne litt for å ikke ha sjekket engang) 

Med tre unger som er avhengig av buss hver dag, vil det jo bli svinaktig dyrt å kjøpe disse engangs munnbindene 😖

Anonymkode: dbc84...ba7

De sier at bomull er best i hjemmelagede, for det former seg best etter ansiktet ditt. 

Anonymkode: abdc6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hadde laget av sengetøy eller t-skjorter. Det må være tettvevet, behagelig og vaskbart på høy temperatur.

Anonymkode: aac9a...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd munnbind fra Burda. Bare søk opp Burda og face mask. Jeg har brukt buksestoff ytterst og jersey stoff (t-shirt stoff) innerst. Har du noen gamler bukser du ikke passer så kan du bruke de. Jeg har lagd 2 av denim (soft ikke den stive typen) og 2 av stretch bukse stoff so far.

Burdas maske har mulighet til å legge inn et filter som du kan bytte ut. Noen sier at støsugeposer ikke kan brukes, men det er fordi noen støvsugeposer inneholder fiberglass. I tillegg har den wire øverst så den former seg bra rundt nesen.

Anonymkode: 53838...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...