Gå til innhold

Skikk og bruk, det å anse seg selv som bedre enn andre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heldigvis en vennekrets og familie som fint lite bryr seg i andres valg, så lenge man oppfører seg bra mot andre, men en møter jo på alle mulige folk i løpet av livet. 
 

Litt inspirert av konfirmasjonstråden. 
 

Hva er det med folk som opphøyer seg selv og har et så behov for å tråkke andre ned? Tipper de fleste har møtt på en og annen i løpet av livet. Som den nyfrelste veganeren som bare må påpeke alle de uetiske valgene folk rundt tar, gjerne avslutte med «sånn gjør ikke vi». Tross alt vært veganer i 3 uker av mitt 30 + år lange liv. Hvis du spør litt, så finner du derimot ut at det stikker ikke så dypt og det gikk ikke mange ukene før det plutselig var stek på menyen igjen. Eller å fremheve seg selv fordi man hører på klassisk musikk (for det er visst det du må høre på skal du være kulturell og opplyst i følge vedkommende selv). «Vi hører ikke på kommersielle popsanger». Intetanende om at jeg nylig har overhørt vedkommende som lykkelig uvitende ikke er klar over at jeg fint hører lyden fra øreproppene hvor Sia går på repeat. 
 

Må innrømme jeg havner i litt sug lut modus og kommentaren «rompa mi ler» er ganske beskrivende. Det er ganske lett å gjennomskue og  rimelig meningsløst. 

Anonymkode: e413c...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om sånne folk jeg. Hva de som er totalt ulik meg mener er uvesentlig. 

Anonymkode: 0444a...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke, jeg gidder heller ikke omgåes slike folk. 
 

altså ikke fordi jeg anser meg selv som så mye smartere men jeg orker ikke slike folk. Jeg er veldig åpen ift at jeg prøver ikke være noen jeg ikke er, og og er lei av at mange har fokus på «fasade» utad. 
Er alltid hyggelig da, men er dårlig til å skjule når noe ikke bryr meg overhode ift kroppsspråk.

 

Hver sin lyst. Hver sin lille boble. 

Anonymkode: 483ce...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg ikke, jeg gidder heller ikke omgåes slike folk. 
 

altså ikke fordi jeg anser meg selv som så mye smartere men jeg orker ikke slike folk. Jeg er veldig åpen ift at jeg prøver ikke være noen jeg ikke er, og og er lei av at mange har fokus på «fasade» utad. 
Er alltid hyggelig da, men er dårlig til å skjule når noe ikke bryr meg overhode ift kroppsspråk.

 

Hver sin lyst. Hver sin lille boble. 

Anonymkode: 483ce...837

Omgås ikke frivillig, mer via venn av venner, familieselskap eller jobb. Så heldigvis ikke ofte og ødelegger ikke dagen min. Lurer noen ganger på om de holder på sånn hele tiden, eller om det bare er litt manglende sosial antenne i situasjoner med et behov for å imponere? 

Anonymkode: e413c...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Omgås ikke frivillig, mer via venn av venner, familieselskap eller jobb. Så heldigvis ikke ofte og ødelegger ikke dagen min. Lurer noen ganger på om de holder på sånn hele tiden, eller om det bare er litt manglende sosial antenne i situasjoner med et behov for å imponere? 

Anonymkode: e413c...701

Tror mange ser på meg som overlegen for jeg har som sagt et veldig tydelig kroppsspråk og når jeg ikke gidder så ser jeg nok veldig avvisende ut selv om jeg som sagt hadde og svarer hyggelig dersom de kommer bort. 
Men tror jeg har phd i å kunne overse folk også da🙈 

Spiller ingen rolle om det er familie eller kollegaer. Jeg er veldig god til å finne på noe annet som plutselig er veldig interessant🙄

Anonymkode: 483ce...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke god på etikette.

Nesten alle mennesker gjør noen ganger ting de sier de ikke gjør. Ellers anser jo alle sine egne virdier som de beste. Dermed anser de også seg selv som bedre enn folk med andre verdier. Det ville vært rart om det var motsatt.

Anonymkode: 19a08...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror mange ser på meg som overlegen for jeg har som sagt et veldig tydelig kroppsspråk og når jeg ikke gidder så ser jeg nok veldig avvisende ut selv om jeg som sagt hadde og svarer hyggelig dersom de kommer bort. 
Men tror jeg har phd i å kunne overse folk også da🙈 

Spiller ingen rolle om det er familie eller kollegaer. Jeg er veldig god til å finne på noe annet som plutselig er veldig interessant🙄

Anonymkode: 483ce...837

Da er du rett og slett ikke hyggelig da...

Anonymkode: 99cc6...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn hadde på seg pensko på konfirmasjonsdagen. Tanken om å bruke joggesko på en slik dag har nok ikke slått dem en gang. Hadde spørsmålet kommet, hadde jeg sagt nei. Godt mulig at jeg opphøyer meg selv og tråkker på andre ved å ha den meningen, men det lever jeg godt med. (ref. konfirmasjonstråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Mine barn hadde på seg pensko på konfirmasjonsdagen. Tanken om å bruke joggesko på en slik dag har nok ikke slått dem en gang. Hadde spørsmålet kommet, hadde jeg sagt nei. Godt mulig at jeg opphøyer meg selv og tråkker på andre ved å ha den meningen, men det lever jeg godt med. (ref. konfirmasjonstråden).

Da er det visst flere tråder, jeg var innom en som handlet om selskap. Der var det mange perfekte foreldre. 

Anonymkode: e413c...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...