Gå til innhold

Da har jeg testet positiv for korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg har INGEN symptomer. 
Bor i et annet land med lite smitte. Noen jeg har vært i kontakt med har det så jeg ble testet. Jeg kan takke meg selv da, for hun fikk en klem. Ellers holdt vi avstand. 
Skremmende, at det smitter så lett og det aller verste er null symptomer. Jeg kunne fint ha dratt på jobb nå og smittet andre. 

Anonymkode: 36228...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du fortsetter uten symptomer. Lykke til.

Anonymkode: 6e7f9...581

Skrevet

Oi. Hun du ble smittet av, har hun symptomer?

Lykke til! Håper du ikke blir mer syk. 

Anonymkode: 200b6...f79

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Hun du ble smittet av, har hun symptomer?

Lykke til! Håper du ikke blir mer syk. 

Anonymkode: 200b6...f79

Hun hadde ingen da jeg traff henne men ble syk dagen etter. Hun er forkjølet bare. Jeg er nå på dag fem etter positiv test og dag 16 etter jeg traff venninna mi. Det tok tid før min venninne ble testet siden symptomene var bare nese og hun ikke hadde reist eller hatt kontakt med noen hun vet er smittet. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper du fortsetter uten symptomer. Lykke til.

Anonymkode: 6e7f9...581

Takk. Jeg er trolig på dag 6-7 nå og ingen symptomer. Trolig får jeg ikke det nå sier legen. 

Skrevet

Det er nok mange millioner som er smittet uten å være registrert, så alvorlig er sykdommen. Tenk en sykdom uten symptomer, kan det bli mer dramatisk. Tenk hvis absolutt alle får korona, uten å vite noe om det. Da må samfunnet stenges ned og alle må gå med munnbind 24/7, resten av livet.Alle arbeidsplasser må stenges og livet er fullstendig over for oss alle. 

Anonymkode: 04959...419

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok mange millioner som er smittet uten å være registrert, så alvorlig er sykdommen. Tenk en sykdom uten symptomer, kan det bli mer dramatisk. Tenk hvis absolutt alle får korona, uten å vite noe om det. Da må samfunnet stenges ned og alle må gå med munnbind 24/7, resten av livet.Alle arbeidsplasser må stenges og livet er fullstendig over for oss alle. 

Tja. På et eller annet tidspunkt så går jo verden videre. Men skremmende at jeg nå trolig er supersmittsom og ikke har et eneste symptom. Jeg har allergi men er i en fin periode nå pga nedbør. Hadde jeg feks klødd i nesa og vært litt snufs så kunne jeg trodd det var allergi også. 
Null symptomer og en sykdom som kan drepe er jo helt sprøtt. Rart at en så alvorlig sykdom oppfører seg så forskjellig fra menneske til menneske. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli mer dramatisk uten symptomer, det er vel bare flott? Trolig har maaaange allerede hatt det.
Er du helt på bærtur?

Anonymkode: b6645...2a0

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli mer dramatisk uten symptomer, det er vel bare flott? Trolig har maaaange allerede hatt det.
Er du helt på bærtur?

Anonymkode: b6645...2a0

Hvorfor svarer du henne så frekt? Må da kunne svare uten å angripe. 
Selvsagt er det skummelt for de som får alvorlige symptomer. Og vi vet ikke hvor mange som har den varianten. Det er jo du som synser uten grunnlag her. Vi vet fortsatt alt for lite om korona og det er på sin plass å ha dyp respekt for dette viruset fortsatt slik hun du forsøker å drite ut har. 

Endret av Tante Hufsa
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja. På et eller annet tidspunkt så går jo verden videre. Men skremmende at jeg nå trolig er supersmittsom og ikke har et eneste symptom. Jeg har allergi men er i en fin periode nå pga nedbør. Hadde jeg feks klødd i nesa og vært litt snufs så kunne jeg trodd det var allergi også. 
Null symptomer og en sykdom som kan drepe er jo helt sprøtt. Rart at en så alvorlig sykdom oppfører seg så forskjellig fra menneske til menneske. 

Fra Italia sier vel forskningen at 70% er helt uten symptomer, og av de 30% som får symptomer blir noen dødssyke. Ingen vet hvem som blir dødssyke, men de tror det har noe med genetikk å gjøre, at noen fra naturens side har en slags immunitet mens andre ikke har det.

Så det vel på den hurtigruta også, av ca 40 ansatte som testet positivt var 30 helt uten symptomer.

Anonymkode: 98953...a30

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra Italia sier vel forskningen at 70% er helt uten symptomer, og av de 30% som får symptomer blir noen dødssyke. Ingen vet hvem som blir dødssyke, men de tror det har noe med genetikk å gjøre, at noen fra naturens side har en slags immunitet mens andre ikke har det.

Så det vel på den hurtigruta også, av ca 40 ansatte som testet positivt var 30 helt uten symptomer.

Ja. Lest om det de siste dagene. Det er gener og/eller at man har hatt en annen variant av dette viruset tidligere. Store byer der de fleste virus gjerne kommer på sikt har større sjanse for å ha hatt andre virus i covid-familien tidligere og dermed har de en viss immunitet. 

Skrevet

De fleste virus er jo sånn. Noen får knapt symptomer, andre blir så dårlige at de trenger intensiv-behandling og noen dør. Og det er vanskelig å forutsi hvem som blir dårlig, utover at generelt er de minste og de eldste utsatt. (Heldigvis ser det ut som at covid-19 sparer de yngre). 

Saken med covid-19 er at siden ingen har hatt det før (korona er det mange som har hatt, finnes flere koronavirus som sirkulerer der ute i form av forkjølelsesvirus) blir så mange syke samtidig siden det ikke finnes noen immunitet å snakke om. 

Anonymkode: 757b7...ddb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Øøøøh... nei, det er jo ikke helt sånn det vil gå da. Hvis absolutt alle får det, vil absolutt alle få antistoffer i blodet.

Anonymkode: 46a55...004

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De tallene der varierer veldig. Ofte betyr "null symptomer" bare at de hadde null symptomer da de ble testet, de kan godt ha fått det etterpå. De 30 på Hurtigruta som "ikke hadde symptomer" kan være i samme kategori (nylig smittet og fortsatt symptomfri) eller det kan bety at de ikke hadde symptomer de meldte fra om.

På den sommerleiren i Georgia (i USA), ble det oppgitt at 26 % ikke fikk symptomer, der ble alletestetog fulgtopp ettrpå, så det er mer til å stole på. Det var hovedsaklig barn og tenåringer, så jeg vil anta andelen hos voksne er mindre, om noe.

Uansett, jeg håper du er heldig, TS, og får ingen eller bare lette symptomer.

Anonymkode: 72cac...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...