Gå til innhold

Er stresset for coronasmitte på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

i bhg. Har tilvenning og er nært i ansiktet på flere nye barn, i tillegg til mange foreldre inne på avdelingen. Måtte i dag gi beskjed flere ganger til foreldrene at de er for nært oss, de skal holde en meters avstand. Blir så provosert over at ikke helsen vår telles!

Anonymkode: 79eec...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

i bhg. Har tilvenning og er nært i ansiktet på flere nye barn, i tillegg til mange foreldre inne på avdelingen. Måtte i dag gi beskjed flere ganger til foreldrene at de er for nært oss, de skal holde en meters avstand. Blir så provosert over at ikke helsen vår telles!

Anonymkode: 79eec...9c4

Over at helsen deres ikke telles? En hele, to helser, tre helser?

Anonymkode: 09530...2bf

Skrevet

Ja, vi er nært på barna. Det skulle bare mangle. At foreldre trenger noen påminnelser, er selvfølgelig kjedelig, men også forståelig. Avdelingene er ofte ikke altfor store. Det er avgjørende for en god tilvenning og smittevern at oppstartsdag og tider for nye barn er spredd max utover. Så her har logistikken i din bhg alt å si. 

Utover det, syns jeg ikke synd i deg (eller oss andre som jobber i bhg). Er du redd for smitte, kan du ikke jobbe tett på mennesker. Mest sannsynlig burde du be om å bytte avdeling, så du jobber med de større barna (ganske annerledes tilvenning), siden risikoen for at småbarna fanger opp redselen og negativiteten din, er ganske stor. Det er ikke til barnas beste. 

Eller vurdere jobbytte. Det kommer nok flere runder med dette og andre virus i fremtiden. 

Anonymkode: bc8cd...c74

Skrevet

Jeg er egentlig ikke stresset, men jeg blir mer og mer irritert over folk omdagen. Jeg jobberr i butikk og det er få som bryr seg lengre, noe som resulterer i at jeg som ansatt blir ganske irritert etterhvert. Jeg har nesten gitt opp å minne folk om å holde avstand, jeg får så mye negativt tilbake, så prøver å passe på meg selv slik at jeg holder meg frisk. Idag fikk jeg kjeft sv en kunde for jeg tok på meg antibak etter å ha håntert penger. De sekundene det tok, tok vist for lang tid og var vist ikke nødvendig siden det ikke er smitte i byen. 

Igår hadde jeg en kunde som kom og klaget på at antibak stasjonen var tom og mitt svar: Så bra! Endelig har folk begynt å bruke den. Skal si hun sperret opp øyne mens hun fikk antibak av meg før jeg gikk og fylte den på. 
For de siste ukene så har vi såvidt måtte fylle de opp en gang om dagen, de har nesten vært helt urørte. Veldig stor forskjell for her tidligere hadde vi en fast rutine om å fylle de på en gang i timen. Så at en av tre var tomme var bare positivt. 

Anonymkode: 61e73...832

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...