Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Tiåringen har besøk av to venninner, de har vært på overnatting. De spiller minecraft sammen og sitter stort sett hele dagen og spiller dette. Men de spiller sammen og bygget og planlegger og er jo sosiale samtidig. Ute så bøtter det ned. Hva syns dere? Anonymkode: 23854...365
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Jeg tenker at om ikke spill går ut over andre aktiviteter og ting som skal gjøres, så er det innafor. Vi har ikke noe grense på det her hjemme, men så har jeg et aktivt barn som holder på med flere fritidsaktiviteter og har flere venner også utenom. Tror foreldre generelt er flinke til å glemme at også spilling er noe sosialt, og spesielt når de bygger og planlegger samtidig som i Minecraft Anonymkode: b7b37...482
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Helt greit tenker jeg. De er sosiale og noen dager blir det mye spilling, men så kommer det også andre dager. Anonymkode: 868ef...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Var en her som skrev at sønnen har spillt i 9 timer idag,det syns jeg er altfor mye uansett hvordan været er ute! Anonymkode: b668f...c63
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Jeg mener det er helt greit, om dette er unntaket fra normalen. Jeg har ingen dårlig samvittighet for å ligge på sofaen og se på film en hel dag om jeg har mulighet og lyst til dette. Dette er pga at dette er noe som veldig sjeldent skjer og jeg har ett veldig varierende liv ellers. Idag våknet jeg litt over seks når eldste dro på jobb. Følte meg egentlig våken så jeg sto opp, men så fristet sofaen litt og jeg la meg der for å se litt tv. Jeg våknet igjen halv tolv. Helt supert, og flaks at jeg våknet siden jeg skulle dra på jobb en time etterpå. Men jeg har fått min treningsøkt på jobb idag, så ingen dårlig samvittighet for å sove på sofaen. Jeg mener ungene skal få lov til slikt når jeg også gjør slikt. Jeg tror vi faktisk har behov for noen slike dager innimellom. Nå har mine unger slike dager bare innimellom, så det hadde blitt noe helt annet om jeg måtte ha jaga de vekk fra dataen hver eneste dag. Jeg har ingen tro på at 15åringen min gjør veldig mye fornuftig omdagen, jeg jobber mye omdagen, storesøster jobber mye så mot at hunhar litt kontroll på huset (tømmer oppvaskmaskiner, går ut med søppel, sender mld med hva som må handles og huset ikke ser helt bomba ut så lukker jeg lyne for hvor mye hun egentlig sitter forran en skjerm) Dette er ikke normalen, så går helt fint en uke til. Anonymkode: a4918...74c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 På regnværsdager kan mine nedenom med å spille flere timer. Men de tar begge pauser og løper ut på trampolinen eller noe annet ute så fort det er opphold. Så lenge de klarer å regulere selv så de ikke spiller i timesvis i strekk, så har jeg ingen regler for hva som er for mye. Jeg har innsett at barna mine tilhører en annen generasjon enn meg og at spilling i flere timer per dag er en del av det Anonymkode: c4184...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå