Gå til innhold

Noen som har tenkt seg til Danmark nå i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to uker ferie fra neste uke og mannen vil, men jeg er skeptisk.

Vi reiser ev uten barn.

Anonymkode: 0d37e...335

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var nylig i København på kjærestetur og opplevde det som veldig trygt. Med unntak av Nyhavn, var det alltid god avstand, knapt folk på metroen og de ansatte i butikkene ga beskjed umiddelbart hvis noen ikke spritet hendene osv. Synes det var mye bedre smittevern der enn her jeg bor. Folk holdt avstand og var flinke.

Anonymkode: 65cfc...19b

Skrevet

Vi kom hjem fra Danmark i dag. Var nord i landet. Opplevde danskene som meget bevisst på smitteverntiltak. F.eks var vi på et kjøpesenter hvor alle stod og ventet ved utgangen (Med avstand!) slik at en og en gikk i svingdøren. Veldig mye antibac plassert ut over alt, mange brukte maske, det var laget ulike gåretninger kjøpesenter, Max antall personer i butikken, mye bruk av plasthansker, osv. 

Anonymkode: 70503...524

Skrevet

Hvis jeg kunne dratt dit uten å ta tog eller fly, null problem. Men å kjøre helt rundt gidder jeg ikke.

Anonymkode: 042a7...f57

Skrevet

Det er vanvittig mange tyskere her nå som overhode ikke bryr seg om smittevernsreglene. Er på Skagen nå. 

Anonymkode: 168e0...a53

Skrevet

Vi kom hjem fra Danmark for litt over en uke siden. Kjørte egen bil rundt og bodde i eget hus på landet på Jylland. Min erfaring er at danskene begynner å gi f i smittevernsregler. De stod rett bak meg i køen på butikken, var lite sprit tilgjengelig og masse folk overalt. Vi var der i 10 dager, og da bestemte vi oss for å reise hjem. Endel pga at det krydde av folk alle steder og fordi folk virkelig ikke brydde seg lenger om blant annet avstand og antall mennesker. 

Anonymkode: f3ab5...c8e

Skrevet

Hadde ikke dratt.

Anonymkode: be1ff...374

Skrevet

Er i Danmark nå. Folk er ikke flink å følge smittereglene...

Anonymkode: 9d532...5f0

Skrevet

Ok. 

Vi kommer til å se ann til i midten av neste uke. Er de værre enn her altså? 

Jeg har hatt fri idag og vært litt rundt og folk begynner bli slappe her nå. Spriter ikke i butikken og går tett innpå andre. Og stappfulle busser.

Skrevet

Hvorfor må folk på død og liv ut av landet? Bare så dere vet det er det besøksnekt for pårørende på sykehus hvor man har vært i utlandet. Det samme gjelder at planlagte kontroller kan måtte utsettes om du selv har vært utenfor Norge, dette gjelder også de som har handlet i Sverige.  

Anonymkode: 794cf...9f9

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må folk på død og liv ut av landet? Bare så dere vet det er det besøksnekt for pårørende på sykehus hvor man har vært i utlandet. Det samme gjelder at planlagte kontroller kan måtte utsettes om du selv har vært utenfor Norge, dette gjelder også de som har handlet i Sverige.  

Man kan heller ikke besøke folk på sykehjem. Kan ikke gå til tannlegen når man kommer hjem igjen.

Vi er i Danmark nå. 

Anonymkode: 9d532...5f0

Skrevet

Hadde absolutt ikke reist. En ting er smittefare. En annen ting er trøbbel om man får de minste tegn til luftveissykdom..

Anonymkode: 0d53b...827

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt vi MÅ til Danmark.

Mannen har lyst, jeg er i tvil.

Derfor tenkte jeg høre hvordan det er der. 

Skrevet

Det er idiotisk å reise noen steder nå. 

Anonymkode: 6153f...ec8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt vi MÅ til Danmark.

Mannen har lyst, jeg er i tvil.

Derfor tenkte jeg høre hvordan det er der. 

Myndighetene har vært veldig tydelige hele veien at de anbefaler kun reiser til utlandet som er strengt nødvendig.

"Mannen har lyst" er definitivt ikke grunn god nok.

Dere risikerer dessuten at Danmark kan bli rødt, og da har dere heller ikke nok feriedager igjen til å ta en karantene etter hjemkomst.

Anonymkode: c973e...335

Skrevet

Sånn som smittetallene stiger her i landet nå, så blir Norge rødt snart🥺

Anonymkode: b4100...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...