Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #1 Skrevet 5. august 2020 Er litt rusken i systemet etter lang biltur. Kløe i hals, småtett og hoster pga kløen og litt slim så d gjør vondt nedi. Anonymkode: b0a4d...06e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #2 Skrevet 5. august 2020 Nei, gir det et par dager. Men det er selvfølgelig viktig med selvpålagt karantene når man ikke er helt i for da, skulle det være korona vil man jo ikke smitte noen. Begge ungene her har vært litt forkjølet, men jeg fikk de ikke testet. Var bare hjemme til det gikk over, det tok ikke mange dagene før det var vekk igjen. En liten sommerlig "neseforkjølelse" og veldig lite trolig korona. En venninne våknet med skikkelig vondt i halsen forrige uke, jobber i barnehage og fikk selvfølgelig ikke komme på jobb. Ringte for å bli testet og fikk komme om 2 dager, så testkapasiteten er ikke helt 100%. Hun ble testet to dager senere, og fikk dagen etter testen negativt resultat, så hun var også bare litt forkjølet med vond hals. Hun fikk beskjed på jobb om at hun kunne komme tilbake når negativ test forelå, så hun var jo hjemme to dager mer enn nødvendig siden det tok såpass lang tid å få teste. Hun var ikke dårlig, hadde bare vondt i halsen. Anonymkode: 2636e...665
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #3 Skrevet 5. august 2020 Jeg var forkjølet i begynnelsen av ferien min. Jeg bor litt grisgrendt til, så for å komme meg til en teststasjon er jeg avhengig av buss (har ikke bil selv). Så da lot jeg det være. I stedet isolerte jeg meg hjemme. Da jeg hadde fri fra jobb, og ferieplanene uansett ikke ble noe av, var det ikke problem å holde seg i hjemmeisolasjon. Dersom jeg hadde bodd i nærheten av en plass det gikk an å testes, uten å være en smitterisiko på veien, hadde jeg latt meg teste. Anonymkode: 40084...8b5
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #4 Skrevet 5. august 2020 Nei tester ikke. Men holder oss hjemme. Har vært litt tett i nesa et par dager. Hadde jeg fått drittvondt i halsen, feber osv. Hadde jeg nok testet Anonymkode: c5976...71d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #5 Skrevet 5. august 2020 Er det ikke viktig å teste seg da? For å ha oversikt over smitte osv? Anonymkode: ede0d...2b7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #6 Skrevet 5. august 2020 Jeg tester meg denne gangen fordi jeg har vært i utlandet (grønt land), men jeg er 99,9 % sikker på at det er en vanlig forkjølelse, og ekstremt mild sådan. Er i selvpålagt karantene fram til jeg får tatt testen og får svar. Anonymkode: 475cd...b95
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #7 Skrevet 5. august 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, gir det et par dager. Men det er selvfølgelig viktig med selvpålagt karantene når man ikke er helt i for da, skulle det være korona vil man jo ikke smitte noen. Begge ungene her har vært litt forkjølet, men jeg fikk de ikke testet. Var bare hjemme til det gikk over, det tok ikke mange dagene før det var vekk igjen. En liten sommerlig "neseforkjølelse" og veldig lite trolig korona. En venninne våknet med skikkelig vondt i halsen forrige uke, jobber i barnehage og fikk selvfølgelig ikke komme på jobb. Ringte for å bli testet og fikk komme om 2 dager, så testkapasiteten er ikke helt 100%. Hun ble testet to dager senere, og fikk dagen etter testen negativt resultat, så hun var også bare litt forkjølet med vond hals. Hun fikk beskjed på jobb om at hun kunne komme tilbake når negativ test forelå, så hun var jo hjemme to dager mer enn nødvendig siden det tok såpass lang tid å få teste. Hun var ikke dårlig, hadde bare vondt i halsen. Anonymkode: 2636e...665 Man skal ha symptomer i 2 dager før man tester seg. Anonymkode: 8fd48...130
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #8 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man skal ha symptomer i 2 dager før man tester seg. Anonymkode: 8fd48...130 Jeg ba om test i går og fikk time i morgen ettermiddag, altså over to døgn å vente. Da opplyste jeg om at jeg allerede har hatt symptomer i fire dager, har et samfunnskritisk yrke OG har vært i utlandet. Så ikke maks testkapasitet, nei. Anonymkode: 475cd...b95
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #9 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, gir det et par dager. Men det er selvfølgelig viktig med selvpålagt karantene når man ikke er helt i for da, skulle det være korona vil man jo ikke smitte noen. Begge ungene her har vært litt forkjølet, men jeg fikk de ikke testet. Var bare hjemme til det gikk over, det tok ikke mange dagene før det var vekk igjen. En liten sommerlig "neseforkjølelse" og veldig lite trolig korona. En venninne våknet med skikkelig vondt i halsen forrige uke, jobber i barnehage og fikk selvfølgelig ikke komme på jobb. Ringte for å bli testet og fikk komme om 2 dager, så testkapasiteten er ikke helt 100%. Hun ble testet to dager senere, og fikk dagen etter testen negativt resultat, så hun var også bare litt forkjølet med vond hals. Hun fikk beskjed på jobb om at hun kunne komme tilbake når negativ test forelå, så hun var jo hjemme to dager mer enn nødvendig siden det tok såpass lang tid å få teste. Hun var ikke dårlig, hadde bare vondt i halsen. Anonymkode: 2636e...665 Det er feil av barnehagen. Man skal være hjemme til man er frisk og symptomfri, selv ved negativt resultat. Det sto det veldig klart og tydelig på brevet jeg fikk med da jeg ble testet. Anonymkode: 34def...fbb
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #10 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er feil av barnehagen. Man skal være hjemme til man er frisk og symptomfri, selv ved negativt resultat. Det sto det veldig klart og tydelig på brevet jeg fikk med da jeg ble testet. Anonymkode: 34def...fbb Selv med negativ test skal en holde seg hjemme til en er symptomfri pluss en dag. Dette fikk vi bedskjed når vi testet oss. Anonymkode: ea407...5ae
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #11 Skrevet 5. august 2020 Nei, ved veldig milde symptomer er det anbefalt å bente minst et par dager. Med mindre man tror man er endel av et større utbrudd da. har du f.eks vært på Hurtigruta så blir du testet med en gang. Ringte selv i går fordi jeg var usikker. Litt lett forkjølelse - som kommer etter telting i regnvær tenker jeg. det ble opplyst at man ved veldig milde symptomer kan få både en falsk negativ og en falsk positiv test. Dermed blir det å holde seg hjemme og se an symptomene. Blir det verre får jeg teste om noen dager. Anonymkode: 2cea0...cc1
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #12 Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er litt rusken i systemet etter lang biltur. Kløe i hals, småtett og hoster pga kløen og litt slim så d gjør vondt nedi. Anonymkode: b0a4d...06e Ja, du burde teste deg med de symptomene. Anonymkode: 00cd4...346
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #13 Skrevet 5. august 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv med negativ test skal en holde seg hjemme til en er symptomfri pluss en dag. Dette fikk vi bedskjed når vi testet oss. Anonymkode: ea407...5ae Nettopp. Noe av årsaken er at en test ikke alltid slår ut hvis den tas for tidlig i sykdomsforløpet, selv om man er smittet. Anonymkode: 00cd4...346
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #14 Skrevet 5. august 2020 Det som virkelig er skremmende er at 31 av 34 ansatte på Hurtigruten som var smittet, ikke hadde symptomer i det hele tatt. Anonymkode: 00cd4...346
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #15 Skrevet 5. august 2020 Jeg måtte dra fra jobb nå. Litt sår hals, hodepine og litt slapp. Hadde nok ikke en gang tenkt over det før corona. Jeg ringte fastlegen for å få råd. Snakket med sekretæren. Fikk beskjed om å dra rett hjem i karantene og ta telefontime med legen i morgen. Så de tar det veldig på alvor selv om symptomene er aldri så milde. Så med dine symptomer, som høres ut som er mer enn mine, så bør du i karantene og kontakte fastlegen. Anonymkode: 82086...e37
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #16 Skrevet 5. august 2020 Kan det være corona selv om det ikke er feber? Sønnen min har litt vondt i magen,tett i nesen og hoster så vidt litt. Anonymkode: 31490...37f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #17 Skrevet 5. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan det være corona selv om det ikke er feber? Sønnen min har litt vondt i magen,tett i nesen og hoster så vidt litt. Anonymkode: 31490...37f Ja, det er mange, og særlig barn, som ikke får feber. Nyeste forskning viser vel at så mye som 70% av de som tester positivt ikke har symptomer i det hele tatt. Det er skummelt at så mange blir smittet uten symptomer, for de kan jo smitte de som blir dødssyke uten å vite selv at de er smittet. De tror vel det har noe med genene våre å gjøre, at noen av oss har en nedarvet immunitet mens andre ikke har det, så vi aner ikke hvem som blir syke og hvem som ikke blir det. Anonymkode: 2636e...665
Anonym bruker Skrevet 5. august 2020 #18 Skrevet 5. august 2020 Alle som får symptomer skal testes. Men prøven kan bli falsk negativ fe første dagene, så det anbefales å vente et par dager med å teste. Her ble barna forkjølet først, og de ble testet (negativ). Jeg ble syk etterpå og testet meg etter å ha vært hjemme en uke. Den var også (som forventet) negativ. Fikk likevel beskjed om å holde meg i karantene til symptomene var borte. Det er viktig at man ikke tenker at det bare er en forkjølelse - det KAN jo hende det er korona og at man går rundt og smitter andre. Anonymkode: 3faba...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå