Gå til innhold

Klarer ikke å miste de 10 siste kiloene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 35 g, og er egentlig ganske fornøyd med meg selv.
Føler med veldig slank, men bilder av meg selv og vekten er enige, jeg bør ned 10 kilo til.
Jeg ser fremdeles god og rund ut :(

Har prøvd ganske lenge nå, men de siste kiloene sitter som støpt.
Trener mye og går på lavkarbo.

Veier må 70 kg, og er 165 høy

Noen råd?

Anonymkode: ce84e...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selvfølgelig 35 kg jeg har gått ned, ikke 35 g :P

HI

Skrevet

Tell kcal. Om du så går på lavkarbo. Det skal ikke mye majones til for å stoppe vektnedgangen. Grunnen til at du går ned er alltid kaloriunderskudd, samme hva. Lavkarbo holder deg mett lenger så du spiser mindre. 

Anonymkode: 2d091...d03

Skrevet

Du må spise mindre 

Selv på lavkarbo gjelder den kjipe regelen med kalorier inn og kalorier ut. 

Går du ikke ned spiser du for mange kalorier i forhold til hva du bruker. 

Spis litt mindre til hvert måltid. 

Anonymkode: 4bc94...e9d

Skrevet

Eller kanskje du må spise mer (og riktig)? Trener du veldig hardt og mange ganger i uka, kan det være at du trenger mer mat for å få ned. 

Anonymkode: 5ed12...7f7

Skrevet

Og forresten - MÅ du gå ned mer? Hvis du er fornøyd og kroppen fungerer som den skal i hverdagen og til hard trening?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller kanskje du må spise mer (og riktig)? Trener du veldig hardt og mange ganger i uka, kan det være at du trenger mer mat for å få ned. 

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og forresten - MÅ du gå ned mer? Hvis du er fornøyd og kroppen fungerer som den skal i hverdagen og til hard trening?

Ganske godt poeng, ligger på rundt 1.200 kacl per dag i dag.

Er noe med at når jeg har jobbet så hardt for å gå ned har jeg liksom ikke halt lyst til å gå rundt å se smålubben ut.
Har lyst til å være slank

Skrevet

Jeg er 165 og 78 kilo. Lagt på meg 8 kilo i ferien :( kommer jeg under 70 er jeg fornøyd. Er du godt trent og veier det syns jeg du skal være glad og fornøyd. Bruk heller litt til nå å hold vekten din. Den trenger nok venne seg til ny vekt og det er fryktelig lett å gå opp igjen 

Anonymkode: bc1ec...105

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 165 og 78 kilo. Lagt på meg 8 kilo i ferien :( kommer jeg under 70 er jeg fornøyd. Er du godt trent og veier det syns jeg du skal være glad og fornøyd. Bruk heller litt til nå å hold vekten din. Den trenger nok venne seg til ny vekt og det er fryktelig lett å gå opp igjen 

Anonymkode: bc1ec...105

Jeg har ligget på denne vekten jeg har nå i 2 år, så har vent meg til den og klarer å holde den.
Løper rundt 15 km 3 ganger i uken.

HI

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ligget på denne vekten jeg har nå i 2 år, så har vent meg til den og klarer å holde den.
Løper rundt 15 km 3 ganger i uken.

HI

Ville bare si gratulerer, for en en kjempeinnsats! Det vanskeligste av alt er jo å holde den nye vekta.

For å ta de siste kiloene du gjerne vil bli kvitt, kanskje periodisk faste kunne hjelpe? Jeg har foreløpig bare kunnet gå ned hvis jeg følger 5:2 dietten, men har tenkt til å prøve 16:8 for å se om den ikke kunne gjøre det samme. Du spiser alle måltider mellem f.eks. kl. 11 og kl. 19, og ingen ting utenom "spisevinduet". Har hørt om mange som har gått ned på den måten. 

Lykke til! 

Anonymkode: e82d4...94a

Skrevet

Med en så stor nedgang som du har hatt er jeg ikke overrasket om du må under 1000 kcal om dagen for å gå ned i vekt, og ligger på 1500 daglig for å holde vekta. Men all ære til deg for den jobben du har gjort! 

Anonymkode: 2d091...d03

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville bare si gratulerer, for en en kjempeinnsats! Det vanskeligste av alt er jo å holde den nye vekta.

For å ta de siste kiloene du gjerne vil bli kvitt, kanskje periodisk faste kunne hjelpe? Jeg har foreløpig bare kunnet gå ned hvis jeg følger 5:2 dietten, men har tenkt til å prøve 16:8 for å se om den ikke kunne gjøre det samme. Du spiser alle måltider mellem f.eks. kl. 11 og kl. 19, og ingen ting utenom "spisevinduet". Har hørt om mange som har gått ned på den måten. 

Lykke til! 

Anonymkode: e82d4...94a

God ide, kanskje jeg skal prøve det.
Tusen takk

HI

Skrevet

Jeg har tilnærmet lik vektnedgang. Veier nå 70 kg, er 163. Jeg er happy om jeg går ned 5 kg til. For meg stoppet det helt opp da jeg satte inn spiral. Vurderer å ta den ut.

Anonymkode: 27703...780

Skrevet

Jeg synes du skal være fornøyd med det du har gjort til nå. Fokuser heller på å holde den vekten en god stund, så kan du heller gjøre en innsats for de siste kg senere. Det gjør og at du har større sjans på sikt til å holde den nye vekten din. Godt jobba!!!

Anonymkode: 23687...bbf

Skrevet

Hva med å trene styrke med vekter og forme kroppen istedenfor å tenke tallet på vekta?  Jeg stopper opp hvis jeg spiser for lite  

Anonymkode: 178f4...50c

Skrevet

Synes du skal være fornøyd, 35 kilo ned det er jo fantastisk!

Det er ikke pent med voksne damer som er alt for tynne og det viktigste er faktisk å være frisk og ha en kropp som fungerer noe du åpenbart har.

Skrevet

Jeg har gått med 18.5 kg. Stått nok fast i snart et år. Har 5-6 kg igjen. De henger som støpt. Fornøyd med at jeg klarer å holde på gode vaner samt har funnet en balanse jeg kan leve med. Jeg har som deg veldig lyst å komme helt i mål, og tenkte å øke treningen litt samt være enda mer fokusert på hva jeg spiser. Går de ikke av da så får jeg være fornøyd. Jeg vil ikke ofre å kunne spise kake i bursdag, eller gå på restaurant og spise god mat og dessert av og til, eller softis på en solfylt dag😊 jeg gjør det gjerne for en periode, men for meg er det viktig å kunne kose seg innimellom. Har jeg da noen få kg for mye så lever jeg heller med det😅. Anbefaler deg dog å legge inn noen styrkeøkter i uka. Jeg har fått en helt annen figur, og man forbrenner godt i flere timer etter en god økt. Her går det i 3-4 styrketreninger i uka, samt gåturer flere ganger i uka.

Anonymkode: 887f9...677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...