Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Jeg ønsker meg ny jobb, men for å skifte arbeidsmuligheter helt må jeg studere noe. Jeg er voksen, har 2 små barn i barnehagealder og en mann som jobber turnus. Så hva ville du studert i samme situasjon som gir raskt fast jobb og OK lønn? 🤔 Jeg vil helst ha noe nettbasert og skal jobbe samtidig som jeg studerer. Alle erfaringer og tips om fine jobber dere trives i ønskes! 😊 Anonymkode: 6997b...509
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Dette blir litt dumt. Hva er du interessert i å jobbe med? Vil du jobbe på kontor, i laboratorium, med mennesker? Hva tenker du om å jobbe turnus? Anonymkode: 832bb...2b1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Allmennlærer, bioingeniør, sosionom. To av disse kan tas på deltid tilpasset jobb. Men det kommer jo an på arbeidsmarkedet der du bor og kvalifikasjoner fra før. Anonymkode: 50398...ee7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette blir litt dumt. Hva er du interessert i å jobbe med? Vil du jobbe på kontor, i laboratorium, med mennesker? Hva tenker du om å jobbe turnus? Anonymkode: 832bb...2b1 Neida det er ikke dumt, jeg er bare åpen for hva som helst og interessert i å høre andres erfaringer og hvilken type jobber folk trives i. Ikke dummere enn det 😊 Trives med kontorarbeid, med mennesker innen helsesektoren og labratorium høres spennende ut tror jeg? Turnus passer meg bra, men kan bli vanskelig fordi mannen min jobber dag/kveld/natt og helg i sin turnus. Så det kommer an på om vi får puslespillet med småbarn til å gå opp 🤷🏼♀️ Anonymkode: 6997b...509
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allmennlærer, bioingeniør, sosionom. To av disse kan tas på deltid tilpasset jobb. Men det kommer jo an på arbeidsmarkedet der du bor og kvalifikasjoner fra før. Anonymkode: 50398...ee7 Alt innenfor skole/barnehage/butikk er helt utelukkende. Testet ut og ikke noe for meg 😊 Bor i en storby, så det finnes flust av muligheter men jeg har nok satt meg litt fast i hva som finnes og hvor jeg burde starte for å komme i gang med noe. Derfor søker jeg litt erfaringer og ideer. Bioingeniør skal jeg sjekke ut, takk! Anonymkode: 6997b...509
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Ta økonomifag så får du deg en jobb, kanskje du kan bli revisor? Ellers blir jo mange kvinner enten noe innenfor helse eller skole/barnehage så det ville jeg styrt unna. Anonymkode: 9650a...aef
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #7 Skrevet 4. august 2020 IT. Webdesigner eller webutvikler. Tar man en IT-utdanning kan man også jobbe som konsulent innen ulike programvare. En annen mulighet er prosjektleder innen IT. Her er det gode muligheter for nettbasert utdanning (eks. HiST) og lønnen er god. Anonymkode: a3bd4...22c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #8 Skrevet 4. august 2020 Hvis du ønsker studier som er fleksible og lite krav til oppmøte, er økonomi/administrasjon et greit studie og treffer mange yrker. Jeg jobber som regnskapsfører og blir ikke arbeidsledig med det første. Ingen utfordring å få jobb tross mye endringer grunnet digitalisering. Her vil det nok fremover være avgjørende å være autorisert, da det er medarbeidere som tar største støyten nå som en del oppgaver automatiseres. Lønn er helt Ok, vi ligger rundt 560-600 i året (mindre by på Østlandet). Med nye løsninger blir også arbeidsdagen mer fleksibel, slik at flere nå går over til kjernetid. Du kan jobbe overalt, med de fordeler og ulemper det medfører. Anonymkode: bc3d0...0ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå