("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Hei😊 Vurderer å videreutdanne meg til jordmor, men lurer litt på hvordan studietiden var kontra sykepleieutdanningen? Mye verre eller overkommelig? Forskjellen er at jeg har barn denne gangen noe jeg ikke hadde når jeg utdannet meg til sykepleier.... er studiet mulig å kombinere med familie?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Det er nok helt mulig. Min venninne (nå 32år) fullførte utdanningen nylig. Hun har mann, to tenåringer, 1 på småskolen og to i Bhg. Skal sies at hun var gravid med nr fem under studiet. Mannen stilte ekstra opp, det samme gjorde mormor med henting/levering. Anonymkode: 3a12c...60c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Jeg hadde to-åring og 6-åring (som til og med begynte i 1. klasse) da jeg tok jordmor for 8 år siden. I tillegg måtte jeg pendle 4 timer til studiestedet og bodde der i ukedagene (mandag-torsdag stort sett) i teoribolkene (halve studiet er teori 60 poeng, halve praksis 60 poeng, hadde praksis i hjemby og naboby). Det gikk helt fint, studiet er ikke spesielt vanskelig synes jeg, dels fordi dette er noe man virkelig vil og finner spennende og interessant, dels fordi man er eldre og dels fordi jo teorien tross alt begrenser seg selv og er spesialisert. Men er jo typisk som på alle studier en del drit man må gjennom, typ vitenskapsteori og slik som egentlig strengt tatt ikke er relevant. Men man er selvfølgelig avhengig av en mann som fungerer hjemme, i tillegg til at man også bør ha annen støtte rundt seg. Hvis du ikke trenger å pendle tenker jeg at det er null stress i alle fall. Lykke til, det er verdt det og er verdens beste jobb (som selvfølgelig går opp og ned som andre jobber, men jeg liker mye bedre det friske og normale fokuset i stedet for sykdom og elendighet.) Anonymkode: e74d5...311
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 3. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2020 Er alene med en 5 åring og en 14 åring men tenker å vente til den største starter på videregående😊 Har alltid hatt lyst til dette men er redd for at det blir tøft med barna...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Man får til det man vil! Anonymkode: e74d5...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå