Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Barnet sa at de andre barna hadde sagt at det brukte feil genser og det er bare for et bestemt kjønn. synes dere det? synes det passer begge jeg https://proffsport.no/products/hettegenser-barn# Anonymkode: 1d995...641
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Alle farger går til begge kjønn. Sønnen min på fem elsker lilla, og jenta mi på åtte bruker mye lyseblått. Anonymkode: 68a1a...a7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Det er mye vanligere at jenter bruker gult enn at gutter gjør det. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 80a63...389
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 Den genseren passer like godt til gutter og jenter. Det finnes ikke guttefarger og jentefarger og forresten kan alle gå kledd i det de vil uavhengig av kjønn. Noen barn (og noen voksne) vet ikke dette og da må vi lære dem det. Anonymkode: 0582e...838
TinaK 1990 Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 Min 14 årige sønn har rosa hettegenser. Kjøpt i «gutteavdelingen». Aldri fått negative kommentarer på det!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 Kjønn har ikke farge. Synes genseren hadde typisk guttesnitt, men det kommer selvfølgelig an på kroppsfasongen til den som skal ha den på, og ikke minst hva slags klær bæreren føler seg komfortabel i. Anonymkode: 36498...d2e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Min sønn har da både gul og rosa genser. Anonymkode: f80f4...63c
Syngensang Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er mye vanligere at jenter bruker gult enn at gutter gjør det. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 80a63...389 Nei, det er eg uenig i. Og eg gler meg til den der trenden med jentefargar og guttefargar går over.
Gjest Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Alle farger er til alle kjønn. Jeg har bare sønner, men har måttet kjøpe min andel av rosa tøy opp gjennom årene likevel.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #10 Skrevet 4. august 2020 Takk for svar Barnet er veldig glad i Gult,men da skal jeg få fortsette og la barnet bruke den fargen det vil Nei enig at det ikke er jente og guttefarger,men mange er uenig i den Anonymkode: 1d995...641
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #11 Skrevet 4. august 2020 Her har gubben lilla som yndlingsfarge og eldste jenta lyseblått, gult og oliven grønt. Farger tilhører alle:) minste jenta på 1,5 går i arva «gutteklær» , men synes hun kler møtkegrønt og marine Anonymkode: 5cf8d...b88
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #12 Skrevet 4. august 2020 Gutten min på 4 år går mye i gult, jeg synes de er veldig fint, alle farger kan brukes av alle. Anonymkode: eb005...dcf
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #13 Skrevet 4. august 2020 Hvis barnet ikke er komfortabel med å gå i genseren, så skal han selvfølgelig slippe. Ingen grunn til å presse prinsipper ned i halsen på barn, over en genser Anonymkode: a1823...f30
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #14 Skrevet 4. august 2020 Når mine kom hjem og sa at andre barn hadde sagt noe om "gutte farge" eller "jente farge" sa jeg bare at de barna tok feil. At det er ikke noe som heter gutte eller jente farge, bare farge. De kunne selv velge hvilken farge de ville, men ikke kalle det jente og gutte farge. En har blått og grønt som favoritt, han andre liker hele spekteret i regnbuen en så lenge. De kan ikke endre hva andre mener, men bli trygge i sine egne meninger var mitt motto. -Nå går de i hva de vil, uten å bry seg nevneverdig hva andre mener. Anonymkode: ef110...285
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #15 Skrevet 4. august 2020 Jeg er så lei av at det er så overvekt sv marineblått og grått til gutter, så min tredjeklassing har klær i gult, oransje, rødt, lyseblått og himmelblått. Han har aldri fått kommentar på fargene og selv er han fornøyd så lenge det er hette på genseren. Anonymkode: 9701b...58f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #16 Skrevet 4. august 2020 Hos mine unger og deres venner har det aldri vært noen gutte og jentefargr heldigvis på klær. Eneste jeg har fått høre av slikt er at minsta skulle ha en sånn stor hettegenser som gutter bruker. (Som mine tantebarn bruker, vanlige hettegensere men 5str for stor. Hun husket jeg hadde spurt hvem sine «telt» hettegenserene var engang ejg vasket på hytta. Jeg fikk ikke str til å stemme med noen på hytta) Begge mine jenter har mange kompiser og de går i alle regnbuens farger. Utvaska rosa og signal orange er det kule nå omdagen, for alle. Jeg tror jeg enten har farget noe i maskin eller så blir jeg nesten blendet når jeg tar ut av maskinen (fikk litt hetta om jeg hadde farget svigersønn sin genser engang også, så ikke bare vårt i maskinen) Anonymkode: da638...0ec
Nyttårs barn Skrevet 4. august 2020 #17 Skrevet 4. august 2020 Jente og guttefarger, klær og leker beregnet på enten jente eller gutt, dette tyder på at vi har alt for god råd i dette landet 😱
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #18 Skrevet 4. august 2020 Barna mine har lært av bhg og oss at alle kan bruke alle farger. Finnes ikke jente/gutte farger. Fra naturens side liker gutter feks jaktfarger. I gamle dager var rosa "guttefarge" og blå var " jentefarge. Denne gule genseren hadde ett typisk gutte snitt, men alle kan bruke det. Anonymkode: 96be6...cc9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #19 Skrevet 4. august 2020 Godt og høre:) Barnet elsker den genseren Anonymkode: 1d995...641
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå