Gå til innhold

Hva mener dere er best her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er snart 3 klassing, ALDRI likt seg på SFO, han blir 9 i januar :)

Hva bør jeg gjøre?

1. La han være hjemme på morgen, blir ca 2 timer lengre enn oss

2. La han være alene hjemme på ettermiddagen i nesten 5 timer?

3. Han må gå på Sfo i år også.

Han er ferdig på skolen 1245 mandag og fredag og 1315 resten av uka,Vi har kun mindre barn utenom han, vi rekker sfo og etter på bhg før det stenger. Jeg jobber fra 7 stort sett,men sjelden hjemme før 17, mens pappan jobber fra 7 til 1615 stort sett, bhg stenger halv seks og sfo halv fem. bhg de 2 minste går på er familiebarnehagen, er de 2 + 3 til og vi avtaler tid med hun som driver, så veldig heldig, kan ikke det i vanlig barnehage

Anonymkode: 9f45b...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ 2. Bruke SFO om morgenen før skolen, men la ham være alene hjemme etterpå.

Anonymkode: cc7c0...391

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

Alternativ 2. Bruke SFO om morgenen før skolen, men la ham være alene hjemme etterpå.

Takk :) blir ikke lenge med nesten 5 timer alene?

Skrevet

Vår jente vil heller ikke på SFO. Hun er like gammel som din gutt. Hun har kun ettermiddagsplass på SFO og går hjem derfra kl.15 og er alene til vi kommer hjem. Hun vil slutte helt, men da vet jeg at det kun blir TV eller Ipad til etter skolen og det er uaktuelt. På SFO leker hun med venner.

Anonymkode: 2f6ff...c98

Skrevet

Tenker at det er på tide å gjøre noe med hverdagene deres. Du har dager på 10 timer og pappaen over 9? Barndommen er NÅ. 

Anonymkode: a8ccf...7d6

Skrevet

Dere er ikke heldig med barnehagen nei, som lar dere ha barna der omtrent hele deres våkne liv.

100% enig med 7d6, dere bør uten tvil gjøre noe med hverdagen deres. Jeg lurer faktisk helt oppriktig på hvorfor sånne som dere får barn når dere ser dem 2-3 timer i døgnet?

Anonymkode: 2da7e...172

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at det er på tide å gjøre noe med hverdagene deres. Du har dager på 10 timer og pappaen over 9? Barndommen er NÅ. 

Anonymkode: a8ccf...7d6

Enig i dette, hvor tidlig åpner barnehagen til de minste? Er barna i barnehagen fra 06.30-16.30 hver dag? 10 timer, det er lenge for små barn. 

Anonymkode: b0d93...79a

Skrevet

Her begynte vi siste halvdel av 2 kl med at hun var alene hjemme.  Hun gikk med en venn om morgenen kl 8 til skolen etter at vi dro kl 7.15.Gikk veldig fint, men hun er veeeldig selvstendig av seg. Gikk fra skolen(surrer en del på vei hjem) , så ringte hun oss kl 13 eller 13.30. Gjorde lekser, litt på nettbrett også stakk hun ut noen ganger til andre venner som kom hjem fra sfo. Vi er hjemme etter å hentet i bhg kl 16.30-40 ca. 

Av og til hadde hun en venn med hjem. Gikk super fint. 

Anonymkode: d36d8...19d

Skrevet

Det som er best her, er at dere voksne skaffer dere jobber med normale arbeidstider, og ikke satser på å ha barna i barnehage og Sfo fra tidlig morgen til nesten kvelden. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 778b3...b04

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) blir ikke lenge med nesten 5 timer alene?

Jo, selvfølgelig blir det lenge, men det er mest viktig at han har et tilbud før skolen sånn at han får spist skikkelig og kommer presis. For å være helt ærlig synes jeg minst en av dere burde endre på jobbsituasjonen deres slik at barna deres får kortere dager og mer tid med en forelder nå som de er små. Og å tvinge gjennom SFO for en som ikke trives er ikke noe godt alternativ, da vil han bare sitte der og grue seg til skoledagen er slutt, i stedet for å slappe av og fokusere i timene fordi han vet at han kan gå hjem etterpå. Er det noen spesiell grunn til at du må jobbe 10 timer hver dag? Det er jo absurd mye når man har små barn. 

Skrevet

Har dere lang reisevei? Er det mulig for (en av) dere å bytte jobb, eller kan dere flytte nærmere jobben? Mannen og jeg har begge lang reisevei, men vi er heldige som har fleksitid, og ordner det slik at han jobber 0600-1400, og jeg 0900-1700. Har også muligheter for å jobbe hjemmefra noen dager. Kan dere ordne noe slikt? Fem timer alene er lenge. 

Anonymkode: b34a3...1c0

Skrevet

5 timer alene hver dag for en 8-åring er altfor mye. Og bhg som er åpen til 17.30 for de minste?? Virker som de er der ganske tidlig, siden 8-åringen måtte ha vært 2 timer alene på morgenen også. 

Når er dere egentlig sammen med barna deres? Sånn bortsett fra helga, som er ca 8 dager pr mnd. Og får dere fulgt opp fritidsaktiviteter med de arbeidstidene? 

Anonymkode: 98983...829

Skrevet

Dette er jo bare tull. Blir du aldri lei?

Anonymkode: 33a6d...bf2

Skrevet

Dere bør jo gjøre noe drastisk med hverdagen deres !!!! Stakkars unger ! Burde ikke vært lov 

Anonymkode: 2759a...8b2

Skrevet

Tror å dette er tull. Ellers burde barneværnet vært inne i bilde 

Anonymkode: 2759a...8b2

Skrevet

Dere burde flytte, bytte jobber, hva som helst. Dere har jo lagt opp til en helt vanvittig logistikk hvor barna deres er taperne.

Skrevet

Dette nekter jeg å tro på, og skulle det være sant må dere endre noe i livet deres. 

Bytt jobb, gå ned i stilling, flytt, må jo være mange alternativer som er bedre enn dette livet. 

Anonymkode: 28321...43e

Skrevet

Vi trives i jobbene våre, så uaktulet og bytte akkurat nå.

Jobber begge 2 like mye som nå, er i gjeldfri om 2 år ,da kan vi kanskje tenke på det.

Ja synes også det er for lenge for en åtteåring og være alene i 5 timer, så tror han heller får være alene hjemme på morgen før skolen.

Vi er mye med barna våre hele helger, pappan kan ta fri så ofte han vil, jeg begynner på jobb til mandag etter 6 uker ferie, så er fordeler og jobbe lange dager

Skrevet

dessuten får jeg ferie i alle skoleferier, så er ikke synd på barna våre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...