Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #1 Skrevet 3. august 2020 Har ei datter på snart 3 år. Ho liker å leke med eldre gutter, er tøff og bein i nesa. Ikke interessert i jevnaldrende og spesielt jenter. Har inntrykk at andre jenter er mye roligere og sjenerte. Må legge til at ho har en storebror. Flere? Anonymkode: 33f9f...c51
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #2 Skrevet 3. august 2020 Sånn var min og, høyt og lavt og uten noen sperrer. Hun lekte mest med den andre jenta som var akkurat lik som henne, og noen av gutta. Og hjelpes meg hva de fant på i barnehagen. Nå er hun 19 år, og så glad jeg er for at hun er en tøffing. For hun har hatt nok motgang, og hatt det tøft. Men hun har kjempet på, og klarer seg helt fantastisk. Så denne stå på viljen deres, er bare positiv. Her så har hun lillebror som er 5 år yngre, så er ikke derfor hun ble en tøffing. Og lillebroren er helt motsatt. Anonymkode: d1fcf...0e0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #3 Skrevet 3. august 2020 Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #4 Skrevet 3. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Hva er det du roter med? Jeg er hun med 19 åringen, og hun har kjæreste. Er da virkelig ikke noe problem for jenter i dag, som er tøffe og ikke lar seg pelle på nesa, og få seg kjæreste. Min datter er forresten svært lik meg. Og jeg har da aldri hatt problemer med å få kjæreste, har vært gift osv. Det er mer enn nok menn, som ikke blir skremt av sterke kvinner. Anonymkode: d1fcf...0e0
gale damen Skrevet 3. august 2020 #5 Skrevet 3. august 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df *fnis* Ja, slik er det nok. Det er best å late som om man er svak og hjelpesløs, så stiller man sterkere på ekteskapsmarkedet.
Syngensang Skrevet 3. august 2020 #6 Skrevet 3. august 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Trur kanskje det er du som strevar med å finne ei kvinne som passar til deg?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #7 Skrevet 3. august 2020 Min var slik første årene i barnehagen. Bare guttevenner likte Super Mario og dinosaurer. Skikkelig tøff som herja og sto i. Nå er hun snart førsteklassing og har fått to jentevenner. Hun liker fortsatt godt den tøffe leken gutter driver med men jeg ser at hun gradvis dreies mer og mer mot jentene. Anonymkode: aa95a...a41
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #8 Skrevet 3. august 2020 4 minutter siden, gale damen skrev: *fnis* Ja, slik er det nok. Det er best å late som om man er svak og hjelpesløs, så stiller man sterkere på ekteskapsmarkedet. Helt enig 😂 Anonymkode: a6779...898
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #9 Skrevet 3. august 2020 Mange jenter som er slik. Derfor det kalles «guttejente» Anonymkode: f2641...8a1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #10 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Er du full? Og hvorfor i all verden tjate om muligheten til å bli noens kone, akkurat som det å finne en mann er lykken i livet for alle. Hun er to år, for Guds skyld. Kanskje hun heller finne sjeldne arter i regnskogen, finne en kur mot kreft eller finne løsningen på konflikten i Midtøsten enn å finne en gubbe å dra på. Anonymkode: 38d91...194
ulenissen Skrevet 3. august 2020 #11 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Sorry vennen, men ekte menn som ikke er usikker på seg selv liker best damer med bein i nesa som kan ordne opp selv. 😘
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #12 Skrevet 3. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mange jenter som er slik. Derfor det kalles «guttejente» Anonymkode: f2641...8a1 INGEN jeg kjenner bruker dette idiotiske ordet. Det er avleggs. Datteren min er JENTE. Anonymkode: aa95a...a41
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 3. august 2020 #13 Skrevet 3. august 2020 Mi var forsiktig som liten. Beintøff nå, og hiver seg ut i alt 😊 går godt overens med både jenter og gutter, og leker mye med begge kjønn på fritiden. Hun er snart 9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #14 Skrevet 3. august 2020 Ja! Var en av gutta til hun begynte i 3 klasse. Nå er hun ungdom og litt fisefin;-) Anonymkode: 77a11...3b2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #15 Skrevet 3. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange jenter som er slik. Derfor det kalles «guttejente» Anonymkode: f2641...8a1 Det er jo heilt ulogisk! kvifor skal ein kalle det guttejente når det er mange jenter som er slik? Er guten min som likar my little poni jentegutt han då? Sikker på at mange hadde spart seg mykje spekulasjonar rundt eigen kjønnsidentitet om vi berre let folk vere som dei er uten å kalle dei guttejenter og jentegutar, og kommentere at han er femi og ho der var jammen barsk. Hi, fireåringen min er råtøff, og jente. Kjenner mange slike😁. Anonymkode: 107fd...ca6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #16 Skrevet 3. august 2020 Jeg var guttejente, mine to varn var guttejenter og vi alle tre er fortsatt guttejenter. Det er ikke noe negativt i det, kun en beskrivelse her vi bor at det er unger som liker det meste og som gjør det meste. Min kompis da jeg var liten kalte seg også for guttejente. Aldri noen som har sagt noe på dette, gjort det til noe negativt før født i feil kropp kom på tv og det ble en stor debatt om at jenter var jenter og gutter var gutter, var de født i feil kropp måtte de bytte. Husker jeg fikk hjem en ildsint tenåring i hus, hun hadde fått beskjed om at hun måtte være født i feil kropp siden hun snekkra med noen kompiser. Hun kan sy og hun kan snekkre,hun lærer seg det hun vil lære seg helt uavhengi om det er en typisk jentegreie eller en guttegreie. Jeg er vokst opp i ett hjem og ett nærmiljø der det ikke har vært noen markante skiller på hvem som gjør hva, av både barn og voksne. Dette har jeg også tatt med meg i oppdragelsen på mine barn og vi har vært heldige som har bodd i en gate som mener det samme som meg. Så mine unger er oppvokst med menn som vasker, lager mat, kan sy samtidig som de også kan snekkre, mekke på bil osv. Damer kan felle trær, reparere sykler, bære tunge ting samtidig som de også gjør og kan de typiske dame tingene. Så når min datter fikk høre dette tente den ekstremt sjenertejenta på alle plugger. Hun har ryggrad til å være seg selv, tørre å gjøre det hun vil selv når andre mener dette er feil kun pga hvilket kjønn det står i hennes pass. At hun kan snekkre har da ingenting med å være født i feil kropp. Om mine jenter hadde vært jentejenter hadde ikke gjort meg noe, hadde de vært født i feil kropp hadde det ikkke gjort noe, hadde de vært lesbiske hadde ikke det gjort noe, men om de ikke torde å være seg selv pga hva andre mente de skulle være eller ikke så hadde jeg brydd meg. (Jeg bryr meg om mine barn, men jeg er akkurat like glad i de om de er det ene eller det andre. Jeg har hatt bonusbarn som har vært lesbisk og jeg har hatt bonusbarn som var født i feil kropp, for meg så var de akkurat den samme hele tiden: de var mine barn) La barnet ditt får være som det er, vær glad i barnet ditt og hjelp barnet ditt til å få ryggraden til å være seg selv når noen skulle finne på å si noe annet. Anonymkode: 4bbc4...981
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #17 Skrevet 3. august 2020 Jenta mi leker med begge kjønn, men har flest jentevenner. Hun liker typiske jenteting og elsker å pynte seg. Hun er tøff som bare av det. Utfordrer seg selv på ting hun synes er skummelt, og viktigst av alt: Hun står opp for de som trenger det. Hun tar ikke fem øre for å tale resten av klassen rett imot hvis de har alliert seg mot en svakere stakkars. Hun står opp for seg selv og for andre. Hun er ikke herjete og bråkete, men hun er modig og sterk. Så ja, vi er flere med tøffe jenter, selv om de tøffe jentene kommer i ulike varianter - akkurat som gutta. Anonymkode: f3685...a85
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #18 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Det har virkelig aldri vært noe problem! Anonymkode: ee7e3...c24
Anonym bruker Skrevet 3. august 2020 #19 Skrevet 3. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange jenter som er slik. Derfor det kalles «guttejente» Anonymkode: f2641...8a1 Min gutt like å leke med dukker og har flere venninner enn kamerater. Er han da en jentegutt? Guttejente representerer noe tøft og kult, mens jentegutt ikke helt har den samme klangen. Kan vi ikke bare legge vekk slike uttrykk og la barn (og voksne) være akkurat den de vil være uten å sette en merkelapp på det? Anonymkode: 71357...806
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #20 Skrevet 4. august 2020 Liker Anja Edin og hennes uttalelser om at det må være rom for å være jente og gutt på mange ulike måter, og alt er «bra nok»: https://www.utdanningsnytt.no/fagartikkel/anja-hammerseng-edin-denne-setningen-bor-du-laere-a-si-til-barna/119744 Hilsen ped.leder og jentemamma Anonymkode: 0b391...bec
sug lut Skrevet 4. august 2020 #21 Skrevet 4. august 2020 På 3.8.2020 den 17.09, Anonym bruker skrev: Hmmm... Ja, hun vil ikke få lett for å finne noen vars kone hun vil passe som. Menn liker å være maskuline. Kvinner liker å være feminine. Det føles feil å være mannen i forholdet for de aller aller aller fleste kvinner. Hun vil ikke få det lett med å finne en mann som passer henne. Anonymkode: 71afb...7df Kristus på sykkel.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #22 Skrevet 4. august 2020 Ja, jeg har en veldig tøff jente, men det er mest fordi hun er så ærlig, modig og renhårig. Hun er 11 år nå og i en klasse med mye trøbbel, der mange gutter er skikkelig ufine i språket og mange av jentene driver med utfrysing, sier læreren at hun er den eneste som aldri lar seg pelle på nesen og som alltid forsvarer de som ikke tør å si i fra selv. Hun er liten av vekst, men stiller seg opp foran den største gutten i klassen hvis han er bøllete mot en annen og krever at han skal gi seg og be om unnskyldning. Hun lar seg ikke skremme av noen og tar gjerne kampen (verbalt) der det trengs. Jeg var langt mer pysete på hennes alder, og er skikkelig stolt over at hun er så tøff av seg. Anonymkode: bea78...8d1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2020 #23 Skrevet 4. august 2020 On 8/3/2020 at 4:19 PM, Anonym bruker said: Har ei datter på snart 3 år. Ho liker å leke med eldre gutter, er tøff og bein i nesa. Ikke interessert i jevnaldrende og spesielt jenter. Har inntrykk at andre jenter er mye roligere og sjenerte. Må legge til at ho har en storebror. Flere? Anonymkode: 33f9f...c51 hørtes kjent ut. Har en 4 åring og guttene er best,særlig de 1 år eldre. broren hennes som nå er snart 8, lekte kun med jenter i bhg,men leker bare med gutter nå Anonymkode: cfaa0...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå