Gå til innhold

Dette med karantene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er i et land som er rød og kommer hjem på fredag, så blir landet grønt ved de nye reiserådene på fredag. Faller karantenen da bort? 

Anonymkode: eac4c...7a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er i et land som er rød og kommer hjem på fredag, så blir landet grønt ved de nye reiserådene på fredag. Faller karantenen da bort? 

Så fort landet blir grønt frafalles karantene plikt 

Skrevet
11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så fort landet blir grønt frafalles karantene plikt 

Det er vel ikke riktig? 
Karantenen frafaller for de som kommer hjem når det er grønt. Ikke for folk som kommer hjem når det er rødt og så blir grønt 6 dager inn i karantenen slik at de ikke trenger de siste 4 dagene. 

det var jo en grunn til at det var rødt da de var i landet og må da ta forholdsregler deretter. 

Anonymkode: 00cda...c92

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke riktig? 
Karantenen frafaller for de som kommer hjem når det er grønt. Ikke for folk som kommer hjem når det er rødt og så blir grønt 6 dager inn i karantenen slik at de ikke trenger de siste 4 dagene. 

det var jo en grunn til at det var rødt da de var i landet og må da ta forholdsregler deretter. 

Altså, det jeg prøver å si er at reglene som gjelder når du lander er de du må forholde deg til. Så spørs om du da lander før etter etter de nye reiserådene. 
samme som de som landet 10 min før de nye reglene gjeld og slapp karantene. 

Skrevet

• Hvis man sitter i karantene i Norge etter å ha vært i et «rødt land», og dette landet plutselig blir «grønt», opphører karantenen.

Kjapt Google søk

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

• Hvis man sitter i karantene i Norge etter å ha vært i et «rødt land», og dette landet plutselig blir «grønt», opphører karantenen.

Kjapt Google søk

Helt ufattelig at det er slik. Alle burde være i karantene etter hjemkomst fra utlandet. Uansett rødt eller grønt. Noen ganger kan man lure på hva de som lager disse reglene tenker på. Eller med. 

Skrevet
2 minutter siden, Blop skrev:

Helt ufattelig at det er slik. Alle burde være i karantene etter hjemkomst fra utlandet. Uansett rødt eller grønt. Noen ganger kan man lure på hva de som lager disse reglene tenker på. Eller med. 

Googlet litt til og da stod det noe annet så da er jeg sannelig ikke sikker gitt.. 

Skrevet
3 minutter siden, Blop skrev:

Helt enig. I tillegg gjelder det ikke motsatt. Her rekker de jeg 5 min før karantene innføres og de Slapp. Idiotisk! 

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Googlet litt til og da stod det noe annet så da er jeg sannelig ikke sikker gitt.. 

Du leste tydeligvis kun ingressen i den saken du referer til. 
Videre står det:

«Hvis landet du reiste fra er «rødt» på dette tidspunktet, må du i 10 dagers karantene selv om fargen etter noen dager skifter til «grønt». Dersom du kommer hjem fra et «grønt land», har du ingen karanteneplikt, selv om landet du reiste fra få dager senere skifter til «rødt».

Det er altså innreiseTidspunktet som avgjør. Er det grønt - Ingen karantene, rødt-karantene. 
Uavhengig av hva som skjer i etterkant. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leste tydeligvis kun ingressen i den saken du referer til. 
Videre står det:

«Hvis landet du reiste fra er «rødt» på dette tidspunktet, må du i 10 dagers karantene selv om fargen etter noen dager skifter til «grønt». Dersom du kommer hjem fra et «grønt land», har du ingen karanteneplikt, selv om landet du reiste fra få dager senere skifter til «rødt».

Det er altså innreiseTidspunktet som avgjør. Er det grønt - Ingen karantene, rødt-karantene. 
Uavhengig av hva som skjer i etterkant. 

Den tar jeg. Leste litt for kjapt. Da er saken grei ☀️

Skrevet

Jo, dersom du har vært i et rødt land, og landet skifter farge til grønt så oppheves karanteneplikten. Hør Nakstad siste pressekonferanse og les på regjeringens siste oppdatering!

7D124241-7B4D-4466-8EAD-0DA1C96FD687.jpeg

Anonymkode: a8679...b37

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, dersom du har vært i et rødt land, og landet skifter farge til grønt så oppheves karanteneplikten. Hør Nakstad siste pressekonferanse og les på regjeringens siste oppdatering!

7D124241-7B4D-4466-8EAD-0DA1C96FD687.jpeg

Anonymkode: a8679...b37

Da er dette det endelige svaret😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...