Gå til innhold

Rips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør rips stilken fjernes? 

Snapchat-1733128780.jpg

Anonymkode: 172bc...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bør rips stilken fjernes? 

Snapchat-1733128780.jpg

Nei, de betyr neppe så mye; men busken bør jevnlig beskjæres for alle gamle greiner.

Anonymkode: aa81e...3bb

Skrevet
31 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, de betyr neppe så mye; men busken bør jevnlig beskjæres for alle gamle greiner.

Når bør man gjøre det? Vi har kjøpt hus, og ripsbuskene har knapt nok bær.. Tror de er gamle 

Anonymkode: 20f31...671

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når bør man gjøre det? Vi har kjøpt hus, og ripsbuskene har knapt nok bær.. Tror de er gamle 

Jeg klippet ned denne busken i fjor når jeg tok over huset. Den var liten å pjusk da. Nå er den stor og fin. Jeg er ikke ferdig med å pelle den ren, men etter det er gjort så skal jeg dele den i to og klippe den litt ned. 

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klippet alle greinene halvveis ned i fjor. Det gikk fint. Bør altså gamle grener klippes helt ned? 

Hi

Skrevet

Google beskjæring av rips, det er godt forklart f.eks på nettsidene til Hageland ol

Gamle grener skal beskjæres helt nedtil bakken, men det er jo meningen det skal være noen hovedgrener. Google og les du, de er bedre enn meg til å forklare på disse hagenettsidene 

Anonymkode: 8d48d...fd9

Skrevet

Rips får ofte mye bær det ene året og minder det andre. Jeg tror det også er han og hun, selv om det er bær på begge. 

Du trenger ikke å fjerne de, de tørker inn og faller av når det blåser. Jeg og min familie har aldri fjernet de og de er vekk på våren. 

Rips kan beskjæres, men det kan hende det tar tid før det kommer bær på den igjen. Da bør du google litt. 

Anonymkode: 62ee3...69f

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvert år. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rips får ofte mye bær det ene året og minder det andre. Jeg tror det også er han og hun, selv om det er bær på begge. 

Du trenger ikke å fjerne de, de tørker inn og faller av når det blåser. Jeg og min familie har aldri fjernet de og de er vekk på våren. 

Rips kan beskjæres, men det kan hende det tar tid før det kommer bær på den igjen. Da bør du google litt. 

Anonymkode: 62ee3...69f

Nei, motsatt. Det kommer lite rips hvis man forsømmer beskjæringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...