Gå til innhold

Hvordan beregnes lønnstrinn i butikk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Keg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg å finne ut hvilket lønnstrinn jeg skal ligge på. Jeg jobber i butikk. Er over 30 år og har vært fast ansatt i en 100% stilling i 4 år ca. Før dette jobbet jeg deltid i samme butikk i ca to år. Jeg har ikke fagbrev. Butikken er medlem av virke, så de skal følge avtalene deres om det har noe å si. Noen som vet hvilket lønnstrinn jeg burde ha? 😊

Anonymkode: 1e58d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

at butikken er medlem av virke er ikke det samme som at de har en tariffavtale og at du har krav på tarifflønn. Du bør organisere deg og ta kontakt med tillitsvalgte for å finne ut om du har rett lønn eller krav på tarifflønn

Anonymkode: a9665...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

at butikken er medlem av virke er ikke det samme som at de har en tariffavtale og at du har krav på tarifflønn. Du bør organisere deg og ta kontakt med tillitsvalgte for å finne ut om du har rett lønn eller krav på tarifflønn

Anonymkode: a9665...2ee

Takk for svar 😊 Visste ikke at det var vanlig å organisere seg når man jobbet i butikk jeg 😊

Anonymkode: 1e58d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😊 Visste ikke at det var vanlig å organisere seg når man jobbet i butikk jeg 😊

Anonymkode: 1e58d...b6e

At du organiserer deg betyr ikke at du får rett på tarifflønn, du må spørre sjefen om bedriften har tariffavtale med HK. Har de ikke det kan du eventuelt få flere ansatte enn deg selv organisert og fremme samlet krav om det. Men jeg hadde nok i første omgang spurt hva de ser for seg å gi deg i lønn, og så bedt om 20-30000 mer enn det.

Anonymkode: 32685...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...