Gå til innhold

Barsel- og barnepleier


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som jobber som dette eller har jobbet med det som vil dele litt hva arbeidsdagen og oppgavene går ut på? 😊

Så tilfeldigvis en utlyst stilling, og trodde ikke sykehusene brukte barnepleiere lenger men kun sykepleiere og jordmødre. Så da ble jeg nysgjerrig på jobben! Hva er lønna i en slik stilling?

 

Det høres ut som en fin jobb 😊

Anonymkode: e549c...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet dette krever fagbrev som barsel -og barnepleier? Har du det? Da vet du vel hva jobben går ut på. Vi har fortsatt denne yrkesgruppen i vår føde/barselavdeling (heldigvis), dyktige,kompetente damer med faglig kunnskap og mye erfaring. Har du fagbrev er det bare og søke, men tipper det er mange om beinet, få og fallende antall stillinger som du sier og mange som har utdanningen uten relevant jobb. 

Anonymkode: 2079b...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet dette krever fagbrev som barsel -og barnepleier? Har du det? Da vet du vel hva jobben går ut på. Vi har fortsatt denne yrkesgruppen i vår føde/barselavdeling (heldigvis), dyktige,kompetente damer med faglig kunnskap og mye erfaring. Har du fagbrev er det bare og søke, men tipper det er mange om beinet, få og fallende antall stillinger som du sier og mange som har utdanningen uten relevant jobb. 

Anonymkode: 2079b...c9f

Selvsagt vet jeg at det krever utdannelse/fagbrev og kompetanse. Jeg lurte på hvordan denne jobben er fordi jeg ikke har dette fagbrevet og ble nysgjerrig på arbeidshverdagen til barsel- og barnepleiere som ikke har sykepleier i bunn. 
 

Skal altså ikke søke på stillingen som var utlyst på en annen kant av landet, jeg ble bare oppmerksom på at denne type stilling fremdeles brukes og hadde lyst på mer info fra noen med erfaring 😊

Anonymkode: e549c...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider