Gå til innhold

Levere barnet i bhg i morgen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første dag i morgen etter ferie. Vi har alle fra onsdag i forrige uke blitt forkjølet, bhg barnet hadde feber onsdag og torsdag, så frisk, kun litt snørr av og til, men blankt snørr. Jeg skal teste meg i morgen siden jeg jobber i helsevesenet og er fortsatt snørrete. Vi var på hyttetur med svigermor og hun ble forkjølet først, testet seg, var negativ, så min er nok det den og, men de ville teste pga jobben min. Men kan vi levere barnet i bhg? Må vi informere om sykdom i forrige uke? Og at jeg skal testes?

Anonymkode: 753a8...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom dere har fri så lar dere barnet være hjemme i morgen. Test deg og få svar før du sender i barnehagen.

Anonymkode: 743e6...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom dere har fri så lar dere barnet være hjemme i morgen. Test deg og få svar før du sender i barnehagen.

Anonymkode: 743e6...181

Fri i den forstand at jeg må være hjemme pga forkjølelse, ellers skulle vi vært på jobb. Men ikke noe problem å holde hjemme heller, men ser hun hadde hatt gått av å leke med jevngamle nå😂takk for svar.

Anonymkode: 753a8...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir nok veldig takknemlige om dere holder barnet hjemme til dere vet med sikkerhet at det ikke er corona. 
 

Anonymkode: 4cc77...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lov å levere barnet når du er forskjølet. En frisk person kan gjøre det da. Men jeg ser virkelig ikke grunnen til at dere skal gjøre det. Om det viser seg du er smitta blir det veldig kleint og dumt 

Anonymkode: 91d2b...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lov å levere barnet når du er forskjølet. En frisk person kan gjøre det da. Men jeg ser virkelig ikke grunnen til at dere skal gjøre det. Om det viser seg du er smitta blir det veldig kleint og dumt 

Anonymkode: 91d2b...af6

Jeg hadde jo selvsagt ikke levert,men mannen min som er frisk og ikke har noen symptomer. Men hun blir hjemme hun, ikke noe problem. Takk for svar.

Hi

Anonymkode: 753a8...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet kan jo også fortsatt være smittsomt. Ugreit å bli forkjølet i disse dager selv om det ikke er corona. Hadde satt pris på om dere var hjemme til dere var symptomfrie. 

Anonymkode: be3e6...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er litt snørrete så har det jo strengt tatt symptomer fremdeles. Ergo ingen barnehage.

Anonymkode: ae1d8...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg skrev så blir vi hjemme, slapp helt av. Men snørr kan jo barn ha leeeenge og ofte uten at de er syke, hadde det ikke vært for korona så hadde de vært i bhg og jeg på jobb. 

Hi

Anonymkode: 753a8...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være symptomfri ett døgn før man går ut/på jobb osv etter luftveissymptomer, også barn i barnehage. I bhg kona mi jobber i, sendes barn hjem hvis de har snue, både blank og gul. Og siden du har blitt bedt om å teste, tror jeg alle skal holde seg i karantene til svaret foreligger. Slik var det i hvert fall da jeg testet meg i juni. Jeg var i isolasjon mens vi ventet, og de andre var i karantene.

Anonymkode: 464c6...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal være symptomfri ett døgn før man går ut/på jobb osv etter luftveissymptomer, også barn i barnehage. I bhg kona mi jobber i, sendes barn hjem hvis de har snue, både blank og gul. Og siden du har blitt bedt om å teste, tror jeg alle skal holde seg i karantene til svaret foreligger. Slik var det i hvert fall da jeg testet meg i juni. Jeg var i isolasjon mens vi ventet, og de andre var i karantene.

Anonymkode: 464c6...a0b

Hvis jeg ikke hadde jobbet i helsevesenet hadde jeg ikke blitt testet sa de, siden svigermor alt er testet negativt. Uansett så holder jeg meg hjemme til jeg er symptomfri. Men tenker på barn som kan være snørrete i ukesvis, man kan jo ikke holde de hjemme hele tiden. Men tror de restriksjonene er endret litt på nå i vår bhg.

Hi

Anonymkode: 753a8...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...