Gå til innhold

Kan sukker/usunn mat forårsake soppinfeksjon/utflod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager «nasty» overskrift, men det er altså det jeg lurer på. 
Under hjemmekontorperioden i starten av coronapandemien utviklet jeg en soppinfeksjon (hvite klumper i utfloden, fikset med canesten og diflucan). Jeg hadde et altfor usunt kosthold med fryktelig mye sukkerholdig mat og drikke denne perioden. Nå i sommer har det vært litt av det samme, sukkerholdig mat og drikke (bl.a mer alkohol enn vanlig), og det ser ut til at jeg har en påbegynnenede soppinfeksjon igjen. Dette lukter ikke, og det kommer veldig lite ut, men litt er det. Eller kan det rett og slett være litt klumpete vanlig utflod, siden det ikke lukter, og jeg ikke klør eller noe sånt? 
Har kjøpt diflucan på apoteket, da jeg følte dette funket best sist gang (ca 4mnd siden).

Noen som har noen synspunkter?

Anonymkode: 561aa...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager «nasty» overskrift, men det er altså det jeg lurer på. 
Under hjemmekontorperioden i starten av coronapandemien utviklet jeg en soppinfeksjon (hvite klumper i utfloden, fikset med canesten og diflucan). Jeg hadde et altfor usunt kosthold med fryktelig mye sukkerholdig mat og drikke denne perioden. Nå i sommer har det vært litt av det samme, sukkerholdig mat og drikke (bl.a mer alkohol enn vanlig), og det ser ut til at jeg har en påbegynnenede soppinfeksjon igjen. Dette lukter ikke, og det kommer veldig lite ut, men litt er det. Eller kan det rett og slett være litt klumpete vanlig utflod, siden det ikke lukter, og jeg ikke klør eller noe sånt? 
Har kjøpt diflucan på apoteket, da jeg følte dette funket best sist gang (ca 4mnd siden).

Noen som har noen synspunkter?

Anonymkode: 561aa...a8a

Nei. Det har ikke noe å si. Men penicillin kan gi soppinfeksjon.

Anonymkode: 895b1...5f0

Skrevet

Jo, det har noe å si. Soppen liker sukker.

Anonymkode: c8d39...af7

Skrevet

Rent vitenskapelig er det ikke noe belegg for å si at det er tilfelle. 

Men i og med sukker uansett ikke er noe å gå glipp av og så mange mennesker har opplevd bedring, er det jo ingen grunn til å la være å prøve. Noen opplever bedring ved å drikke et glass vann med litt sitron hver morgen også. Tenker at dette uansett er bra for kroppen og billig løsning (ingen unødvendig dyre tilskudd). Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 58b3c...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...