Gå til innhold

Eks som ikke ønsker ha barnet noe særlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn sammen på 4 år, far ønsker delt bosted (noe vi hadde frem til hun var 3). 
Far fikk turnus jobb , 2 uker på jobb og 4 uker hjemme.
Ble en masse tull med samvær , der han ikke dukket opp, ikke kunne ha barnet og deltok ikke. Hadde barnet mellom 2-7 dager i mnd. 

Fikk advokat på saken siden han nektet gi fra seg delt bosted , og fant selv ut at han ikke skal ha barnet mer enn 5 dager i mnd, inkl ferie/jul osv. 

Hvis jeg ikke går med på delt bosted igjen så er det dette samværet han skal fortsette med. 
Jeg jobber turnus og kjenner det kunne vært greit at han hadde henne mer. For barnet sitt del ikke minst. 
Men er lite intr i å ha delt bosted med en som kanskje har barnet maks 25-30%. 

Noen som egentlig skjønner tankegangen i dette ? Til folk rundt forteller han at jeg nekter samvær. Men det er stikk motsatt. 

Er så sårt for min datter som er såpass stor at hun skjønner mer og mer.  

Noen som har vært i samme situasjon ? Har dere gitt etter ? 

Anonymkode: e7d4b...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at du har overgangsstønad og vil miste denne? Derfor du ikke vil ha delt bosted? 

Anonymkode: 33ec9...f86

Skrevet

Nei jeg har ingen overgangsstønad . Har 1200 kr i bidrag. Er ikke ute etter penger , vil han skal ha barnet sitt mer 😊Men er heller ikke intr i å ha delt bosted når han nærmest ikke har barnet sitt heller. 

Skrevet
Akkurat nå, casandra1980 skrev:

Nei jeg har ingen overgangsstønad . Har 1200 kr i bidrag. Er ikke ute etter penger , vil han skal ha barnet sitt mer 😊Men er heller ikke intr i å ha delt bosted når han nærmest ikke har barnet sitt heller. 

Skjønner deg godt. Men samtidig må man velge kampene sine for å ikke skape mer konflikter for barnet skyld. Er det så farlig om det ikke står på papiret at barnet har delt bosted? Det er jo praksisen som teller. Noen kameler må man dessverre svelge for å holde konfliktnivået nede. 

Snakker av erfaring. 

Anonymkode: e846c...6c7

Skrevet

Delt bosted og samvær har ikje nødvendigvis noe med hverandre å gjøre. Men handler om hvem som Jan ra hvilke avgjørelser for barnet. At far ønsker dette er i så måte ikke så rart. 

Anonymkode: 80fbd...dca

Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på delt bosted når det ikke er sånn i praksis. Du er ikke lenger registrert som enslig forsørger, noe som bl.a. vises på skatteseddelen og barnet får ikke det samværet det skal ha. 

Anonymkode: 325d0...4d9

Skrevet

Dere har jo ikke delt bosted i praksis. Da kan han vel neppe argumentere for å ha det på papiret. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Delt bosted og samvær har ikje nødvendigvis noe med hverandre å gjøre. Men handler om hvem som Jan ra hvilke avgjørelser for barnet. At far ønsker dette er i så måte ikke så rart. 

Anonymkode: 80fbd...dca

Delt bosted er ikke det samme som foreldreansvar.

Skrevet

Har du dokumentert dette du beskriver, hi? Sånn at du kan bevise det. Jeg tenker at det er slike ting som er viktig å skrive opp, hver gang, og ta vare på sånn at du har bevis. For eksempel i denne situasjonen. Ta vare på alle sms der han avlyser samvær. Hvis han ringer, noter ned hva han sier og ta vare på det. Lag deg en slags dagbok der alt står. Hvis han bare lar være å dukke opp, skriv det og spar på det. Dropp alle adjektiver og negative karakteristikker av ham, hold det saklig. 

Ikke skriv: "Den hæl.... drittsekken droppet samværet IGJEN!" Skriv heller: "Arne-Ronny ringte kl 15.45 og sa at han ikke ville hente Kari i dag likevel. Han sa at han ikke hadde tid til samvær denne helgen." 

Skrevet
32 minutter siden, Superdolly skrev:

Har du dokumentert dette du beskriver, hi? Sånn at du kan bevise det. Jeg tenker at det er slike ting som er viktig å skrive opp, hver gang, og ta vare på sånn at du har bevis. For eksempel i denne situasjonen. Ta vare på alle sms der han avlyser samvær. Hvis han ringer, noter ned hva han sier og ta vare på det. Lag deg en slags dagbok der alt står. Hvis han bare lar være å dukke opp, skriv det og spar på det. Dropp alle adjektiver og negative karakteristikker av ham, hold det saklig. 

Ikke skriv: "Den hæl.... drittsekken droppet samværet IGJEN!" Skriv heller: "Arne-Ronny ringte kl 15.45 og sa at han ikke ville hente Kari i dag likevel. Han sa at han ikke hadde tid til samvær denne helgen." 

Arne-Ronny? 😂😂😂

Anonymkode: 1d2bb...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...