Gå til innhold

Omringet av flyvende stankelbein


Kira

Anbefalte innlegg

I dag tidlig fant vi minst 40 stykker på veggen og vinduene på den ene siden av huset. Regner med at det er like ille på de andre sidene. Den siste uken har vi våknet opp til hundrevis av bein og vinger på terrassen. Fuglene har tydeligvis fest hver natt 🙈 Det er såpass ille at vi nesten ikke kan lufte uten å få huset fullt. Ifølge den ene naboen er det like ille hos dem.

Er det noen av dere som har opplevd lignende? Og som vet hvorfor det plutselig kommer hundrevis akkurat nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Kira skrev:

I dag tidlig fant vi minst 40 stykker på veggen og vinduene på den ene siden av huset. Regner med at det er like ille på de andre sidene. Den siste uken har vi våknet opp til hundrevis av bein og vinger på terrassen. Fuglene har tydeligvis fest hver natt 🙈 Det er såpass ille at vi nesten ikke kan lufte uten å få huset fullt. Ifølge den ene naboen er det like ille hos dem.

Er det noen av dere som har opplevd lignende? Og som vet hvorfor det plutselig kommer hundrevis akkurat nå? 

Endetiden? 😂😂😂

Guds straffedom over hedningene? 😂😂

Invasjon fra verdensrommet, MIB-style?😂

De finnes bare i hodet ditt? 😂😂😂

Mulighetene er legio!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sug lut skrev:

Endetiden? 😂😂😂

Guds straffedom over hedningene? 😂😂

Invasjon fra verdensrommet, MIB-style?😂

De finnes bare i hodet ditt? 😂😂😂

Mulighetene er legio!

 

😂😂😂 Kanskje jeg faktisk sover enda, og alt dette er et mareritt? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hele verden rammet av pest (les: pandemi)
*Verden brenner (les: Australia brant tidligere i år)

*krig (les: trump) 

*invasjon av insekter (les: stankelbein hos hi)

Dommedag nærmer seg 😱😱😱

Anonymkode: a9ac5...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*Hele verden rammet av pest (les: pandemi)
*Verden brenner (les: Australia brant tidligere i år)

*krig (les: trump) 

*invasjon av insekter (les: stankelbein hos hi)

Dommedag nærmer seg 😱😱😱

Anonymkode: a9ac5...c05

Dette lover ikke godt for 2021 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er ikke saksedyrinvasjonen hos oss så ille lenger. Flygende stankelbein er eeekle *grøss*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Plutselig er ikke saksedyrinvasjonen hos oss så ille lenger. Flygende stankelbein er eeekle *grøss*.

Uææ! Saksedyr er ti ganger verre enn alt! *grøsse mer enn deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det invasjon av mygg i år. Aldri sett så mye stankelbein heller. Derimot har jeg nesten ikke sett ei flue, og de pleier det å være mange av. Ikke har vi hatt bananfluer på kjøkkenet veller. Kanskje myggslekta fortrengt fluene 😯 
 

Anonymkode: 0ad43...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Himmel og hav skrev:

Plutselig er ikke saksedyrinvasjonen hos oss så ille lenger. Flygende stankelbein er eeekle *grøss*.

Vi har også en hel hær med saksedyr. 😳 

Anonymkode: 09b6b...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Uææ! Saksedyr er ti ganger verre enn alt! *grøsse mer enn deg*

Enig, saksedyr er ekle, men de kommer ihvertfall ikke deisende mot deg som en Twin Otter i stormkast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at saksedyr gjør innbrudd i ditt hjem er at det er fuktig i hjemmet ditt (den trives i fuktige miljøer). Jo tørrere det er i kjelleren, på badet, andre rom/steder, jo mindre hyggelig er det for saksedyret og andre insekter å være der.

Insekter tiltrekkes for øvrig av lys, utelys, lys fra vinduene, og saksedyr livnærer seg på andre insekter. Så jo flere insekter som kommer, jo større sjanse for at saksedyr bryter seg inn i kjelleren og andre steder.

 

 

Anonymkode: 2be6f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Enig, saksedyr er ekle, men de kommer ihvertfall ikke deisende mot deg som en Twin Otter i stormkast. 

Må si meg enig med Superdolly, saksedyr/klipedyr er uendelig mye eklere enn flyvende stankelbein.

I sin langbeinte, flyvende, tilsynelatende klossethet er jo de flyvende stankelbeina egentlig ganske sjarmerende og søte. Nesten som om de ikke har noen bekymringer, bare svirrer lett beruset rundt, og når de nesten treffer deg så er det "oooops, der var du ja, beklager, litt på en snurr her, problemer med styrestikka, nå går det bedre... hei! hvor kom den planta plutselig fra?? Phu, her kan jeg ta meg en pause, slitsom å flyvesvirre rundt, skal jeg side. Hææ? Håret ditt, sier du? Vent litt, slapp av, må bare stokke bein og vinger riktig - prøv å stokke så mange og så lange bein selv, du, så ser du hvor lett det er - så kommer jeg meg snart unna. For å være helt ærlig er jeg egentlig ikke interessert i å være intim med deg heller, jeg ville bare ikke være uhøflig og si det, men der sa jeg det visst likevel. Ikke ta det personlig, jeg liker deg sånn ellers, bare hold deg litt lenger unna meg."

Anonymkode: 10999...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skjeggkre. Tenker det får både dere med stankelbein og saksedyr til å føle dere hakket bedre. 😉

Anonymkode: a8b75...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må si meg enig med Superdolly, saksedyr/klipedyr er uendelig mye eklere enn flyvende stankelbein.

I sin langbeinte, flyvende, tilsynelatende klossethet er jo de flyvende stankelbeina egentlig ganske sjarmerende og søte. Nesten som om de ikke har noen bekymringer, bare svirrer lett beruset rundt, og når de nesten treffer deg så er det "oooops, der var du ja, beklager, litt på en snurr her, problemer med styrestikka, nå går det bedre... hei! hvor kom den planta plutselig fra?? Phu, her kan jeg ta meg en pause, slitsom å flyvesvirre rundt, skal jeg side. Hææ? Håret ditt, sier du? Vent litt, slapp av, må bare stokke bein og vinger riktig - prøv å stokke så mange og så lange bein selv, du, så ser du hvor lett det er - så kommer jeg meg snart unna. For å være helt ærlig er jeg egentlig ikke interessert i å være intim med deg heller, jeg ville bare ikke være uhøflig og si det, men der sa jeg det visst likevel. Ikke ta det personlig, jeg liker deg sånn ellers, bare hold deg litt lenger unna meg."

Anonymkode: 10999...8d6

Nå lo jeg høyt 😂 For en sjarmerende beskrivelse av et insekt jeg egentlig ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har skjeggkre. Tenker det får både dere med stankelbein og saksedyr til å føle dere hakket bedre. 😉

Anonymkode: a8b75...908

Huff, det er ikke noe alright 🙈 All sympati sendes din vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må si meg enig med Superdolly, saksedyr/klipedyr er uendelig mye eklere enn flyvende stankelbein.

I sin langbeinte, flyvende, tilsynelatende klossethet er jo de flyvende stankelbeina egentlig ganske sjarmerende og søte. Nesten som om de ikke har noen bekymringer, bare svirrer lett beruset rundt, og når de nesten treffer deg så er det "oooops, der var du ja, beklager, litt på en snurr her, problemer med styrestikka, nå går det bedre... hei! hvor kom den planta plutselig fra?? Phu, her kan jeg ta meg en pause, slitsom å flyvesvirre rundt, skal jeg side. Hææ? Håret ditt, sier du? Vent litt, slapp av, må bare stokke bein og vinger riktig - prøv å stokke så mange og så lange bein selv, du, så ser du hvor lett det er - så kommer jeg meg snart unna. For å være helt ærlig er jeg egentlig ikke interessert i å være intim med deg heller, jeg ville bare ikke være uhøflig og si det, men der sa jeg det visst likevel. Ikke ta det personlig, jeg liker deg sånn ellers, bare hold deg litt lenger unna meg."

Anonymkode: 10999...8d6

Når du sier det sånn 😂. Liker dem fortsatt ikke, men kommer til å tenke på dette neste gang jeg ser en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må si meg enig med Superdolly, saksedyr/klipedyr er uendelig mye eklere enn flyvende stankelbein.

I sin langbeinte, flyvende, tilsynelatende klossethet er jo de flyvende stankelbeina egentlig ganske sjarmerende og søte. Nesten som om de ikke har noen bekymringer, bare svirrer lett beruset rundt, og når de nesten treffer deg så er det "oooops, der var du ja, beklager, litt på en snurr her, problemer med styrestikka, nå går det bedre... hei! hvor kom den planta plutselig fra?? Phu, her kan jeg ta meg en pause, slitsom å flyvesvirre rundt, skal jeg side. Hææ? Håret ditt, sier du? Vent litt, slapp av, må bare stokke bein og vinger riktig - prøv å stokke så mange og så lange bein selv, du, så ser du hvor lett det er - så kommer jeg meg snart unna. For å være helt ærlig er jeg egentlig ikke interessert i å være intim med deg heller, jeg ville bare ikke være uhøflig og si det, men der sa jeg det visst likevel. Ikke ta det personlig, jeg liker deg sånn ellers, bare hold deg litt lenger unna meg."

Anonymkode: 10999...8d6

Helt nydelig beskrivelse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at saksedyr gjør innbrudd i ditt hjem er at det er fuktig i hjemmet ditt (den trives i fuktige miljøer). Jo tørrere det er i kjelleren, på badet, andre rom/steder, jo mindre hyggelig er det for saksedyret og andre insekter å være der.

Insekter tiltrekkes for øvrig av lys, utelys, lys fra vinduene, og saksedyr livnærer seg på andre insekter. Så jo flere insekter som kommer, jo større sjanse for at saksedyr bryter seg inn i kjelleren og andre steder.

Anonymkode: 2be6f...332

Har dem heldigvis bare ute, men det er jo 14 under hver blomsterkrukke. Ekle kryp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kira skrev:

Nå lo jeg høyt 😂 For en sjarmerende beskrivelse av et insekt jeg egentlig ikke liker. 

 

36 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Når du sier det sånn 😂. Liker dem fortsatt ikke, men kommer til å tenke på dette neste gang jeg ser en. 

 

34 minutter siden, sug lut skrev:

Helt nydelig beskrivelse 😍

De er sjarmerende, søte og på et vis litt hjelpesløse i sin tilsynelatende halvpussede og forvirrede tilstand.

Jeg snakker med dem hver gang de kommer inn, og forteller dem at hvis de nå lar meg fange dem, så skal jeg slippe dem uskadet og hele ut igjen. Noen av dem synes jeg blir litt vel innpåsliten, men vi kommer som regel til enighet. Jeg forsøker å lokke de mest surrete med at jeg vet det er en helt vanvittig lekker make som sitter ved utlampa og venter på dem. Funker 9 av 10 ganger ;)

Klumsete og elegante på en gang, og likevel helt tilpass i eget skinn ;) Jeg tenker at alle langfotakongler - se som har like lange bein, men ingen vinger - alltid er misunnelige på fetteren/kusina som er lettere og kan fly ;)

Når det gjelder saksedyr sliter jeg, det innrømmer jeg. Har kommet dit at jeg tenker at stakkaren ikke kan for at han ser ut som han gjør og at jeg egentlig ikke bør holde utseendet mot ham ;) Og da greier jeg (stolt av meg selv etter å før friket ut av dem) å hjelpe dem ut også. Skal innrømme at de kastes litt lenger enn nødvendig unna huset (og med dårlig samvittighet har jeg sprunget etter for å se om de overlever kastet og fallet ;) ).

Man får ikke flere gleder enn man lager seg selv ;)

Anonymkode: 10999...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...