Gå til innhold

Hvordan/hva gjorde dere i deres konfirmasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen leker og ingen aktiviteter. 

Folk pratet sammen og leker og aktiviteter ville bare brutt opp den gode stemningen. 

Anonymkode: bedbd...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde svært stor aldersforskjell (7 - 82) og for at ikke de minste skulle sitte med ipad/spille så hadde vi forskjellige leker.

Vi var ca 30 stk til sammen og delte inn i 5 lag. 

Etter middag og litt så hadde vi Kahoot, Quiz og en løype som alle skulle gjennom. 
 

Kahoot ble laget av hun som ble konfirmert.
Jeg lagde Quiz (som ikke var like enkel for de voksne men som ungene syns var flaut enkelt (det var spørsmål om Lego Ninjago/Superhelter - dette var gutter på 7 år), Sport, Samfunn, Geografi er typiske spørsmål.
 

I løypa så hadde vi: Vis 10 - 15 ting i 30sek og fjern 3 av de. Vi skulle kaste bordtennis baller først i gulvet/bordet og så oppi en vanlig bøtte (dette var faktisk ganske vanskelig). Vi hadde pilkast (f.eks. alle må kaste og så legger man sammen summen). Det var gjemt ting i naturen - hvor mange ting klarer hvert lag å finne.

Andre aktiviteter kan være rebusløp rundt huset dere har konfirmasjonen etc. Så hadde vi tradisjonelt med sanger. Det ble veldig fint. Vi var i kirken fra 13-14 og festen starten kl 15. Vi stoppet kl 23 og rydda. Da var egentlig ikke gjestene særlig klar for det! De kunne holdt på lenger. Nå fikk vi tak i et svært bra lokale også og som gjorde dagen vellykket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting leker eller aktiviteter her heller. 

Mellom middag og kaker ble det vist frem bilder og filmer av konfirmanten på storskjerm.  Der surret og gikk, så kunne de som ønsket se på det. 

Ellers hadde jeg laget til et minne bord, med masse minner fra oppveksten til sønnen vår. Mange syntes det var koselig å se på. 

Ellers gikk det mest i skravling blandt gjestene. 

Anonymkode: 0dcc0...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd aktiviteter i konfirmasjon. Konfirmasjon er jo en fest som kommer etter at ungdommen har deltatt i kursing i hvordan håndtere voksenlivet. I kirkelig sammenheng er det jo en bekreftelse på dåpsløftet, det er ungdommen selv som velger om de vil bekrefte dette løftet som «voksen» eller om de vil konfirmeres humanetisk men begge er altså en voksen handling, selvom de ikke er riktig voksne ennå. Da synes jeg det er på sin plass med en voksen fest også. Selvsagt kan man ha quiz eller lignende aktiviteter om man liker det, men noen voldsomme aktiviteter er rart. Personlig synes jeg fester med annet enn taler er slitsomt og kjedelig. Quiz er gjerne tidkrevende og jeg liker fester der man kan slappe av og hygge seg sammen med god mat og drikke. 

Anonymkode: 29fd2...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konfirmasjon er en høytidelig, men koselig dag, der familie og venner samles. Har aldri opplevd dødtid i sånne sammenhenger. Folk prater i grupper når de ankommer middag, så blir det middag med noen taler/ evnt sanger til konfirmanten. Ikke mange taler, og absolutt ikke lange taler. Mens det ordnes til kaffeservering, snakkes det, man ser på gavene, vi har laget fotomontasjer av konfirmantene som og blir samlingspunkt og gjenstand for mye prat og latter. Er det mange barn, kan man lage et bord med brettspill, tegnesaker osv. 

En sånn dag sklir lett, så lenge man har kontroll på mat og drikke.

Anonymkode: 08e25...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart ha konfirmasjon, og tenker at vi skal ha en quiz. 

Kleine selskapsleker skal vi i alle fall ikke ha. La folk få mulighet til å prate sammen! 

Anonymkode: 6dde4...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen styrte aktiviteter og leker her. Gjestene er slekt og nære venner, de klarer fint å snakke sammen. Vi har hatt taler (korte) og sanger under middagen. Jeg har lagt fram fotoalbum fra konfirmantens oppvekst, som gjestene kan se i eller la være. Mat, kaffe og kaker holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget fotovideo, altså en video som viser ulike bilder i noen sekunder hver før neste bilde. Noen få, veldig korte filmsnutter innimellom. Denne viste vi før talen. Da sørger vi for at alle gjestene var med på minst ett av bildene, altså ikke alle samtidig, men på hver sine. Konfirmanten som 3-åring på fanget til oldemor, som 5-åring som fisket med kusine og tante osv. Og litt morsomme bilder. Ene lille filmsnutten var av konfirmanten som 6-åring sammen med to søsken og fem jevnaldrende søskenbarn mens de lekte rockeband, det var veldig gøy for søskenbarna også å se, merket de lo godt.

Anonymkode: 1871d...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanten er ikke noe glad i voldsomt oppstyr. Og hun er allergisk mot pinlige klissete taler og bilder av henne som surrer og går. Men det blir en liten tale fra meg og en fra bestefaren. Og vi er en familie med mange musikere, så det blir en sang som er skrevet til henne og fremført av familemedlemmer på gitar, bass, piano og trekkspill. Det blir fint tror jeg. Ellers er det mat og myyyye kaker og vi skal bare være sammen og hygge oss. Leker i komfirmasjon har jeg aldri vært bort i før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Anonym bruker said:

Tips til aktivitet/planlegging/leker ?

Anonymkode: 6d839...26c

her sitter vi og prater og koser oss sammen, ingen leker eller aktiviter

Anonymkode: 07d9e...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste konfirmasjonene jeg har vært i har vi hatt kahoot, det er veldig gøy! Er nok tid til prat og hygge likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...