Gå til innhold

Noen som testet positivt for korona, men aldri fikk symptomer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/i/na3PwQ/36-hurtigruten-ansatte-bekreftet-smittet
 

Ser på smitten ombord på Hurtigruten, at 31 av 33 som testet positivt, ikke hadde symptomer.

Er det slik at flertallet ikke utvikle symptomer? Da må en jo isåfall gå effektivt til verks, og teste hele den norske befolkningen. Ellers vil jo smitten spre seg som ild i tørt gress?!

Dere som har testet positivt, hadde dere symptomer?

Anonymkode: b2b3d...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette stemmer ikke. Det er jo snakk om at de ikke har MELDT om symptomer. Det er jo hovedsaklig filippinske sjøfolk som hverken snakker norsk eller engelsk. En STOR sikkerhetsrisiko.. 

Anonymkode: 1602c...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke. Det er jo snakk om at de ikke har MELDT om symptomer. Det er jo hovedsaklig filippinske sjøfolk som hverken snakker norsk eller engelsk. En STOR sikkerhetsrisiko.. 

Anonymkode: 1602c...2bf

Stemmer ikke? I reportasjen står det vitterlig at 31 av de som har testet positivt har ingen symptomer så langt. Hvor har du det fra at de har symptomer men unnlatt å melde inn? 

Anonymkode: e9c36...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo rapportert fra Italia at 70% av de som er smittet ikke får symptomer, så dette viruset sprer nok mer om seg enn rapportert. 

Anonymkode: 2031f...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for litt siden var det var mange som ble smittet i en barnehage som jeg kjenner til, tror det var 20 som testet positivt men ingen av dem var syke å nesten ingen hadde symptomer. 

Anonymkode: 3eb2e...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp derfor er et galskap det vi driver med. Raserer økonomi, arbeidsplasser går dukken, livene til folk blir satt på vent. Og så merker ikke folk flest at de har dette en gang.. Vi er blitt så livredde for at noen skal dø at vi setter himmel og jord i bevegelse. Syns det er helt surrealistisk. 

Anonymkode: 22e92...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor er et galskap det vi driver med. Raserer økonomi, arbeidsplasser går dukken, livene til folk blir satt på vent. Og så merker ikke folk flest at de har dette en gang.. Vi er blitt så livredde for at noen skal dø at vi setter himmel og jord i bevegelse. Syns det er helt surrealistisk. 

Anonymkode: 22e92...119

Som du sier; det er helt surrealistisk. Folk har fått innprentet «pandemi» og tror den nye svartedauden har kommet. 
 

Jeg hadde korona i mars: sov litt mer enn vanlig og hostet i tre dager. Var mindre syk enn ved en helt vanlig forkjølelse. Og det samme beskriver de jeg kjenner som har fått bekreftet at de har hatt det. Men så er det alle de som tror de har hatt det.. og de sliter med pusten etter mange måneder og er redusert på alle mulige måter. Merkelig nok er dette de samme folka som det feiler alle mulige andre ting også..
 

Anonymkode: 71f1f...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som du sier; det er helt surrealistisk. Folk har fått innprentet «pandemi» og tror den nye svartedauden har kommet. 
 

Jeg hadde korona i mars: sov litt mer enn vanlig og hostet i tre dager. Var mindre syk enn ved en helt vanlig forkjølelse. Og det samme beskriver de jeg kjenner som har fått bekreftet at de har hatt det. Men så er det alle de som tror de har hatt det.. og de sliter med pusten etter mange måneder og er redusert på alle mulige måter. Merkelig nok er dette de samme folka som det feiler alle mulige andre ting også..
 

Anonymkode: 71f1f...c2f

Og jeg har en venninne midt i 30 årene som er sunn, slank, sprek og har omtrent aldri brukt en eneste egenmelding da hun omtrent aldri er syk. Hun fikk korona i mars, den første uken føltes det som influensa før hun på minuttet ble kjempe dårlig, hentet i ambulanse og lagt på respirator i 3 uker, holdt på å dø flere ganger. Etter 9 uker ble hun friskmeldt etter to negative korona prøver. Hun sliter med ettervirkninger nå, hvor lenge det varer vet legen ikke. 
Også har du naboene min, ektepar i 50 årene. Sunn og slank de også, aktive tur mennesker og sprekere enn de fleste 20 åringer. Begge ble alvorlig syk og ble innlagt. Konen er redusert til det ugjenkjennelige, hun sliter også med ettervirkninger. 
 

Korona er ikke noe å spøke med. Når en haug med land stenger ned landene sine så gjør de det ikke for gøy! Dere så jo bare hvordan det var i Italia..

Anonymkode: 6121b...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor er et galskap det vi driver med. Raserer økonomi, arbeidsplasser går dukken, livene til folk blir satt på vent. Og så merker ikke folk flest at de har dette en gang.. Vi er blitt så livredde for at noen skal dø at vi setter himmel og jord i bevegelse. Syns det er helt surrealistisk. 

Anonymkode: 22e92...119

Så hjertens enig med deg. 

Anonymkode: bff26...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En familie jeg kjenner hadde det tidlig i pandemien. De beskrev det som en mild influensa. Barna merket ingenting. 

Anonymkode: bff26...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke. Det er jo snakk om at de ikke har MELDT om symptomer. Det er jo hovedsaklig filippinske sjøfolk som hverken snakker norsk eller engelsk. En STOR sikkerhetsrisiko.. 

Anonymkode: 1602c...2bf

De fleste filippinske snakker godt engelsk. Så det har jeg vanskelig for å tro. 

Anonymkode: da9d6...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen; mann i 40-årene, den sprekeste jeg kjenner, trener ungdommen både på ski og på sykkel. Løper maraton, sykler terreng i Norgescup, går Birken...... innlagt med pustehjelp, klarer fortsatt ikke å gå opp 4 etg uten pauser....0

Anonymkode: e7e96...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke. Det er jo snakk om at de ikke har MELDT om symptomer. Det er jo hovedsaklig filippinske sjøfolk som hverken snakker norsk eller engelsk. En STOR sikkerhetsrisiko.. 

Anonymkode: 1602c...2bf

De er jo i karantene/isolasjon nå? Da ser de vel om de har symptomer eller ikke?

Anonymkode: ec0cf...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor er et galskap det vi driver med. Raserer økonomi, arbeidsplasser går dukken, livene til folk blir satt på vent. Og så merker ikke folk flest at de har dette en gang.. Vi er blitt så livredde for at noen skal dø at vi setter himmel og jord i bevegelse. Syns det er helt surrealistisk. 

Anonymkode: 22e92...119

Men det er jo litt kjipt at det ikke berre hadde vore folk med korona som døyr om ein ikkje gjer noko, fordi helsevesenet er overbelasta. 

Veldig forundra over at folk framleis seier det berre er ei mild forkjøling. Du kan jo ta deg ein tur til USA og sjå kor fint dei har det der. 

Anonymkode: 6fab3...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg har en venninne midt i 30 årene som er sunn, slank, sprek og har omtrent aldri brukt en eneste egenmelding da hun omtrent aldri er syk. Hun fikk korona i mars, den første uken føltes det som influensa før hun på minuttet ble kjempe dårlig, hentet i ambulanse og lagt på respirator i 3 uker, holdt på å dø flere ganger. Etter 9 uker ble hun friskmeldt etter to negative korona prøver. Hun sliter med ettervirkninger nå, hvor lenge det varer vet legen ikke. 
Også har du naboene min, ektepar i 50 årene. Sunn og slank de også, aktive tur mennesker og sprekere enn de fleste 20 åringer. Begge ble alvorlig syk og ble innlagt. Konen er redusert til det ugjenkjennelige, hun sliter også med ettervirkninger. 
 

Korona er ikke noe å spøke med. Når en haug med land stenger ned landene sine så gjør de det ikke for gøy! Dere så jo bare hvordan det var i Italia..

Anonymkode: 6121b...00e

Hmmm dette kan jo stemme overens med det de skrev i avisene en tid tilbake. At folk som ofte har hatt forkjølelser/hatt influensa før, er bedre rustet mot covid 19. Immunforsvaret er mer trent. De som alltid har vært friske/raske har kanskje ikke like godt immunforsvar? 
 

Når jeg leste dette ble jeg engstelig for min mor som aldri har vært sykemeldt eller hatt influensa på sine 50 år. Sprek og trener mye.... men hjelper lite hvis ikke immunsystemet er godt rustet...Jeg der i mot har vært forkjøla 3 ganger så langt i år(ikke covid , er testet) Og blir forkjøla 1-4 ganger hvert år..🙄

uansett for tidlig å si, men interresant det du skriver der og det jeg leste i avisene for en tid tilbake.

Anonymkode: afd50...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg har en venninne midt i 30 årene som er sunn, slank, sprek og har omtrent aldri brukt en eneste egenmelding da hun omtrent aldri er syk. Hun fikk korona i mars, den første uken føltes det som influensa før hun på minuttet ble kjempe dårlig, hentet i ambulanse og lagt på respirator i 3 uker, holdt på å dø flere ganger. Etter 9 uker ble hun friskmeldt etter to negative korona prøver. Hun sliter med ettervirkninger nå, hvor lenge det varer vet legen ikke. 
Også har du naboene min, ektepar i 50 årene. Sunn og slank de også, aktive tur mennesker og sprekere enn de fleste 20 åringer. Begge ble alvorlig syk og ble innlagt. Konen er redusert til det ugjenkjennelige, hun sliter også med ettervirkninger. 
 

Korona er ikke noe å spøke med. Når en haug med land stenger ned landene sine så gjør de det ikke for gøy! Dere så jo bare hvordan det var i Italia..

Anonymkode: 6121b...00e

Og opp til flere jeg kjenner som er godt trente og aktive, har fått hjertestans på birken, illebefinnende på sjøen, eller dødd på sykkeltur i skogen (jeg kjenner faktisk tre, unge, spreke menn som har gjort akkurat dette). Noen skal dø, noen må dø, det er slik naturen er. Jeg skjønner at det er brutalt, men vi ofrer nå en hel generasjons økonomi for at ingen skal dø. 

Anonymkode: 22e92...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var positiv med kun hodepine. Ble testet pga kontakt med en smittet. Synes det er skummelt å tenke på at symptomer er så vage hos enkelte som hos meg. Ingen andre hos oss ble smittet. Jeg isolerte meg for det meste i kjelleren. Hadde på munnbind når jeg var med familien og ungene skjønte at nærkontakt med meg ikke gikk. 

Anonymkode: cf61b...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og nettopp derfor er et galskap det vi driver med. Raserer økonomi, arbeidsplasser går dukken, livene til folk blir satt på vent. Og så merker ikke folk flest at de har dette en gang.. Vi er blitt så livredde for at noen skal dø at vi setter himmel og jord i bevegelse. Syns det er helt surrealistisk. 

Anonymkode: 22e92...119

Desto viktigere er det jo å teste og å forhindre smitte! Nettopp fordi noen ikke får symptomer. Fordi dette er er farlig og dødelig virus som tar livet av MANGE! Vi kan ikke bare satse på at det «går over», eller tenke at «siden jeg ikke blir syk selv, er det ikke så nøye»

Dette viruset dreper! Det må du da ha fått med deg? 

Anonymkode: 94dda...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desto viktigere er det jo å teste og å forhindre smitte! Nettopp fordi noen ikke får symptomer. Fordi dette er er farlig og dødelig virus som tar livet av MANGE! Vi kan ikke bare satse på at det «går over», eller tenke at «siden jeg ikke blir syk selv, er det ikke så nøye»

Dette viruset dreper! Det må du da ha fått med deg? 

Anonymkode: 94dda...137

Poenget mitt er at det er så mye annet som dreper også! Og det virker som målet i verden er blitt at ingen skal dø. Det syns jeg er en unaturlig holdning til livet og døden. 

Anonymkode: 22e92...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desto viktigere er det jo å teste og å forhindre smitte! Nettopp fordi noen ikke får symptomer. Fordi dette er er farlig og dødelig virus som tar livet av MANGE! Vi kan ikke bare satse på at det «går over», eller tenke at «siden jeg ikke blir syk selv, er det ikke så nøye»

Dette viruset dreper! Det må du da ha fått med deg? 

Anonymkode: 94dda...137

Burde ikke hele Norges befolkning blitt systematisk testet da?

Kjenner jeg blir litt stresset her jeg sitter. Burde jeg vært testet selv? Har ikke symptomer, men hva om?

Anonymkode: b2b3d...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at det er så mye annet som dreper også! Og det virker som målet i verden er blitt at ingen skal dø. Det syns jeg er en unaturlig holdning til livet og døden. 

Anonymkode: 22e92...119

Og eg syns det er den aller mest naturlege haldninga til livet å ville unngå døden. 

Anonymkode: 6fab3...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt er at det er så mye annet som dreper også! Og det virker som målet i verden er blitt at ingen skal dø. Det syns jeg er en unaturlig holdning til livet og døden. 

Anonymkode: 22e92...119

Det er mye annet som dreper og, sannelig godt at vi ikke vet hva morgendagen bringer. 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å se for seg at man kan bli skikkelig dårlig av dette her, og ihvertfall at man selv kan dø av det. Jeg selv har vært skikkelig kynisk pga sykdommen jeg har. Fra å være pissredd til å tenke at det liksom er helt greit å dø i en alder av 46. Men hvis jeg tenker meg om, vil jeg ikke dø fordi noen driter i å holde avstand, vaske hender eller bare måååå utenlands og ta med mer smitte hjem. Jeg vil heller ikke dø av kreften jeg har. Jeg vil leve. Kan du tenke deg hvor mange som faktisk er i risikogruppa? Som er unger, ungdom, voksne med barn som vil ha mamma eller pappa i livet sitt noen år til. Eldre mennesker som vil dø uten masker men med sine pårørende rundt seg. Skjønner du ikke det? 

Endret av Blop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og eg syns det er den aller mest naturlege haldninga til livet å ville unngå døden. 

Anonymkode: 6fab3...188

Joda, ikke uenig i det forsåvidt. Vi gjør jo alle det på et eller annet nivå. Men mår ble det sånn at ingen skal dø? Når ble det en tragedie at folk over 80 dør av et virus? 

Anonymkode: 22e92...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke. Det er jo snakk om at de ikke har MELDT om symptomer. Det er jo hovedsaklig filippinske sjøfolk som hverken snakker norsk eller engelsk. En STOR sikkerhetsrisiko.. 

Anonymkode: 1602c...2bf

Underbetalte stuepiker og crew som er satt rett i jobb uten karantene, er det vel snakk om her?

Sosial dumping og spekulativ strategi av Hurtigruten i tilfelle.

Anonymkode: 54211...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, ikke uenig i det forsåvidt. Vi gjør jo alle det på et eller annet nivå. Men mår ble det sånn at ingen skal dø? Når ble det en tragedie at folk over 80 dør av et virus? 

Anonymkode: 22e92...119

1. Når de hadde hatt flere gode år igjen å leve dersom de ikke hadde fått viruset

2. Når de må dø med store smerter og stor redsel, alene uten sine nærmeste rundt seg

Anonymkode: 54211...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...