Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #1 Skrevet 1. august 2020 Jeg har nylig flydd to ganger tur-retur, én gang innenlands og én til Danmark (til gravferd). Så må dere gjerne mene det dere vil med om det. Men, på disse reisene har jeg blitt litt fascinert over dette med munnbind. Spesielt i Danmark der det er påbudt å ha det på seg også på flyplassen, ikke bare på flyet. Utrolig mange har det på, og så dytter de det ned under haken mens de venter på å boarde flyet. Eller de lar være å dekke nesen, bare munnen. Mange driver og hipser og flytter rundt på det osv. Altså, hallo? Det står klare og tydelige instruksjoner på når man kjøper munnbindet. Ta på med rene hender. Ikke ta på munnbindet når det er på. Bytt heller enn å flytte på det. Rart at det skal være så vanskelig 🤷♀️ Anonymkode: 52069...3ae
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #2 Skrevet 1. august 2020 Ja, har nettopp flydd hjem til mine foreldre i nord-Norge og har sett det samme. Alle barna jeg har sett har uten unntak vært kjempeflinke, mens en masse voksne folk nevler og styrer og flytter rundt på det munnbindet, klager til flypersonalet om at de må ga det på, har det ikke over nesen og gjør stort sett det meste feil med de munnbindene. Anonymkode: c5762...9d3
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #3 Skrevet 1. august 2020 Var på sykehuset hvor en sykepleier gjorde det. Skulle prate i telefonen og dro munnbindet under haken. 🤷🏼♀️ Kanskje ikke så rart at studier viser sprikende effekt av munnbind? Anonymkode: 1e16f...5d9
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #4 Skrevet 1. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var på sykehuset hvor en sykepleier gjorde det. Skulle prate i telefonen og dro munnbindet under haken. 🤷🏼♀️ Kanskje ikke så rart at studier viser sprikende effekt av munnbind? Anonymkode: 1e16f...5d9 Nei, det kan du si. Jeg synes jo selv at munnbind er forferdelig ubehagelig å ha på seg og har fått en helt ny respekt for alle yrker hvor dette er påkrevd å bruke daglig. Likevel er det jo en grunn til at man skal ha dem på, og da er det faktisk ikke så veldig vanskelig å bruke det riktig. Det tok meg under 30 sekunder å lese instruksjonen, liksom. HI Anonymkode: 52069...3ae
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #5 Skrevet 1. august 2020 Nettopp derfor vil munnbind gjøre mer skade enn nytte. Håper virkelig ikke vi blir tvunget til å bruke det i det offentlige slik som i mange andre land. Anonymkode: da4e8...acf
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #6 Skrevet 1. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nettopp derfor vil munnbind gjøre mer skade enn nytte. Håper virkelig ikke vi blir tvunget til å bruke det i det offentlige slik som i mange andre land. Anonymkode: da4e8...acf ... Eller så kan FHI ta initiativ og informere offentligheten om riktig måte å bruke munnbind på. Vi kan også selv ta initiativ og informere venner og familie. Dessuten øker ikke sjansen for å få COVID-19 hvis du bruker munnbind feil, den forblir den samme. Det kommer fortsatt til å bli en stor del folk som klarer å bruke det riktig. Anonymkode: f99ea...9d0
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #7 Skrevet 1. august 2020 Det "positive" er at om munnbind blir påbudt, vil det bli tomt så fort at folk ser seg nødt til å lage egne eller kjøpe og der er langt mer behagelig å bruke, og de er vanskeligere å dra ned (om de er lagd riktig). Anonymkode: 6ebe0...a25
Anonym bruker Skrevet 1. august 2020 #8 Skrevet 1. august 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: ... Eller så kan FHI ta initiativ og informere offentligheten om riktig måte å bruke munnbind på. Vi kan også selv ta initiativ og informere venner og familie. Dessuten øker ikke sjansen for å få COVID-19 hvis du bruker munnbind feil, den forblir den samme. Det kommer fortsatt til å bli en stor del folk som klarer å bruke det riktig. Anonymkode: f99ea...9d0 Det har de da virkelig gjort! Leste en artikkel om det senest i dag hvor det var forklaring med bilder om hvordan det skal sitte og hvordan det ikke skal sitte. Anonymkode: db99a...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå