Gå til innhold

Hvor mye har din husstand til overs til mat, klær og forbruk etter alle regninger er betalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en egen Regningskonto som alle månedlige og årlige utgifter går ut av. Vi betaler et par tusen ekstra inn der til sparing. Så der er det 32.000.Videre har vi egen matkonto med kr 6500. En barnetrygdkonto hvor vi bruker på klær osv til unga hbis de trenger. Så en brukskonto med 16.000 kr på. Det skal gå til drivstoff, lek/morro, klær, lege,frisør evt spe på litt på mat:)

Anonymkode: 03193...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 8000, men plusser vi på fast sparing blir det 11500. 1 voksen og to tenåringer. Må kutte litt ned på sparingen nå, da jeg ser at 8000 til mat, klær, bensin og fornøyelser faktisk blir for lite.

Anonymkode: 8db64...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca. 60.000 her og.

Vi har ganske ordinære jobber begge to; psykiatrisk sosionom og ingeniør (ikke ledere). 

Anonymkode: ac93f...cd4

Vi har også vanlige jobber. Ingen ledere men type jobber man kan tjene godt. Mannen innenfor elektronisk sikkerhet og jeg i en organisasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

ca 2000-5000 tenker jeg, holder for oss :)

Anonymkode: 8d677...8e4

Har du 2000 til mat, klær og forbruk er du laaaangt under fattigdomsgrensen. 

Anonymkode: 06973...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner faktisk ikke, men det er aldri tomt før neste lønning kommer. Vi har kun 1 inntekt,  da jeg er hjemmeværende, så kunne nok hatt det veldig romslig økonomisk om jeg hadde gått ut i jobb igjen.

Anonymkode: 52da6...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du 2000 til mat, klær og forbruk er du laaaangt under fattigdomsgrensen. 

Anonymkode: 06973...20d

???
Spørsmålet er hvor mye har man igjen etter penger er satt av til regninger, mat, klær og andre faste utgifter.
Dette er det man har igjen til uforutsette utgifter og kos

Anonymkode: 05e67...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

???
Spørsmålet er hvor mye har man igjen etter penger er satt av til regninger, mat, klær og andre faste utgifter.
Dette er det man har igjen til uforutsette utgifter og kos

Anonymkode: 05e67...294

Nei, les overskriften en gang til. 

Anonymkode: 8db64...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, les overskriften en gang til. 

Anonymkode: 8db64...db2

Sorry, da gikk det litt fort i svingene.
Er enig, 2-5.000 er veldig lite.
 

Anonymkode: 05e67...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt: Nok.

Nok til at vi sover godt om natta, nok til at vi spiser godt og det vi vil, nok til å fremdeles ha penger igjen om vaskemaskina sier takk for seg, nok til å serve to aktive idrettsungdommer, nok til å kunne spise ute uten å planlegge. Hvor mye? Aner ikke, det blir i alle fall ikke tomt før lønning. Vi har ca. 1,3 mill inn i året. 

Anonymkode: 648c9...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utbetalt om lag 70.000 kr hver måned og har faste utgifter på rett under halvparten. Det gir oss tilstrekkelig frihet i hverdagen, selv jeg også må innrømme at vi jobber beinhardt for lønna vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

Har du 2000 til mat, klær og forbruk er du laaaangt under fattigdomsgrensen. 

Anonymkode: 06973...20d

holder for oss hver mnd :) veldig flink og kjøpe på salg og finn og sik

Anonymkode: 8d677...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

holder for oss hver mnd :) veldig flink og kjøpe på salg og finn og sik

Anonymkode: 8d677...8e4

2000 kr i mnd til mat, klær, shampo osv er nok? Hva i alle dager spiser dere da? Bare havregryn og pasta?

Anonymkode: ea103...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Anonym bruker said:

2000 kr i mnd til mat, klær, shampo osv er nok? Hva i alle dager spiser dere da? Bare havregryn og pasta?

Anonymkode: ea103...dd3

nei spiser helt vanlig :) har oftere 5000 enn 2000 i mnd :) bruker ca 500kr hver uke på mat, kjøper det meste av shampoo, dusjsåpe og slike ting på Normal, like bra der, bare mye billigere :)

Anonymkode: 8d677...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 45 000 vil jeg tro. Det går rundt 7 000 til mat. sikkert et par tusen i snitt til klær. Resten går til uforutsette utgifter og oppussing av hus. Nå merker vi at utgiftene på huset synker, da går det rett i nedbetaling av lån/sparing. 

Anonymkode: 90167...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 18.13, Anonym bruker skrev:

Ca. 60.000 her og.

Vi har ganske ordinære jobber begge to; psykiatrisk sosionom og ingeniør (ikke ledere). 

Anonymkode: ac93f...cd4

Vi har utbetalt ca 60 000 til sammen. Etter alle regningene er betalt sitter vi igjen med ca 20 tusen som skal gå til alt annet. 2 Voksne og et barn.

Anonymkode: 3a602...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig usikker. Men har 80.000 utbetalt. Det meste forsvinner. Burde satt opp et budsjett og prøvd å holde litt kontroll. 

Anonymkode: fb2cf...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ca 50.000 utbetalt. 

Ca 32.000 til alt det faste, inkl 13.000 til matkonto. 

2 voksne, 2 tenåringer og 1 barneskolebarn. 

Anonymkode: caac8...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2020 at 7:06 PM, mamma til adhd gutt<3 said:

Hva legger du i velykket? Jeg tenker på ingen måte kun på penger. 

La oss si du har en venninne du tenker på som vellykket. Hva gjør henne vellykket i dine øyne?

La oss også si at en dag sitter du på restaurant med vennegjengen. På et tidspunkt går det en mann forbi bordet og en av de andre snur seg mot deg og hvisker om hvor vellykket den mannen er. Hvis du ber henne forklare hvorfor, hva tror du hun ville sagt?

Anonymkode: d3940...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30.000 igjen etter at faste utgifter er betalt. 
Av dette sparer jeg minimum 6.000.  Vi klarer oss veldig godt, er en voksen og tre barn (10 til 14 år) i husholdningen. 

Anonymkode: 8f085...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

La oss si du har en venninne du tenker på som vellykket. Hva gjør henne vellykket i dine øyne?

La oss også si at en dag sitter du på restaurant med vennegjengen. På et tidspunkt går det en mann forbi bordet og en av de andre snur seg mot deg og hvisker om hvor vellykket den mannen er. Hvis du ber henne forklare hvorfor, hva tror du hun ville sagt?

Anonymkode: d3940...3c0

Har du noen gang snakket om venninnene dine og brukt ordet «vellykket» for å beskrive dem? Eller sett en mann du liker og kommentert til venninna di hvor vellykket han ser ut? Da tipper jeg du er den eneste!🤪

Jeg beskriver venninnene mine som søte, snille, empatiske, hjelpsomme, omtenksomme, morsomme, flinke osv. 

Ser jeg en tiltrekkende mann ville jeg tenkt eller kommentert at han var sjarmerende, kjekk, har fint smil, pene øyne, kul klesstil, høy, fint hår osv.

Vellykket ville aldri falt meg inn, jeg vet ikke hvordan det ser ut heller...

Anonymkode: 0cd6c...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen gang snakket om venninnene dine og brukt ordet «vellykket» for å beskrive dem? Eller sett en mann du liker og kommentert til venninna di hvor vellykket han ser ut? Da tipper jeg du er den eneste!🤪

Jeg beskriver venninnene mine som søte, snille, empatiske, hjelpsomme, omtenksomme, morsomme, flinke osv. 

Ser jeg en tiltrekkende mann ville jeg tenkt eller kommentert at han var sjarmerende, kjekk, har fint smil, pene øyne, kul klesstil, høy, fint hår osv.

Vellykket ville aldri falt meg inn, jeg vet ikke hvordan det ser ut heller...

Anonymkode: 0cd6c...d41

Dette! Jeg bruker heller omtrent aldri begrepet "vellykket" om noen, verken som i at de er det eller ikke er det. Jeg forstår at ordet har en fastsatt betydning som normalt omfavner de som i hvert fall tilsynelatende har lykkes med ting som er vel ansett i vårt samfunn, som å ha jobb, familie, penger osv, men jeg tror de færreste går rundt og måler seg selv og andre etter en slik målestokk. Noen, selvfølgelig, men ikke mange.

Anonymkode: ea103...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har igjen ca 40 000 etter at alt er betalt. Av dette går mellom 10 000 - 15 000 kr til sparing. 

Anonymkode: b7974...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...