Gå til innhold

Skader ikke å være litt høflig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sommerjobb for en kompis. Han vasker en butikk og jeg skal være vikar i 3 uker han er på ferie. Han viste meg rundt og viste ett bøttekott der utstyret stod. Jeg var der på Mandag og Onsdsg og alt gikk fint. Når jeg kom i går så hang det en lappe på en av bøttene. Er 3 bøtter som stod inni bøttekottet. På lappen stod det: Denne bøtten tilhører( navnet på ett renholdsfirma) Bruk din egen bøtte. IKKE bruk denne. Hilsen....

Jeg ble litt satt ut. Kanskje jeg er for snill  for jeg kunne aldri har skrevet noe sånt. Men nå fikk jeg lyst å skrive noe tilbake 🤣

Er jo ikke krise mener jeg da. Jeg viste jo ikke at flere brukte det bøttekottet 

Anonymkode: 1283d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke uhøflig å skrive det om det er slik at du har brukt feil utstyr?

Anonymkode: 31a45...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle de skrevet for at du skulle ha syntes det var greit? For all del, kke skriv noe tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Himmel og hav skrev:

Hva skulle de skrevet for at du skulle ha syntes det var greit? For all del, kke skriv noe tilbake. 

Jeg ser bare ikke problemet. Vi bruker ikke utstyret samtidig. De kommer tydeligvis senere på kvelden. 

Anonymkode: 1283d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sommerjobb for en kompis. Han vasker en butikk og jeg skal være vikar i 3 uker han er på ferie. Han viste meg rundt og viste ett bøttekott der utstyret stod. Jeg var der på Mandag og Onsdsg og alt gikk fint. Når jeg kom i går så hang det en lappe på en av bøttene. Er 3 bøtter som stod inni bøttekottet. På lappen stod det: Denne bøtten tilhører( navnet på ett renholdsfirma) Bruk din egen bøtte. IKKE bruk denne. Hilsen....

Jeg ble litt satt ut. Kanskje jeg er for snill  for jeg kunne aldri har skrevet noe sånt. Men nå fikk jeg lyst å skrive noe tilbake 🤣

Er jo ikke krise mener jeg da. Jeg viste jo ikke at flere brukte det bøttekottet 

Anonymkode: 1283d...7c3

Hva har det med høflighet å gjøre. Du fikk en beskjed. Thats it... 

Anonymkode: 5718c...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser bare ikke problemet. Vi bruker ikke utstyret samtidig. De kommer tydeligvis senere på kvelden. 

Anonymkode: 1283d...7c3

Du har vel kanskje ikke vaska bøtta skikkelig etter deg eller noe, da. Siden de kunne se at den var brukt. Ellers så har det kanskje noe med korona og hygiene å gjøre. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var uhøflig. Og jeg kan se hygieniske grunner til at de vil ha sine egne bøtter. 

Vanlig å bruke forskjellige kluter, vaskemidler etc til forskjellig bruk 

Anonymkode: eb660...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Denne bøtten tilhører( navnet på ett renholdsfirma). Vennligst bruk din egen bøtte. Ha en fin vaskeøkt! Vennlig hilsen...«

Sånn! Enkelt for de med et snev av dannelse.

Anonymkode: 57e20...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi! Hvis du tok deg nær av den lappen, bør du trå varsomt her på dib. Her kan du få så ørene flagrer... 

Anonymkode: 5718c...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

«Denne bøtten tilhører( navnet på ett renholdsfirma). Vennligst bruk din egen bøtte. Ha en fin vaskeøkt! Vennlig hilsen...«

Sånn! Enkelt for de med et snev av dannelse.

Anonymkode: 57e20...7e9

Det må da kunne gå an å skrive eller gi en enkel og ryddig beskjed uten lykkeønskninger og "vennlig hilsen"? Lurer på om smiley-generasjonen nå tror at alt er sagt i en sur tone om det ikke hagler med smilefjes, hjerter og kyssemunn, selv på håndskrevne beskjeder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det må da kunne gå an å skrive eller gi en enkel og ryddig beskjed uten lykkeønskninger og "vennlig hilsen"? Lurer på om smiley-generasjonen nå tror at alt er sagt i en sur tone om det ikke hagler med smilefjes, hjerter og kyssemunn, selv på håndskrevne beskjeder?

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det må da kunne gå an å skrive eller gi en enkel og ryddig beskjed uten lykkeønskninger og "vennlig hilsen"? Lurer på om smiley-generasjonen nå tror at alt er sagt i en sur tone om det ikke hagler med smilefjes, hjerter og kyssemunn, selv på håndskrevne beskjeder?

Godt sagt! Tror absolutt det er noe i det du sier. 

Endret av Tekla123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Det må da kunne gå an å skrive eller gi en enkel og ryddig beskjed uten lykkeønskninger og "vennlig hilsen"? Lurer på om smiley-generasjonen nå tror at alt er sagt i en sur tone om det ikke hagler med smilefjes, hjerter og kyssemunn, selv på håndskrevne beskjeder?

Tenkte det samme. Hvor mange smilefjes må man tegne på, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og problemet var?

Anonymkode: c6861...9f2

Synes bare at det hadde holdt med : denne bøtten tilhører...

Trengte ikke: bruk din egen bøtte. Det er våres bøtta. 

Anonymkode: 1283d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Superdolly skrev:

Tenkte det samme. Hvor mange smilefjes må man tegne på, liksom?

Mange, ellers blir krenkgenerasjonen veldig såret. 

Anonymkode: d2e55...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det stått "ha en fin vaskeøkt" hadde jeg nok undret meg litt. Beskjeden du fikk var helt nøytral, og ikke uhøflig.

Anonymkode: b763a...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sett på en lapp med beskjeden, "takk, det var en jævlig hyggelig beskjed", tilbake du HI.

Anonymkode: a4f89...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Himmel og hav skrev:

Du har vel kanskje ikke vaska bøtta skikkelig etter deg eller noe, da. Siden de kunne se at den var brukt. Ellers så har det kanskje noe med korona og hygiene å gjøre. Ikke vet jeg.

Nope.. 🤣Hadde kun tørre rene kluter oppi den. Den stod plassert rett ved siden av våres bøtter, så jeg hadde peiling på at den ikke tilhørte oss.

Anonymkode: 1283d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope.. 🤣Hadde kun tørre rene kluter oppi den. Den stod plassert rett ved siden av våres bøtter, så jeg hadde peiling på at den ikke tilhørte oss.

Anonymkode: 1283d...7c3

Hvorfor i all verden skulle du ha tørre rene kluter oppi ei bøtte. Man setter da ikke bøtter med kluter oppi tilbake i kottet?

Anonymkode: f2f23...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Himmel og hav skrev:

Det må da kunne gå an å skrive eller gi en enkel og ryddig beskjed uten lykkeønskninger og "vennlig hilsen"? Lurer på om smiley-generasjonen nå tror at alt er sagt i en sur tone om det ikke hagler med smilefjes, hjerter og kyssemunn, selv på håndskrevne beskjeder?

Det var ikke en eneste smiley, hjerte eller kyssemunn i den teksten, så svaret ditt er jo overhode ikke relevant til det jeg skrev. Det er bare veldig enkle mennesker som ikke klarer å kommunisere uten å bruke emojier. 
 

Hva er forresten galt med lykkeønskninger og/eller «vennlig hilsen»? Plager det noen? Gjør det skade? 
Skulle tro det var en uting å være høflig, men det kan du neppe mene?

 

Anonymkode: 57e20...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...