Gå til innhold

Så lenge man beveger seg ut i samfunnet er det risiko for korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om myndighetene har oppfordret til ferie i eget land så er det på egen risiko man gjør dette. Korona er der ute og oppsøker man steder med masse fremmede mennesker utsetter man seg for risiko. Å reise på cruise er vel en enda større risiko. Nå ser jeg folk klage over karantene påbud etter tur med hurtigruten. DETTE ER FOR FAEN EN SJANSE DU SELV HAR TATT. Jeg blir helt matt av folk som reiser og så klager over å måtte gå i karantene. 
Måtte bare få dette ut et sted. 😱

Anonymkode: d35a9...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortskjemte krek. Tenk, noe de gjorde mot bedre vitende har faktisk konsekvenser? Du godeste, hvem kunne forutse det? Rompa mi ler av dem.

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om myndighetene har oppfordret til ferie i eget land så er det på egen risiko man gjør dette. Korona er der ute og oppsøker man steder med masse fremmede mennesker utsetter man seg for risiko. Å reise på cruise er vel en enda større risiko. Nå ser jeg folk klage over karantene påbud etter tur med hurtigruten. DETTE ER FOR FAEN EN SJANSE DU SELV HAR TATT. Jeg blir helt matt av folk som reiser og så klager over å måtte gå i karantene. 
Måtte bare få dette ut et sted. 😱

De ferierte vel i Norge i håp om å unngå karantene og smitte, men du har rett i at man ikke kan være helt sikker. 

Men hvis Hurtigruten har gjort som noen av helseforetakene gjorde med sine utenlandske arbeidere og gitt dispensasjon fra karantene før de startet opp i jobb, så tenker jeg at mye av skylden ligger der.

Anonymkode: 4a97f...0ce

Skrevet
21 minutter siden, sug lut skrev:

Bortskjemte krek. Tenk, noe de gjorde mot bedre vitende har faktisk konsekvenser? Du godeste, hvem kunne forutse det? Rompa mi ler av dem.

Du vet, av og til er det skikkelig vanskelig å se forbi sin egen navlelo. 

Skrevet
16 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Du vet, av og til er det skikkelig vanskelig å se forbi sin egen navlelo. 

Av og til er det også veldig vanskelig å se forbi bildene i hodet etter sug luts kommentarer😂😂

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ferierte vel i Norge i håp om å unngå karantene og smitte, men du har rett i at man ikke kan være helt sikker. 

Men hvis Hurtigruten har gjort som noen av helseforetakene gjorde med sine utenlandske arbeidere og gitt dispensasjon fra karantene før de startet opp i jobb, så tenker jeg at mye av skylden ligger der.

Vi har jo sett gjennom hele perioden at myndighetene og helsenorge (Smitte på Ullevål, samling med politikere, til og med FHI har gitt dispensasjon til egne ansatte med smitte) har sviktet og vært trege. Så selvsagt kan man ikke forvente noe mer av andre selskap. For å unngå smitte er første bud å unngå samlinger med masse fremmede, og et cruise er jo noe av det verste i mine øyne. En båt med tusen av kontaktpunkter og masse mennesker. Vi ser jo bare i eget nærmiljø at folk gir faen i råd og hygiene. På butikken vår vasker ingen hender før de handler, det til tross for at det er to håndvasker ved inngangen du ikke trenger å berøre hverken dispenser eller kran. 
Folk sier de tar på antibac før de går inn. Så tar de på lommebok og kanskje bilnøkler før de tar på handlevogna. Det vitner om null forståelse for dette og det er skremmende at de selv tror de overholder hygienerådene. 

Skrevet

Ja, hvorfor sette istand tiltak som kan redde liv og forhindre smitte når vi bare kan toe hendene og si at den som ikke vil bli syk og dø får holde seg innendørs?

Anonymkode: 5896c...12a

Skrevet

Vi dro på ferie i går. Skulle egentlig et sted med mange mennesker i dag. Jeg våknet med vondt i halsen i dag. Vi pakker derfor sammen og drar hjem før vi møter folk.

Det er 99% sjanse for at dette er en helt vanlig sommerforkjølelse, siden vi med få unntak kun har vært i egen by siden mars. Det er likevel vårt ansvar å ikke ta den sjansen.

Så det ble flere tusen kroner kastet ut vinduet. Men jeg vet at det er prisen man kan måtte betale når man ønsker å feriere midt i en pandemi - så det kunne ikke falle meg inn å klage på det.. 

Anonymkode: bd746...93f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Særlig hvis arbeiderne er muslimer... 🙄

Korona smitter også mellom nordmenn.

Skrevet
3 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, jeg skjønner poenget ditt, helt enig med deg i ditt poeng altså. Men jeg har ikke inntrykk av at det var det hun siktet til. Jeg fikk inntrykk av at hun mente "billig arbeidskraft". De som busses hit fra EØS for å jobbe billig. Bedrifter som driver slik gir også blanke i sikkerhet, så lenge alt går bra. Det viktige er å tjene penger. Ikke å tenke på medmennesker.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg skjønner poenget ditt, helt enig med deg i ditt poeng altså. Men jeg har ikke inntrykk av at det var det hun siktet til. Jeg fikk inntrykk av at hun mente "billig arbeidskraft". De som busses hit fra EØS for å jobbe billig. Bedrifter som driver slik gir også blanke i sikkerhet, så lenge alt går bra. Det viktige er å tjene penger. Ikke å tenke på medmennesker.

Hadde ikke inntrykk av at Hurtigruten er verst der?

Men om bord i en båt er det mye smittefare. Der blir det jo et slags lukket system, alle klabber på de samme overflatene.

Skrevet
36 minutter siden, Pashla skrev:

Utenlandsk er da ikke det samme som muslimer ...

Ikke meg du svarte her, men Hurtigruten har en god del svensker som jobber for seg. Om de har fått komme tilbake, ev. med karantene først, det vet jeg ikke.

Anonymkode: fcdb1...c85

Skrevet
27 minutter siden, Pashla skrev:

Hvorfor ble muslimer dratt inn i denne diskusjonen egentlig? Siktes vel til situasjonen som oppstod etter en svensk sykehusansatt ikke ble testet før oppstart?

Anonymkode: 06aba...90b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spørs om ikke du har rett her, 33 av de smittede er fra Filippinene, et land med økende smitte. Så spørsmålet bør jo stilles, ble de satt i karantene eller testet før de startet i jobb? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Utenlandsk er da ikke det samme som muslimer ...

Ikke meg du svarte her, men Hurtigruten har en god del svensker som jobber for seg. Om de har fått komme tilbake, ev. med karantene først, det vet jeg ikke.

Anonymkode: fcdb1...c85

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ble muslimer dratt inn i denne diskusjonen egentlig? Siktes vel til situasjonen som oppstod etter en svensk sykehusansatt ikke ble testet før oppstart?

Nei, sorry. Sikkert kryptisk når man ikke har lest alle de andre trådene på samme tema. Det er bare min respons på et par andre tråder her, der folk er fryktelig opptatt av at noen muslimer i Østfold er skyld i et utbrudd, og begrunner det med at «kulturen» er sånn. Ser ut til at katolikker og protestanter er like utsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...