Gå til innhold

Barnevern å psykisk sykdom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er meldt inn bekymringsmelding til barnevernet etter at jeg ble lagt inn på akuttpsykriatisk avdeling, skrevet under på å være lagt inn på paragraf 2.2 . Ble lagt inn pga alvorlig depresjon å selvmordsfare, barna har en kjempe flott far som er min samboer. Jeg ble alvorlig psykisk syk etter siste fødsel. Hva tror dere kommer til å hende fremover ang barnevernet tror dere. Jeg som var den gode mammaen, engasjerte å alt i mitt liv dreide seg om dem, å så plutselig ville jeg ikke forholde meg til dem lengre, alt er helt grusomt å jeg har et selvmordsforsøk bak meg. Jeg skjønner ikke hvordan det kunne ende så gale som dette , alt jeg ønsker er å dø, jeg føler ikke jeg fortjener noe mer i livet lengere. Jeg er knust å føler meg fullstendig ødelagt, jeg bare gråter nå, fy søren for et stygt menneske jeg er, jeg vil bare klare å ta meg sammen , men jeg klarer ikke.

Anonymkode: c648f...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ser problemet, tar imot hjelp og pappaen er en god og trygg omsorgsperson, skal nok dette gå ganske bra. Regner ikke med du er alene med barna for tiden. Barnevernet vil vurdere den totale omsorgen i hjemmet og være obs på at du tar imot hjelp. Masse lykke til! Alle kan "gå på en smell", det er hvordan man håndterer "smellen" som betyr noe. 

Anonymkode: 46a31...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du fortalt en person med MS eller hjertesykdom eller kreft at denne ikke fortjener å dø, Hi?

Du ble psykisk syk, og du ble det etter svangerskap, noe som ikke er uvanlig. Hormonenringene i svangerskapet kan påvirke psyken veldig hos enkelte. Sykdommen din definerer ikke deg eller din verdi, den sier bare noe om det du sliter med nå.

Ingen, absolutt ingen, kan erstatte deg som mor til dine barn.

Og du fortjener å bli frisk og få det godt igjen!

Så lenge din mann er en god og trygg pappa som gir barna den omsorgen de trenger så har dere ikke noe å frykte fra barnevernet. Nå er det varslet for å sikre at barna har det godt med pappa inntil du er frisk igjen til å komme hjem igjen.

Kona til en jeg kjenner opplevde det samme, var faktisk innlagt omtrent et år, men ble frisk igjen, og de har fått det godt sammen igjen. Barna ble fint tatt vare på av pappaen i mellomtiden. Ja, det var tøffe tak for dem alle, men det er fullt mulig å komme seg gjennom dette ❤️

Snakk med en av de som jobber på avdelingen din og vis dem gjerne det du har skrevet, Hi ❤️

Anonymkode: a773e...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil snakke med dere, og muligens tilby bistand rundt hvordan dere bør snakke med barna om det som har hendt. Sjekke at du får videre oppfølging i helsevesenet. 

Anonymkode: 9c0f7...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ditt eget problem, din egen sykdom, og får og tar imot hjelp. Jeg tenker at da er du allerede halvveis tilbake igjen. 

Barna dine har uansett bare én mor. Du klarer fint å komme tilbake til ditt egentlige jeg, selv om det vil koste krefter og tid. Stå på, kvinne! Dette klarer du! Og barnevernet, de skal du samarbeide med, husk at de overhodet ikke vil deg noe vondt, men deres hovedfokus er barna. Barna dine har en flott pappa, og snart er du også tilbake som en flott mamma. 

Anonymkode: 17966...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord dere , er bare vettskremt av det hele å fikk mer lyst å dø av hele situasjonen. Men skal tenke at de er her for å passe på at barna mine får et best mulig stabilt å godt liv. Hi

Anonymkode: c648f...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser problemet, vær ærlig. de tar ikke bare barna hvis de ikke mener det er store grunner for det

Anonymkode: cf4a1...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for gode ord dere , er bare vettskremt av det hele å fikk mer lyst å dø av hele situasjonen. Men skal tenke at de er her for å passe på at barna mine får et best mulig stabilt å godt liv. Hi

Anonymkode: c648f...326

Ikke noe å bli skremt av, HI. Bv er der for å passe på at barna dine har det godt i denne nye situasjonen dere i familien har kommet i. Og de er der for å hjelpe dere hvis dere skulle trenge noen hjelp fra dem. Ikke bli skremt av noen som vil dine barn og deg og din mann det beste.

Prøv å fokusere på å bli frisk igjen, for det kan du bli. Det kommer gode dager igjen for deg, Hi! ❤️

Anonymkode: a773e...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for gode ord dere , er bare vettskremt av det hele å fikk mer lyst å dø av hele situasjonen. Men skal tenke at de er her for å passe på at barna mine får et best mulig stabilt å godt liv. Hi

Anonymkode: c648f...326

Du virker veldig reflektert og som en veldig god mor 😊 Masse lykke til! Heier på deg 🦸‍♀️😊

Anonymkode: 46a31...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært ydmyk i møte med dere. Hensikten med å treffe dere ville jo vært å sikre at barna har det godt, som jeg hører de blir ivaretatt av far, men barna har det ikke godt UTEN deg ❤️ 
 

Derav ville jeg jobbet for at du fikk det du trengte både av familie, nettverk og helsevesen for at dere som familie skulle klare dette videre ❤️
 

Masse lykke til!🥰

hilsen en i barnevernet

Anonymkode: ebc64...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville vært ydmyk i møte med dere. Hensikten med å treffe dere ville jo vært å sikre at barna har det godt, som jeg hører de blir ivaretatt av far, men barna har det ikke godt UTEN deg ❤️ 
 

Derav ville jeg jobbet for at du fikk det du trengte både av familie, nettverk og helsevesen for at dere som familie skulle klare dette videre ❤️
 

Masse lykke til!🥰

hilsen en i barnevernet

Anonymkode: ebc64...430

Takk for et så fint svar, nå begynte jeg å gråte, jeg ser nå i ettertid at dette må ha begynt med svangerskaps depresjon som har fått utvikle seg noe kraftig i de siste fem årene. Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...