Gå til innhold

Dra til byen alene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle er barna deres når de får dra til byen alene? Ikke for å shoppe, men se litt og spise noe.

Bor i Trondheim. Min gutt er 12. Vet at flere jenter i klassen har dratt til byen alene sidem 5 trinn.

Hadde vi bodd i Oslo, så hadde det ikke vært aktuelt 

Anonymkode: a3c24...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Bergen. Sønnen min på 13 år hadde fått lov  år hvis han ville. Datteren min på 11 år (begynne i 6.klasse) får ikke lov. Hun får ikke lov å henge på senteret heller.

Anonymkode: 17591...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne sendt dattera mi når hun blir 13 ifølge med venner. 14/15 alene. Men det er vel en individuell sak?

Anonymkode: f34cb...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor og med hvem. Tiåringen får dra på kino og enkelte andre ting i sentrum med venner. Får ikke dra for å bare svime rundt midt i byen. Bor i Oslo. 

Anonymkode: 8a53b...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det verste som kan skje liksom? Tenk over det, hva er det verste som kan skje? Så tenker du over om det er verdt det.

Anonymkode: b4253...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det verste som kan skje liksom? Tenk over det, hva er det verste som kan skje? Så tenker du over om det er verdt det.

Anonymkode: b4253...097

Sånn kan man jo ikke leve. Tenker du slik hver gang du setter deg i en bil eller skrur i en lyspære også? 

Anonymkode: e257d...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn kan man jo ikke leve. Tenker du slik hver gang du setter deg i en bil eller skrur i en lyspære også? 

Anonymkode: e257d...cc3

Jeg bor i Bergen og sentrum er ikke et sted hvor barn skal gå å slenge. Mine barn skal få slippe å få tilbud om hasj, komme i kontakt med tvilsomme mennesket og ungdommer som drar til byen fordi de ikke har noe annet å gjøre. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til å være. Eldste begynte å dra alene til byen når han var 12 år gammel. Da gikk han innom en butikk for å handle, så tok han bussen hjem rett etterpå. Nå er han 16 år gammel og jeg har fremdeles en holdning om at sentrum ikke er et sted å henge. Sentrum er et sted for shopping, kino o.l.

Anonymkode: 6f32e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Bergen og sentrum er ikke et sted hvor barn skal gå å slenge. Mine barn skal få slippe å få tilbud om hasj, komme i kontakt med tvilsomme mennesket og ungdommer som drar til byen fordi de ikke har noe annet å gjøre. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til å være. Eldste begynte å dra alene til byen når han var 12 år gammel. Da gikk han innom en butikk for å handle, så tok han bussen hjem rett etterpå. Nå er han 16 år gammel og jeg har fremdeles en holdning om at sentrum ikke er et sted å henge. Sentrum er et sted for shopping, kino o.l.

Anonymkode: 6f32e...93f

Eller spille pokemon go...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bussen til Drammen og gikk i byen alene, dro til reguleringstannlege alene og spiste på McDonald’s alene fra jeg var 11 år. Hvis de er kjent i byen, ser jeg ikke noen grunn til å tviholde barna hjemme til de er ferdig på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 5508f...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...