Gå til innhold

Dra til byen alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna deres når de får dra til byen alene? Ikke for å shoppe, men se litt og spise noe.

Bor i Trondheim. Min gutt er 12. Vet at flere jenter i klassen har dratt til byen alene sidem 5 trinn.

Hadde vi bodd i Oslo, så hadde det ikke vært aktuelt 

Anonymkode: a3c24...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Bergen. Sønnen min på 13 år hadde fått lov  år hvis han ville. Datteren min på 11 år (begynne i 6.klasse) får ikke lov. Hun får ikke lov å henge på senteret heller.

Anonymkode: 17591...0c7

Skrevet

Kunne gjerne sendt dattera mi når hun blir 13 ifølge med venner. 14/15 alene. Men det er vel en individuell sak?

Anonymkode: f34cb...32e

Skrevet

Kommer an på hvor og med hvem. Tiåringen får dra på kino og enkelte andre ting i sentrum med venner. Får ikke dra for å bare svime rundt midt i byen. Bor i Oslo. 

Anonymkode: 8a53b...484

Skrevet

Hva er det verste som kan skje liksom? Tenk over det, hva er det verste som kan skje? Så tenker du over om det er verdt det.

Anonymkode: b4253...097

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det verste som kan skje liksom? Tenk over det, hva er det verste som kan skje? Så tenker du over om det er verdt det.

Anonymkode: b4253...097

Sånn kan man jo ikke leve. Tenker du slik hver gang du setter deg i en bil eller skrur i en lyspære også? 

Anonymkode: e257d...cc3

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn kan man jo ikke leve. Tenker du slik hver gang du setter deg i en bil eller skrur i en lyspære også? 

Anonymkode: e257d...cc3

Jeg bor i Bergen og sentrum er ikke et sted hvor barn skal gå å slenge. Mine barn skal få slippe å få tilbud om hasj, komme i kontakt med tvilsomme mennesket og ungdommer som drar til byen fordi de ikke har noe annet å gjøre. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til å være. Eldste begynte å dra alene til byen når han var 12 år gammel. Da gikk han innom en butikk for å handle, så tok han bussen hjem rett etterpå. Nå er han 16 år gammel og jeg har fremdeles en holdning om at sentrum ikke er et sted å henge. Sentrum er et sted for shopping, kino o.l.

Anonymkode: 6f32e...93f

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Bergen og sentrum er ikke et sted hvor barn skal gå å slenge. Mine barn skal få slippe å få tilbud om hasj, komme i kontakt med tvilsomme mennesket og ungdommer som drar til byen fordi de ikke har noe annet å gjøre. Sånn har det vært og sånn kommer det alltid til å være. Eldste begynte å dra alene til byen når han var 12 år gammel. Da gikk han innom en butikk for å handle, så tok han bussen hjem rett etterpå. Nå er han 16 år gammel og jeg har fremdeles en holdning om at sentrum ikke er et sted å henge. Sentrum er et sted for shopping, kino o.l.

Anonymkode: 6f32e...93f

Eller spille pokemon go...

Skrevet

Jeg tok bussen til Drammen og gikk i byen alene, dro til reguleringstannlege alene og spiste på McDonald’s alene fra jeg var 11 år. Hvis de er kjent i byen, ser jeg ikke noen grunn til å tviholde barna hjemme til de er ferdig på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 5508f...10c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...