Gå til innhold

Barn med problematisk adferd.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på fem har flere gode venner. Denne sommeren har vi alle vært mer hjemme og dermed truffet hverandre oftere. Både tilfeldig og planlagt. Dem ene venninna til datteren er en fin jente, MEN hun har «arvet» endel nevroser fra mammaen som i perioder med mye samvær smitter over på mitt barn. Både denne jenta og moren er veldig redd for insekter. Vi snakker hysterisk anfall av fluer. Moren er ikke like ille men jeg ser jo hvor det kommer fra. Nå har datteren min begynt med de flue greiene da. Jeg får snakket henne til fornuft men jeg ser hun skvetter og vil ha de bort når vi har vært med de. 
Nå er jeg så lei hysteri at jeg har begynt å unngå de. Jeg orker ikke hyl og skrik femti ganger når vi er på lekeplassen. Er dette en hysteri som kan bli permanent hos datteren min også? Jeg kan slite ett døgn etter samvær med de om det har vært riktig ille. 

Anonymkode: dea07...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang datteren din vil på lekeplassen, kan du jo svare at det orker du ikke for du orker ikke den hylinga og skrikinga når det kommer en flue. Fluer er ufarlige og ingenting å skrike for så enten blir dere hjemme og leker inne eller alene i hagen, eller så går dere på lekeplassen uten at hun hyler. Ferdig snakka. Om hun da sier at venninnen hyler, så kan du svare at det vet du, men du er ikke moren hennes, så henne kan du ikke bestemme over. 

Og spør venninnen eller moren hennes, så kan du svare det samme. 

Anonymkode: 8e610...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våre drev med noe sånt. Nektet å gå inn på soverommet fordi det var et stankelbein der. Til slutt slo jeg bare latterdøra opp og lo høyt og hjertelig. Da gikk det faktisk over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med fluer men venninna til dattera mi er livredd katter noe jenta vår aldri har vert. Så da var hun og plutselig det. Men det gikk over etter en stund. Jeg trur st det handler om å bli med i «gjengen» og at det er kult osv.. bare la det passere så ordner det seg av seg selv. Bare si at fluer er ikke farlige og at de er mer redde oss enn det vi er dem. Og at vi er mye større en den. Lag litt humor i det 

Anonymkode: 4b168...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har frykten blitt frontet. De har sett meg fange edderkopper og ledd av det, studert innsekter på glass og sjekket under steiner og i jorden etter all slags merkelige vesener. Tør vi voksne, tør gjerne ungene og. Ville faktisk invitert den redde vennen til å fronte frykten sin jeg altså, selvsagt uten tvang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...