Gå til innhold

Tror dere det blir ny omgang med hjemmekontor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Før ferien begynte man å løsne opp og flere og flere kom tilbake på kontoret.
Er mer eller mindre bare de som er i risikosonen som fremdeles har hjemmekontor, og enkelte dager på de som sitter i åpent landskap siden alle ikke kan være på kontoret samtidig dersom man skal overholde avstandsregelen.

Nå har smitten begynt å øke igjen, og verre kommer det nok til å bli ettersom folk kommer hjem fra ferie.

Tror dere det blir ny omgang med hjemmekontor?

Personlig håper jeg ikke det, savnet virkelig å ha et faglig miljø rundt meg, et klart skille mellom jobb og fritid og andre voksne (kolleger) å prate med enn bare mannen min.

Anonymkode: 3e7c2...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer vi til å kjøre rullering på kontor og hjemme ut 2020. 40% av pultene er fjernet og ingen har fast pult lengre. Vi har alle eget tastatur og mus som brukes på den arbeidsstasjonen vi har når vi er på kontoret. Alle er ansvarlig for å vaske pult og kontaktpunkter ved endt arbeidsdag samt spraye alt med sprit etter vask. Før vi begynner å jobbe så sprites pult og kontaktpunkter. I tillegg rullerer vi på å sprite alle håndtak og kontaktflater gjennom dagen. Det sklir utrolig lett og hverdagen går greit. Krever mer planlegging mtp arbeidsoppgaver, noe er best å gjøre på jobb osv. 

Anonymkode: f4a32...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har fått en overdose antibac, jeg leste 'hjemmebrentkontor'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg tror jeg har fått en overdose antibac, jeg leste 'hjemmebrentkontor'...

Ksn hende du har fått for lite alkohol i koronaperioden 😁

Anonymkode: 9248d...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt hjemmekontor i det hele tatt. Og jeg håper jeg ikke får det heller. 

Anonymkode: 66d55...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt hjemmekontor. Og fordelen med det er at jeg går hjem når arbeidsdagen er over. Hadde jeg hatt hjemmekontor, så tror jeg nok jeg hadde følt at jeg måtte jobbe mer. Siden jeg var "tilgjengelig" hele tiden.....

Dog er det enkelte her på jobben vår som nok drøyer denne løsningen ut så lenge de bare kan. Og som antagelig da blir hjemme ut året. Det er rart hvor langt man kan strekke det når man feiler alt 😛

 

Anonymkode: 46077...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det skal bli hjemmekontor hos oss, så er det fordi noen er smittet og vi må i karantene eller at det blir mye smitte lokalt. Vi har en ledelse som er veldig opptatt av at "nå er alt nesten normalt igjen og alle må komme på kontoret". Tror vi har to av 160 som fortsatt har hjemmekontor. Vi har fått pleksiglassvegger og -skjermbrett som skiller oss som sitter tett. Ingen får bruke andres kontorplass og "alle" vasker etter seg på møterom ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg er mer unntak enn regel, mulig noe rullering i stedet. Vi er bedre forberedt, både med smittevernutstyr, testkapasitet og veiledere det er brukt mye tid på for å hindre smittespredning. Det hadde vi naturlig nok ikke den dagen alt stengte på dagen. 

Anonymkode: 00bb3...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri avsluttet hjemmekontor vi, vært hjemme siden midten av mars. Er ferdig med ferie nå og foreløpig skal vi være hjemme ut august før det skulle komme nye beskjeder. Jobber i Oslo. 

Anonymkode: 56f42...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har fått beskjed om å jobbe hjemmefra ut året. For min del så vet jeg ikke hvor lenge det vil vare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her kommer vi til å kjøre rullering på kontor og hjemme ut 2020. 40% av pultene er fjernet og ingen har fast pult lengre. Vi har alle eget tastatur og mus som brukes på den arbeidsstasjonen vi har når vi er på kontoret. Alle er ansvarlig for å vaske pult og kontaktpunkter ved endt arbeidsdag samt spraye alt med sprit etter vask. Før vi begynner å jobbe så sprites pult og kontaktpunkter. I tillegg rullerer vi på å sprite alle håndtak og kontaktflater gjennom dagen. Det sklir utrolig lett og hverdagen går greit. Krever mer planlegging mtp arbeidsoppgaver, noe er best å gjøre på jobb osv. 

Anonymkode: f4a32...ee2

Gurimalla. Dette hadde jeg hatet intenst. Jeg har ingen problemer med å jobbe i åpent landskap eller dele kontor, men å ikke gå ha din egen pult er dealbreaker for meg kjenner jeg. Men det kommer sikkert an på hva slags jobb man har også. Enda godt du synes det går greit. 😊👍

Anonymkode: 3729e...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri avsluttet hjemmekontor vi, vært hjemme siden midten av mars. Er ferdig med ferie nå og foreløpig skal vi være hjemme ut august før det skulle komme nye beskjeder. Jobber i Oslo. 

Anonymkode: 56f42...628

Vi er på vei tilbake som jeg skrev i hovedinnlegget.
Etter midten av august skal jeg har 3 dager på kontoret i uken, gleder meg veldig til det.
Jobber også i Oslo.

HI

Anonymkode: 3e7c2...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha hjemmekontor ut 2020 i første omgang. Rullerer slik at noen alltid er hjemme, i tilfelle smitte på jobben.

Anonymkode: 0ff8f...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...