Gå til innhold

Endelig nærmer sommeren 2020 seg slutten!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Denne ferien har vært en prøvelse fra ende til annen. Været har vært som en perfekt kulisse, for å understreke den totalt miserable følelsen. Jeg tør påstå at jeg aldri i mitt liv, har savnet jobb så mye.

Ungene, tre tenåringer, har styrt på med sitt. To av dem har hatt sommerjobber. Sistemann har hatt fulle dager med venner. De er ikke litt interessert i å være med på tur eller lignende.

Mannen har gått rundt og gryntet. Han opplever nedgangstider på jobb for tiden, og dette har han tatt med inn i ferien. Vær(p)syk er et faktum.

Jeg blir gal! Gal av tilstanden vi alle befinner oss i, for tiden. Sprø av å aldri få følelsen av å få være fem minutter i fred. Her hjemme er det jo folk over alt. Om jeg går meg en tur, kryr det av turister fra både inn- og utland. Jeg er så utrolig lei av å prøve å holde motet oppe. Nå ser jeg frem til en høst med hektiske tider på jobb. Jeg ser frem til å være totalt utslitt på kveldene, så jeg stuper i seng. Jeg ser frem til rutine og A4-liv. Måtte det bare bli slik🥰

Anonymkode: 7a981...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne ferien har vært en prøvelse fra ende til annen. Været har vært som en perfekt kulisse, for å understreke den totalt miserable følelsen. Jeg tør påstå at jeg aldri i mitt liv, har savnet jobb så mye.

Ungene, tre tenåringer, har styrt på med sitt. To av dem har hatt sommerjobber. Sistemann har hatt fulle dager med venner. De er ikke litt interessert i å være med på tur eller lignende.

Mannen har gått rundt og gryntet. Han opplever nedgangstider på jobb for tiden, og dette har han tatt med inn i ferien. Vær(p)syk er et faktum.

Jeg blir gal! Gal av tilstanden vi alle befinner oss i, for tiden. Sprø av å aldri få følelsen av å få være fem minutter i fred. Her hjemme er det jo folk over alt. Om jeg går meg en tur, kryr det av turister fra både inn- og utland. Jeg er så utrolig lei av å prøve å holde motet oppe. Nå ser jeg frem til en høst med hektiske tider på jobb. Jeg ser frem til å være totalt utslitt på kveldene, så jeg stuper i seng. Jeg ser frem til rutine og A4-liv. Måtte det bare bli slik🥰

Anonymkode: 7a981...643

Bestemmer du ingen ting over deg selv, altså? 

Anonymkode: 77015...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kosa meg jeg. Vi har vært hjemme og bare hatt late dager. Jeg nyter å ikke pakke en eneste koffert og ha et berg med skittentøy etter ferien. Mennesker har forskjellige behov. Håper 2021 blir DIN sommer. 😘

Anonymkode: 7c6b9...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne ferien har vært en prøvelse fra ende til annen. Været har vært som en perfekt kulisse, for å understreke den totalt miserable følelsen. Jeg tør påstå at jeg aldri i mitt liv, har savnet jobb så mye.

Ungene, tre tenåringer, har styrt på med sitt. To av dem har hatt sommerjobber. Sistemann har hatt fulle dager med venner. De er ikke litt interessert i å være med på tur eller lignende.

Mannen har gått rundt og gryntet. Han opplever nedgangstider på jobb for tiden, og dette har han tatt med inn i ferien. Vær(p)syk er et faktum.

Jeg blir gal! Gal av tilstanden vi alle befinner oss i, for tiden. Sprø av å aldri få følelsen av å få være fem minutter i fred. Her hjemme er det jo folk over alt. Om jeg går meg en tur, kryr det av turister fra både inn- og utland. Jeg er så utrolig lei av å prøve å holde motet oppe. Nå ser jeg frem til en høst med hektiske tider på jobb. Jeg ser frem til å være totalt utslitt på kveldene, så jeg stuper i seng. Jeg ser frem til rutine og A4-liv. Måtte det bare bli slik🥰

Anonymkode: 7a981...643

Oj... Høres på ingen måte bra ut. Her har vi hatt en helt fantastisk sommer og skulle ønske den varte i ukesvis. Ungene har storkost seg og det samme har vi voksne. Det har vært god mat, god vin og deilige kvelder med gode venner. På grunn av covid-19 har vi begge også jobbet mye og kan derfor både spare en god del ekstra og samtidig unne oss f.eks god mat og aktiviteter vi ellers ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne ferien har vært en prøvelse fra ende til annen. Været har vært som en perfekt kulisse, for å understreke den totalt miserable følelsen. Jeg tør påstå at jeg aldri i mitt liv, har savnet jobb så mye.

Ungene, tre tenåringer, har styrt på med sitt. To av dem har hatt sommerjobber. Sistemann har hatt fulle dager med venner. De er ikke litt interessert i å være med på tur eller lignende.

Mannen har gått rundt og gryntet. Han opplever nedgangstider på jobb for tiden, og dette har han tatt med inn i ferien. Vær(p)syk er et faktum.

Jeg blir gal! Gal av tilstanden vi alle befinner oss i, for tiden. Sprø av å aldri få følelsen av å få være fem minutter i fred. Her hjemme er det jo folk over alt. Om jeg går meg en tur, kryr det av turister fra både inn- og utland. Jeg er så utrolig lei av å prøve å holde motet oppe. Nå ser jeg frem til en høst med hektiske tider på jobb. Jeg ser frem til å være totalt utslitt på kveldene, så jeg stuper i seng. Jeg ser frem til rutine og A4-liv. Måtte det bare bli slik🥰

Anonymkode: 7a981...643

Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oj... Høres på ingen måte bra ut. Her har vi hatt en helt fantastisk sommer og skulle ønske den varte i ukesvis. Ungene har storkost seg og det samme har vi voksne. Det har vært god mat, god vin og deilige kvelder med gode venner. På grunn av covid-19 har vi begge også jobbet mye og kan derfor både spare en god del ekstra og samtidig unne oss f.eks god mat og aktiviteter vi ellers ikke gjør. 

Men så er alt perfekt hos dere også da selv med korona, hjemmeskole, avlyst sommer osv. Perfekt. 

Skjønner HI godt jeg. Her er deg også tre tenåringer hjemme. I vår når det stod på som verst med nedstengning hadde alle tre hjemmeskole og to av dem som er veldig aktiv innen idrett hadde plutselig ingenting. Mellomste er på landslaget og skulle masse i sommer. Alt avlyst. Mannen og jeg hadde begge hjemmekontor i månedsvis. Vi bor i Bergen og alle vet hvordan været er her. Teller dager til skolestart igjen. 

Anonymkode: dbd9e...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men så er alt perfekt hos dere også da selv med korona, hjemmeskole, avlyst sommer osv. Perfekt. 

Skjønner HI godt jeg. Her er deg også tre tenåringer hjemme. I vår når det stod på som verst med nedstengning hadde alle tre hjemmeskole og to av dem som er veldig aktiv innen idrett hadde plutselig ingenting. Mellomste er på landslaget og skulle masse i sommer. Alt avlyst. Mannen og jeg hadde begge hjemmekontor i månedsvis. Vi bor i Bergen og alle vet hvordan været er her. Teller dager til skolestart igjen. 

Anonymkode: dbd9e...30c

Ting er ikke perfekt men vi velger å gjøre dagene så gode vi kan. Vi er lykkelige, vi har gode venner,gode jobber og vi har det generelt bra. Det er jeg selvfølgelig veldig takknemlig for. Vi har dager hvor ting er slitsomt vi også men i det store og hele har vi noe som er bra hver eneste dag. Vi har også jobbet hjemmefra siden begynnelsen av februar. Det er litt hvordan man tar ting også altså ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men så er alt perfekt hos dere også da selv med korona, hjemmeskole, avlyst sommer osv. Perfekt. 

Skjønner HI godt jeg. Her er deg også tre tenåringer hjemme. I vår når det stod på som verst med nedstengning hadde alle tre hjemmeskole og to av dem som er veldig aktiv innen idrett hadde plutselig ingenting. Mellomste er på landslaget og skulle masse i sommer. Alt avlyst. Mannen og jeg hadde begge hjemmekontor i månedsvis. Vi bor i Bergen og alle vet hvordan været er her. Teller dager til skolestart igjen. 

Anonymkode: dbd9e...30c

Avlyst sommer?? Sommer er en årstid som kommer enten man vil eller ikke. Den kan ikke avlyses.

Anonymkode: d1423...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at sommeren har vært kjip😮 

Vi har hatt en knallfin sommer. Godt vær, bada masse, vært på flere turer, spist god mat, ungene har kost seg og skulle gjerne hatt noen uker til 👌😊

Anonymkode: 500f1...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker hverdager best, og jeg er nok av de selv. 

Men jeg skal ikke klage over sommeren for det, i dag er det skyfri himmel og masse norske turister. Skal ikke klage på det. 

Likevel gleder jeg meg til skole og hverdag, må innrømme det 😉

Anonymkode: 13cdc...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du allerede begynne å planlegge hjemmesommeren for 2021 nå slik at den blir bedre enn i år, og å lære deg å fokusere på det positive, ikke bare det negative.

Tror det kommer til å bli hjemme sommer både i 2021 og 2022 på grunn av korona.
Gleder meg til 2023, vi sparer opp det vi ellers ville brukt på ferie jeg planlegger, dersom forholdene tillater det, en 3 ukers safari-ferie i Afrika da :)

Anonymkode: 84543...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste kommer an på hvordan man tar det, fremfor å fokusere på hvordan man har det. 

Sommeren, i alle fall juli, har vært preget av regn og heller lave temperaturer her vi har oppholdt oss. Javel, da velger man påkledning og aktivitet ut fra det. To-tre dager har vi rett og slett tilbrakt i sofaen, godstolen og senga, med bøker, nettbrett og gode samtaler. Nesten ingen avtaler, vi har bare latt humla suse. Herlig! Avslappende og null stress. 

Anonymkode: 1dad7...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren har definitivt vært annerledes enn den pleier her også. Jeg kan ikke si at jeg går høsten i møte uthvilt og oppladet som jeg pleier. Været har vært veldig ustabilt og med leddgikt så har jeg det helt klart bedre med stabilt vær og varme. Vi innså likevel at det mest fornuftige var å bli i Norge i sommer. Vi har ikke hytte, båt eller slektninger i andre landsdeler å besøke og heller ikke økonomi til så mye reising og overnatting med norske priser. Dessuten regnet vi med at mange steder ville bli fylt opp av nordmenn på ferie, så vi la derfor ingen store planer og har hatt en veldig rolig "hjemmesommer". Det har selvsagt ikke vært like spennende og opplevelsesrikt som det vi pleier å gjøre, men faktisk så synes jeg det har vært en ganske bra sommer likevel. Endelig fått tid til å gjøre litt ting hjemme som aldri blir prioritert og tatt mange fine turer rundt i områder ikke så langt hjemmefra. Plukket bær og syltet, sovet i telt, fisket, gått endel fine turer, vært på kunstutstillinger, pusset opp 2 rom og gjort mye fint i hagen. Tenkte ganske tidlig da det ble kjent at vi måtte belage oss på hjemmeferie at vi skulle være positive og gjøre det beste utav det, gi dem noen gode opplevelser.

Anonymkode: 40ce4...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sommer mindre å oppleve i livet. 

Jeg er glad for at jeg har klart å sette pris på fri, de få soldagene som har vært, at vi er friske og kan nyte sommeren uten å lengte etter det som ikke ble i år. 

Det er virkelig som man tar det, noen ganger. 

Anonymkode: c7ce3...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da bør du allerede begynne å planlegge hjemmesommeren for 2021 nå slik at den blir bedre enn i år, og å lære deg å fokusere på det positive, ikke bare det negative.

Tror det kommer til å bli hjemme sommer både i 2021 og 2022 på grunn av korona.
Gleder meg til 2023, vi sparer opp det vi ellers ville brukt på ferie jeg planlegger, dersom forholdene tillater det, en 3 ukers safari-ferie i Afrika da :)

Anonymkode: 84543...43f

Oj da.. Får håpe at vi kan få en normal sommer før om 3 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oj da.. Får håpe at vi kan få en normal sommer før om 3 år

Det håper vi nok alle sammen, men vi kan ikke regne med det.

Anonymkode: b2bd5...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oj da.. Får håpe at vi kan få en normal sommer før om 3 år

En vaksine er ikke laget enda, og det tar ofte 18 måneder å testen den ut før den i det hele tatt kan brukes.
Man prøvde å vaksinere folk alt for tidlig med vaksinen mot svineinfluensaen, det viste seg å være en feil siden veldig mange fikk bivirkninger som ga varige men. Det samme skjedde med vaksinen mot smittsom hjernehinnebetennelse. Håper de har lært.
Viruset er heller ikke stabilt nok til å lage en velfungerende vaksine til enda siden den muterer hele tiden.

Så nei, jeg har ingen tro på en "normal" verden før om en 2-3 år 

 

Anonymkode: 84543...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det håper vi nok alle sammen, men vi kan ikke regne med det.

Anonymkode: b2bd5...d71

Vi kan planlegge for normal sommer neste år. Så lenge planene er endringsbare☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 15.43, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi kan planlegge for normal sommer neste år. Så lenge planene er endringsbare☀️

Selv om det er normalt i Norge neste sommer kommer jeg ikke til å planlegge «normal» ferie i utlandet neste år. Om det er under kontroll i Norge så er det ikke under kontroll i resten av verden. Og dette viruset sprer seg fordi folk reiser. Folk bør virkelig innstille seg på å endre reisevaner for flere år fremover først som sist. 

Anonymkode: dbf9b...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er normalt i Norge neste sommer kommer jeg ikke til å planlegge «normal» ferie i utlandet neste år. Om det er under kontroll i Norge så er det ikke under kontroll i resten av verden. Og dette viruset sprer seg fordi folk reiser. Folk bør virkelig innstille seg på å endre reisevaner for flere år fremover først som sist. 

Anonymkode: dbf9b...18b

Vi får se. Ingen vet hva fremtiden bringer på kort og lang sikt. Alle kan helt fint planlegge for hva som helst så lenge de er innstilt på å endre planer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 15.42, Anonym bruker skrev:

En vaksine er ikke laget enda, og det tar ofte 18 måneder å testen den ut før den i det hele tatt kan brukes.
Man prøvde å vaksinere folk alt for tidlig med vaksinen mot svineinfluensaen, det viste seg å være en feil siden veldig mange fikk bivirkninger som ga varige men. Det samme skjedde med vaksinen mot smittsom hjernehinnebetennelse. Håper de har lært.
Viruset er heller ikke stabilt nok til å lage en velfungerende vaksine til enda siden den muterer hele tiden.

Så nei, jeg har ingen tro på en "normal" verden før om en 2-3 år 

 

Anonymkode: 84543...43f

Nå vel... 

Veldig mange som fikk bivirkninger og varige mén var det vel ikke. Noen få, tenker jeg vi sier, selv om vaksiner aller helst selvfølgelig ikke skal gi bivirkninger. Selv om du kanskje vet om et par stykker og har lest om tre-fire til, så kan du ikke si det er veldig mange. Men sakene ble jo, som vanlig, voldsomt hausset opp i media. 

Anonymkode: 1dad7...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 12.51, Anonym bruker skrev:

Da bør du allerede begynne å planlegge hjemmesommeren for 2021 nå slik at den blir bedre enn i år, og å lære deg å fokusere på det positive, ikke bare det negative.

Tror det kommer til å bli hjemme sommer både i 2021 og 2022 på grunn av korona.
Gleder meg til 2023, vi sparer opp det vi ellers ville brukt på ferie jeg planlegger, dersom forholdene tillater det, en 3 ukers safari-ferie i Afrika da :)

Anonymkode: 84543...43f

Fint at vi har en spåkvinne her inne👍. Sommer 2023 er altså neste gang vi skal ut på tur. 

Anonymkode: cfcaf...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fint at vi har en spåkvinne her inne👍. Sommer 2023 er altså neste gang vi skal ut på tur. 

Anonymkode: cfcaf...e94

Jeg er selvfølgelig ingen spåkone, og har aldri påstått at jeg er det heller.
Skriver bare hva jeg tror

Anonymkode: 84543...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser HI, så leser jeg om en kvinne som har en velfungerende familie hvor alle synes å være noenlunde friske. Tre tenåringer som begynner å bli selvstendige, de synes å ha sunne holdninger og gode venner. Dere har et åpent hjem og nettverket oppsøker dere. Begge voksne har jobber, og HI har tydeligvis en jobb hun trives med.

Selv om din manns jobb har noen utfordringer i øyeblikket, så leser jeg om en familie som egentlig er rike. Rike på det som faktisk betyr noe i livet.

...men med en mor som kanskje trenger å bli bedre på å overse det man ikke kan endre og heller fokusere på det man kan gjøre noe med - og sette pris på det man faktisk har ;)

Anonymkode: f2ec0...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...