Gå til innhold

Har lyst å filleriste svoger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svogeren min er en aktiv bruker av Facebook. Han reposter ivrig saker fra Reset og er svært opptatt av alle flyktningene som får alt servert på sølvfat. Han «spyr» av Pride og vil utvise alle som bruker hijab. 

Selv har han aldri vært i fast arbeid. Var ganske tung rusmisbruker som nå følger LAR programmet og får både leilighet og penger fra NAV. 

Han har utsatt foreldrene for et helvete og lånt enorme summer, «for å komme på beina»

Denne unnskyldningen av en mann våger altså å dømme andre. Jeg skulle så gjerne satt han på plass, men for husfreden bør jeg la være. Stakkar, vet du, han har jo bare vokst opp med to kjærlige foreldre, to søsken og hatt all mulig sjans til å ta andre valg i livet. Sørens bortskjemte guttemann!

Anonymkode: d96b9...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din svoger, altså mannen til din søster.
Da hadde jeg tatt en alvorsprat med søsteren og fått henne til å dumpe han.

Anonymkode: 17743...2c9

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Svogeren min er en aktiv bruker av Facebook. Han reposter ivrig saker fra Reset og er svært opptatt av alle flyktningene som får alt servert på sølvfat. Han «spyr» av Pride og vil utvise alle som bruker hijab. 

Selv har han aldri vært i fast arbeid. Var ganske tung rusmisbruker som nå følger LAR programmet og får både leilighet og penger fra NAV. 

Han har utsatt foreldrene for et helvete og lånt enorme summer, «for å komme på beina»

Denne unnskyldningen av en mann våger altså å dømme andre. Jeg skulle så gjerne satt han på plass, men for husfreden bør jeg la være. Stakkar, vet du, han har jo bare vokst opp med to kjærlige foreldre, to søsken og hatt all mulig sjans til å ta andre valg i livet. Sørens bortskjemte guttemann!

Slett ham fra Facebook, da, eller skjul oppdateringene hans. Hva er poenget med å la seg irritere over dette dersom du uansett ikke kommer til å "sette ham på plass"?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Din svoger, altså mannen til din søster.
Da hadde jeg tatt en alvorsprat med søsteren og fått henne til å dumpe han.

Anonymkode: 17743...2c9

Det kan vel like gjerne være broren til hennes egen mann.

Anonymkode: b7c39...53e

Skrevet

Mannen min har en ignorant mor som poster alt mulig på Facebook (noe ala din svoger, kristisk til det meste). Han har instillinger som gjør at han ikke ser hennes innlegg eller kommentarer. Som han sier nytter det ikke snakke med henne, så da er det bedre å ikke se all dritten hun legger ut.

Anonymkode: fdb82...4b6

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyldning av en mann? Som tung rusavhengig høres det ut som en mann som har hatt det beintøft. La være å følge han på Facebook da ?

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jammen ganske så dømmende selv! Og har tydeligvis lite peiling på rusavhengighet...

Skrevet

Patetisk taper. Han driter seg loddrett ut

Anonymkode: 42a31...d57

Skrevet

You can't fight stupid... Ignorer,  det kommer ingenting godt av å diskutere. Du får ikke satt han på plass 

Anonymkode: 09d88...8e5

Skrevet

Han har jo behov for å finne noen under seg selv i hierarkiet. Når han verken kan hevde seg via jobbstatus, talent, penger, intelligens eller høyverdig moral, må han finne noe annet. 

Han fant to ting som han ikke engang selv er å takke for: sin nasjonalitet og sin heteroseksualitet. Da er vi altså nede og skraper bunnen av bøtta...

Skrevet
26 minutter siden, Pashla skrev:

Han har jo behov for å finne noen under seg selv i hierarkiet. Når han verken kan hevde seg via jobbstatus, talent, penger, intelligens eller høyverdig moral, må han finne noe annet. 

Han fant to ting som han ikke engang selv er å takke for: sin nasjonalitet og sin heteroseksualitet. Da er vi altså nede og skraper bunnen av bøtta...

👏

Anonymkode: eeeaa...4cc

Skrevet

La mannen få ytre sine meninger på lik linje som du gjør! 
hva han poster eller ikke poster på Facebook er vell ikke opp til deg? Slutt å følg han hvis du ikke liker det. Snakk om lage mye drama om noe som du enkelt kan gjør noe med ( unfollow)

Anonymkode: d0c1e...f47

Skrevet
22 timer siden, CherryC skrev:

Unnskyldning av en mann? Som tung rusavhengig høres det ut som en mann som har hatt det beintøft. La være å følge han på Facebook da ?

22 timer siden, CherryC skrev:

Du er jammen ganske så dømmende selv! Og har tydeligvis lite peiling på rusavhengighet...

Beklager, CherryC, men jeg tror ikke du heller har så veldig peiling på rusavhengighet. Det er altså ikke slik at man er programforpliktet til å synes synd på og forstå ihjel alle rusavhengige. Spesielt ikke dersom man er pårørende/familie inkludert inngiftet. Det er ikke slik at alle rusavhengige har hatt en fæl oppvekst eller noe annet fælt. Noen tar faktisk bare feil valg. 

Hilsen en som har jobbet i rusomsorgen i 10 år. 

Anonymkode: 17363...42e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, CherryC, men jeg tror ikke du heller har så veldig peiling på rusavhengighet. Det er altså ikke slik at man er programforpliktet til å synes synd på og forstå ihjel alle rusavhengige. Spesielt ikke dersom man er pårørende/familie inkludert inngiftet. Det er ikke slik at alle rusavhengige har hatt en fæl oppvekst eller noe annet fælt. Noen tar faktisk bare feil valg. 

Hilsen en som har jobbet i rusomsorgen i 10 år. 

Nettopp.. feil valg! Som de blir straffet for. De går ikke inn i det livet med vidåpne øyne. De trakker skjevt og må betale for det. Jeg har god peiling skal jeg si deg. Og.. det er ingenting som heter rusOMSORG i Norge. Vi er ett u-land når det kommer til rus og psykiatri.

Skrevet
10 minutter siden, CherryC skrev:

Nettopp.. feil valg! Som de blir straffet for. De går ikke inn i det livet med vidåpne øyne. De trakker skjevt og må betale for det. Jeg har god peiling skal jeg si deg. Og.. det er ingenting som heter rusOMSORG i Norge. Vi er ett u-land når det kommer til rus og psykiatri.

Det er synd på han fordi han fikk så alvorlige konsekvenser av sine valg. 

Han var (er) en bortskjemt gutt som startet å eksperimentere fordi han kjedet seg. Det gikk fort galt og alle har siden satt alt sitt til side for å hjelpe, støtte og betale for han. 

Og så våger han, som aldri har bidratt til samfunnet, og kritisere innvandrere. Hadde det ikke vært så irriterende hadde det vært komisk. 

Jeg er ikke venn med han på FB, men får han opp på feeden når vener av meg har kommentert hos han osv. 

Jeg er glad han er rusfri, men jeg liker han ikke. 

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er synd på han fordi han fikk så alvorlige konsekvenser av sine valg. 

Han var (er) en bortskjemt gutt som startet å eksperimentere fordi han kjedet seg. Det gikk fort galt og alle har siden satt alt sitt til side for å hjelpe, støtte og betale for han. 

Og så våger han, som aldri har bidratt til samfunnet, og kritisere innvandrere. Hadde det ikke vært så irriterende hadde det vært komisk. 

Jeg er ikke venn med han på FB, men får han opp på feeden når vener av meg har kommentert hos han osv. 

Jeg er glad han er rusfri, men jeg liker han ikke. 

Hi

Nei og du trenger ikke like han heller. Men overse det på FB. Men han må få mene det han vil, selv om du er uenig i det. Folk ytrer så mye rart på FB.

Skrevet
På 31.7.2020 den 8.24, CherryC skrev:

Et valg han har tatt selv! Ingen som tvang han til å bli narkis.

Anonymkode: 9a175...376

Skrevet
6 timer siden, CherryC skrev:

Selvsagt blir de straffet for det, om de tar valg som går ut over andre, som er ulovlige osv. De må ta ansvar for egne valg her i livet, de som alle andre. 

Du lå gjerne mene det ikke finnes rusomsorg i Norge, men der er vi uenige. 

Skrevet

Det finnes både god rusbehandling og psykiatrisk behandling i Norge. Men det er ikke alle pasienter som godtar at de selv må gjøre en innsats for å komme ut av det de sliter med. Noen vil bare «bli fikset», og fortsetter så å ta de dårlige valgene som førte dem ut i elendigheten. Etterpå klager de (høylytt) over manglende hjelp og elendig tilbud. 

Godt svogeren din kom seg ut av misbruket! Men han kan jo ha «senskader»; mange år med rusbruk gjør deg ikke særlig smart, det sliter på kropp og hjerne, og du går ofte glipp av modning og vettdannelse. Du trenger ikke like han, men det står tross alt respekt av den innsatsen han har lagt i å bli rusfri. Skjul det han skriver på fb, så sparer du deg for irritasjon.

Anonymkode: 96701...9ce

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt blir de straffet for det, om de tar valg som går ut over andre, som er ulovlige osv. De må ta ansvar for egne valg her i livet, de som alle andre. 

Du lå gjerne mene det ikke finnes rusomsorg i Norge, men der er vi uenige. 

Klart de skal bli straffet om de skader andre etc. Var ikke slik straff jeg snakket om. Men å leve ett liv i rus. Det er en straff i seg selv, for å ta dumme og feil valg. Men ja vi kan være uenige.. ettervernet er en vits. Det finnes nok av andre land som gjør det mye bedre når det kommer til rusomsorg enn Norge. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et valg han har tatt selv! Ingen som tvang han til å bli narkis.

Anonymkode: 9a175...376

Var helt sikkert det han hadde lyst å bli da han var ung å tok dårlige valg.. en narkis🙄

Skrevet
På 31.7.2020 den 7.53, Anonym bruker skrev:

Hmm likte ikke det siste du skrev der. Man kan ha det vanskelig selvom foreldrene var alrighte. Du har ikke peiling på rusavhengige. Han er syk og hjernen er vel kanskje ikke den samme lenger. 

Anonymkode: 01632...93d

Skrevet
1 time siden, CherryC skrev:

Var helt sikkert det han hadde lyst å bli da han var ung å tok dårlige valg.. en narkis🙄

Har du rusavhengige nært i familien?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du rusavhengige nært i familien?

La oss bare si at jeg har erfaring med rusavhengighet både gjennom min tidligere jobb og privat.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes både god rusbehandling og psykiatrisk behandling i Norge. Men det er ikke alle pasienter som godtar at de selv må gjøre en innsats for å komme ut av det de sliter med. Noen vil bare «bli fikset», og fortsetter så å ta de dårlige valgene som førte dem ut i elendigheten. Etterpå klager de (høylytt) over manglende hjelp og elendig tilbud. 

Godt svogeren din kom seg ut av misbruket! Men han kan jo ha «senskader»; mange år med rusbruk gjør deg ikke særlig smart, det sliter på kropp og hjerne, og du går ofte glipp av modning og vettdannelse. Du trenger ikke like han, men det står tross alt respekt av den innsatsen han har lagt i å bli rusfri. Skjul det han skriver på fb, så sparer du deg for irritasjon.

Til info: Flertallet av psykiatriske pasienter har ikke ruslidelser.

Anonymkode: 23f67...55f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...